Acer Aspire 5740 media failure, garantie vervallen?

Pagina: 1
Acties:

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2025
Hey,

Mijn zus haar laptop is uitgevallen. hij geeft de fout
pxe-e61 media failure

Goed, ik heb gezocht en gevonden dat mijn harde schijf niet meer verbonden is met het moederbord. In de BIOS van de laptop staat dat de harde schijf niet gevonden is. Het is redelijk duidelijk wat het probleem is. Via een live usb van ubuntu kan ik wel booten.
De laptop is nog in garantie, maar het zou even duren voor dat hij gefixed is. Mijn vraag is nu, doe ik de laptop binnen en wacht ik 4 weken (en zal die dan ook hersteld zijn onder garantie?) of doe ik de laptop zelf open en sluit de harde schijf correct aan? Ik heb ervaring met aan pc's te werken, laptops is iets nieuws. Ik wil gewoon via mijn pogingen de garantie niet laten vervallen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen: neem eerst contact op met de winkel waar je hem gekocht hebt, je garantie loopt via die winkel. Als je hem openmaakt is het beter om dit met (schriftelijke!) toestemming van de winkel te doen, of door hen laten doen.

Dat het iets langer duurt, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Het is volgens mij geen kwestie van de hardeschijf correct aansluiten, maar vervangen.
Dat houdt ook in dat Windows opnieuw geinstalleerd zal moeten worden.

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hem op te sturen, duurt over het algemeen maar een weekje (indien toestel nog garantie heeft).

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Stuur een mailtje naar de leverancier met de vraag of het vervangen door jezelf mag gebeuren zonder verlies van garantie?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:16

D4NG3R

kiwi

:)

Je mag in NL je laptop open maken tot het punt dat je de harde schijf en het geheugen kan vervangen. Je garantie vervalt hierbij niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er bij komt. De ene laptop moet je nogal ver uit elkaar halen om de harde schijf te vervangen, de andere niet.
Persoonlijk zou ik de gok wagen om hem zelf te vervangen, mits je er niet makkelijk bij komt. En het ligt er natuurlijk aan hoe oud hij is? Als hij bijna uit de garantie is...

En je leverancier vragen om dit zelf te mogen doen: natuurlijk willen ze die gok niet nemen.

[ Voor 47% gewijzigd door BlueLed op 18-10-2011 10:37 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:20
de Hdd is user servicable volgens mij en zou geen problemen met de garantie moeten opleveren.

de hdd is wrs gewoon dood,
Lostrillen van de connectie is in de meeste laptops fysiek (bijna) onmogelijk,
hoewel het geen kwaad kan om hem los te halen en opnieuw aan te sluiten (wel batterij er uithalen).

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1