DH67CF Geen beeld naa flash bios

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• travinh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beste Tweakers,

Kan iemand mij helpen met de te uitlezen bios bestand van zijn Intel DH67CF moederboord?

-Ik heb de bios geflash via opstart menu (F7) tool gedaan. Dat is volgens de tool allemaal goed gegaan.
Naderhand liet de tool de pc opnieuw opstarten. De pc sloot netjes af, maar startte niet meer op.
althans, ik krijg geen beeld meer. De monitor geeft ook aan dat er geen signaal is.

-Ik heb de CMOS reset jumper al omgezet, en de batterij er een paar minuten uit gehaald, maar dit had beide geen effect.

- de mobo draai goed met bios versie 0125, en ik zag toevallig op het intel site staat nieuwe bios 0131 op, dus waarom niet update naar nieuwe bios....achteraf bleek dat nieuwe bios niet goed is en dat brick jouw mobo.
ik hem hem naar flashbios.org gestuurd om de oude bios terug tezetten, maar bleek dat op de site van intel is alleen maar de update bios staan en geen echte bios-image

Het biosbestand moet ongeveer 4097KB groot zijn, de file die op intel-site is veel te groot nm 7.2MB.

Bedankt, en hoopt dat iemand mijn kan helpen

Travinh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies wil.
Wat ik wel weet: je bent niet de enige, zie dit topic. Intel heeft het verprutst en een slechte BIOS update op de site gezet.

Ik heb zo'n bordje (twee zelfs), maar geen idee hoe ik de BIOS data zelf er uit kan halen (en uit een mailwisseling met iemand van het FlashRom project krijg ik de indruk dat dit bordje goed is dichtgetimmerd voor hobbyisten). Mijn advies:
1) leg de situatie uit aan het bedrijf waar je het bordje hebt gekocht. Leg vooral goed uit dat Intel een foute update heeft verspreid. Met wat geluk laten ze dit onder garantie vallen en kan je het bordje tegen nederlandse verzendkosten omruilen.

Werkt dat niet, dan:
2) neem contact op met Intel. Tegen internationale verzendkosten opsturen naar Intel en een gerepareerd bordje terugkrijgen.

(ben wel blij dat ik niet de tijd heb gehad om een BIOS update te doen toen 0131 net uit was... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Een woord van advies, of muggenziften, net hoe je het wil noemen, maar flash nooit je bios als je geen rare ongein met bordje hebt.

Een biosupdate is geen driverupdate, 999 van de 1000 keer behaal je er helemaal niets mee, maar worden er alleen maar nieuwe cpu's toegevoegd of ander merk RAM geheugen of microcode geupdate, wat je wellicht 0.05 seconden brengt, woohoo.
Zoals gezegd, dat soort updates, althans in mijn optiek, alleen uitvoeren als je problemen met je bord hebt, welke wellicht verholpen kunnen worden met een biosupdate, dan voorkom je dit soort ongein en zit je niet met de gebakken peren.

Again, dit is mijn mening ;)

Maar goed, ik ben het eens met vanaalten, daar Intel een major fout heeft gemaakt en jij nooit van tevoren had kunnen weten of die bios wel of niet goed was.
Dus probeer eerst je leverancier en als die niet thuis geeft, Intel, zij maakten tenslotte de grootste fout door een foute bios te plaatsten.

[ Voor 22% gewijzigd door DaLoona op 12-10-2011 23:02 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vreemd maar ik zie op de Intel site alleen die versie 0125 staan dus misschien hebben ze die versie 0131 eraf gehaald. Jammer dat in elk geval dit boardje geen dual bios heeft want bij bv de Asus boarden kan je altijd de vorige versie daarmee terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
Ze hebben eerst versie 0128 uitgebracht - en er weer vanaf gehaald, daarna 0131 uitgebracht en weer weggehaald. Klunzig, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 12:35
Doet alles het verder wel? Je zou ook nog kunnen proberen het bios terug te flashen dmv een bootable usb stick, waarbij je het hele flash gebeuren vastlegt in autoexec.bat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
boers706 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:40:
Doet alles het verder wel? Je zou ook nog kunnen proberen het bios terug te flashen dmv een bootable usb stick, waarbij je het hele flash gebeuren vastlegt in autoexec.bat.
In de OP schrijft de TS dat het leven uit het systeem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 12:35
Lumics schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

In de OP schrijft de TS dat het leven uit het systeem is...
Hij krijgt geen beeld meer. Vroeger heb ik ook eens een bios update gedaan, die naderhand mislukt was (ook geen beeld meer). Echter lukte het toen wel door bijvoorbeeld awdflash -newbios.bin in een autoexec.bat te stoppen waardoor ik het bios dus wel kon updaten. Waarna het systeem weer perfect werkte.
Pagina: 1