Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Python] Enviroment variables instellen

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste Allemaal,

Ik had me een jaar geleden gestort op Python, ik kon wat simpele dingen schrijven, ging prima. Nu wilde ik het weer eens oppakken maar krijg ik het maar niet voor elkaar om me 'Enviroment Variables' goed in te stellen. Ik krijg daardoor "easy_install" niet aan de praat. Ik krijg steeds een invalid syntax.

Zover ik begrijp moeten er sowieso 2 systeem variabelen ingesteld worden, "PATH", en "PYTHONPATH".
Ik heb ze alsvolgt toegewezen.
code:
1
PATH = C:\Server\PHP\;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Python27;C:\Python27\Scripts\easy_install.exe

De laatste twee toewijzingen heb ik zelf ingevuld. De rest stond er al, lijkt me dat ik dat moet laten staan.

Daarnaast heb ik zelf aangemaakt:
code:
1
PYTHONPATH = C:\Python27\Lib;C:\Python27\Lib\site-packages;C:\Python27\Scripts\easy_install.exe

Zoals deze en deze handleiding aangeeft.

Ik krijg het maar niet werkend. Ik weet niet of het uitmaakt of je hoofdletters gebruikt of niet? Daarnaast heb ik al een hoop combinaties gebruikt, maar het wilt niet werken.

Als ik ze echo in de command line van windows komen ze netjes tevoorschijn, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb het ook al geprobeerd op een andere computer, deze is vers geïnstalleerd met win xp. Op mijn huidige pc heb ik win7 geïnstalleerd. Dus het lijkt me dat ik iets verkeerd doe.

Via google kom ik op pagina's waar de antwoorden enorm verschillen, ik heb deze in den treuren allemaal uitgeprobeerd maar dat wilde ook niet werken.

Wat doe ik verkeerd en wie zou me kunnen helpen?
Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yoram op 12-10-2011 18:02 ]

Hallo!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yoram schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:59:

Wat doe ik verkeerd en wie zou me kunnen helpen?
Alvast bedankt :)
set path
is niet permanent maar alleen voor de console sessie in kwestie.
Als je ze als system environment variable wil opnemen kun je dat in een Administrative command prompt via
control sysdm.cpl,,3
onderaan als environment variable opgeven.
Let ook even op dat je in het geval van spaties in een path daar " " omheen zet.

Waarom wil je trouwens die .exe opgeven? Niet nodig imho, als de folder in je path staat is die direct aan te roepen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yoram
Bedankt voor je antwoord! :) Ik snap alleen niet zo goed wat je ermee bedoeld.
Ik weet waar ik mijn 'System Variables' kan instellen. System>Advanced>Enviroment Variables(Of via de command promt of dergelijk), en dan staan alle variabelen die ik heb toegewezen bij de 'System Variables'. Lijkt me niet dat er ergens anders nog een instelling voor is?
Het gaat me echt puur om wat ik moet invullen bij de variabelen om bijv. easy_install te kunnen draaien.

Waarom ik die .exe had opgegeven, dat was omdat ze dat in de handleiding zeiden. Moet alleen de map erna dus zijn.

Hoe kan het nou dat zoiets nergens duidelijk staat aangegeven wat je er nou precies moet invullen, moet er nog een vaag mapje bij wat ik over het hoofd zie?

Hallo!

• Yoram
Ok, dit was weer een mooi voorbeeld van een biological error. Was me er even niet van bewust dat ik easy_install in de Windows command promt moet gebruiken en niet in die van Python... *faal

Probleem opgelost!

Hallo!