Got-Composer, idee voor GoT?

Pagina: 1
Acties:

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lieve adjes,

In een creatieve bui heb ik (in eerste instantie voor eigen gebruik) de GoT-Composer geschreven.

Trots als ik was en om de mening van anderen te horen heb ik hiervan ff een post gemaakt in SG en de reacties waren overweldigend. Er gaan ook een boel stemmen op om delen van de GoT-Composer zoals ik die heb gemaakt te intergreren in GoT, idee?

Good Byte,
Negotiator.

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 08:05

AntonT

One Ton!

Best wel... Maar dan kom het magische woord "Arjen !!!"... :)

Verder zou ik een input-check op je $HTTP_GET_VARS['id'] zetten... Hij geeft wat vreemde foutmeldingen als je dat verandert. :)

• Roelant
  • Niet online
[quote]Op woensdag 21 maart 2001 11:22 schreef AntonT het volgende:

Verder zou ik een input-check op je $HTTP_GET_VARS['id'] zetten... Hij geeft wat vreemde foutmeldingen als je dat verandert. :)
[/quote

Ghehe, tja, was in eerste instantie een homepage voor eigen gebruik met 20 bezoekers per dag, k bouw er wel ff wat omheen :9

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ziet er goed uit hoewel het me allemaal iets te blauw is ;).. Clickable smileys zijn voor mij een ramp want die typ ik al een jaar op de automatische piloot maar ik kan me voorstellen dat ze nuttig zijn.

Vraagje? Kun je die composer zo maken dat als je op een knopje drukt om plaatjes/links etc in te voeren (dus dat je tags krijgt) dat je cursor dan TUSSEN de tags komt te staan? Anders moet je weer klikken en in die tijd ben ik sneller met mijn toetsenbord :P

Maar complimentje is op zijn plaats.. ziet er goed uit.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16

duderuud

Sliden is koel

Inderdaad heel vetjes!

Als 'ie nog simpeler/mooier wordt moet ie zeker geintegreerd worden!!

Motor-Forum.nl

• Richfield
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

Richfield

Punge-Core Punk =:-)

Ik zou hem zo niet gebruiken maar geintegreerd lijkt het me erg handig

Wanted to give it up... Never never could I stop

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je op zo'n url ding klikt moet je eigenlijk 2 input popups laten verschijnen waar je de URL en de tekst in moet vullen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Krijgen we dit dan ipv het normale scherm?

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 21 maart 2001 12:12 schreef saviour het volgende:
Krijgen we dit dan ipv het normale scherm?
Zo jij gaat wel HEEEL snel, dit is gewoon nog maar een idee ;)..

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je op zo'n url ding klikt moet je eigenlijk 2 input popups laten verschijnen waar je de URL en de tekst in moet vullen.
Zoals FuseTalk dat heeft dus. :)

voorbeeldje

• Roelant
  • Niet online
Tja wat kan ik zeggen... * Roelant houdt van blauw :9

Maareuh, Storm? Een eventuele versie die geintegreerd wordt gaat natuurlijk gewoon in de GoT kleuren lijkt me.

Ik heb weer een boel inspiratie opgedaan voor een nieuwe versie, gaan we vanmiddag eens even fijn aan sleutelen (k zit nu tussen twee lessen in ff snel te GoTten;))

Tnx 4 the response :)

edit:

Dat met die id-variabele is trouwens verholpen AntonT dus probeer um maar eens uit ;)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 12:19 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Zo jij gaat wel HEEEL snel, dit is gewoon nog maar een idee ;)..
:) Ik wil het juist niet, ik vroeg me alleen af hoe dit dan in gebruik zou worden genomen :):)

• Roelant
  • Niet online
Ik heb zojuist op het forum een topic geopent: [Handig!] GoT-Composer versie 2! ... De topic spreekt voor zich dacht ik zo?

De belangrijkste verbetering in deze versie is dat als je nu een url, ftp-link, mailto-link, of image invoegt, je netjes een prompt krijgt waar je de nodige gegevens gevraagd worden; die worden dan netjes in de code verwerkt.

Hiermee heb ik geloof ik aan het belangrijkste idee om de GoT-Composer te verbeteren voldaan :)

Ik hoop dat er op de nieuwe versie/topic net zo veel feetback komt als op de eerste, zodat de GoT-Composer nog verder kan worden verbeterd en wellicht een heuze toevoeging wordt voor GoT :?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16

duderuud

Sliden is koel

Op woensdag 21 maart 2001 12:27 schreef Onno het volgende:

[..]

voorbeeldje
Bruutjes hoor! ff wennen, maar daarna echt wel handig!!

Motor-Forum.nl

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 12:27 schreef Onno het volgende:

[..]

voorbeeldje
Ik heb hier trouwens nog niet gekeken, want had vanmiddag geen zin een login en pass te doen. Doen ze het daar het zelfde? Met javascript popups?

Of hebben ze een elegantere oplossing, want die javascript popups zijn wel oer-lelijk...

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
K vind t maar nix.

Een url intypen gaat sneller dan op zo'n knopje klikken, helemaal naar boven gaan met je muis(omdat javascript vensters altijd linksboven staan), dan intypen, op ok drukken, in het volgende venster weer intypen en weer op ok drukken.

Wat een gedoe zeg..

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 16:29 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
K vind t maar nix.

Een url intypen gaat sneller dan op zo'n knopje klikken, helemaal naar boven gaan met je muis(omdat javascript vensters altijd linksboven staan), dan intypen, op ok drukken, in het volgende venster weer intypen en weer op ok drukken.

Wat een gedoe zeg..
Euhm, het is ook geen verplichting om um te gebruiken hoor, gewoon de url intiepen zal altijd een optie blijven gok ik :+

[uitleg modus]
Als je op URL klikt kun je gelijk beginnen te tiepen wat het adres is, immers, de cursor staat al knipperend klaar in de prompt (die helaas wel linksbovenin is ja)...

URL af? Druk [enter] (rechts op je toetsenbord) en tada: Zonder je muis te gebruiken heb je de url ingevoerd.

Zelfde verhaal voor de omschrijving en klaar is de url.
[/uitleg modus]

Verwijderd

Het zou wel fijn zijn dat als ik een stuk tekst selecteer en dan de tekst Bold wil maken de openings- en sluitingstag niet achter elkaar achter de tekst komen te staan maar netjes zoals het moet.

Nu:
code:
1
Geselecteerde tekst [b][/b]

Liever:
code:
1
[b]Geselecteerde tekst[/b]

Voor de rest misschien wel handig voor de peoplez die niet alle UBB-tags kennen, maar zelf zie ik me het niet zo snel gebruiken.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 21 maart 2001 17:10 schreef MrBig het volgende:
[knip...]
Dat bedoelde ik dus ook alleen dit is beter uitgelegd :P.

Verwijderd

De smileys zijn handig, voor de rest vind ik het een beetje overbodig.
Links worden automatisch ommgezet, en de quote knop zit al in het forum.

Alleen de email functie is wel handig omdat mensen vaak niet weten hoe ze die link moeten maken. Maar hoevaak zet je nou het email adres van iemand anders op het forum?..

Verwijderd

K vind t maar nix.

Wat een gedoe zeg..
Je bent niet verplicht hoor, om het te gebruiken.. :(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:03

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind 'm eigenlijk wel handig. Als 't een optie in de preferences zou zijn (notepad of word ;)) zou ik 'm zeker kiezen (en ja ik ken de codes wel, maar gemak dient de luie mens :)).

Exact expert nodig?

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 11:22 schreef AntonT het volgende:
En ik zie net dat je zelfs zo wanhopig bent om je richtlijnen stuffis generalis omhoog te schoppen, dus denk dat dit ook nog wel even duurt :Z;)

• Onno
  • Niet online

helemaal naar boven gaan met je muis(omdat javascript vensters altijd linksboven staan)
Dan gebruik je maar een andere browser dan IE hoor. ;)

Verwijderd

>"51"=thgieh "51"=htdiw "fig.elims/s/i"=crs gmi< nad nereborp ff ?ggE retsaE

Verwijderd

hehe, leuk, die easter egg met smilie erin :D

nereborp gge retsae ed reek nee raam gon gge retsae ed reek nee raam gon gge retsae ed reek nee raam gon gge retsae ed reek nee raam gon ,uoN :)

Verwijderd

print reverse $last; :P

• Roelant
  • Niet online
* Roelant is even zo onbeleefd deze topic omhoog te schoppen tot Arjen er naar gekeken heeft...

Verwijderd

Wat misschien nog beter is is als je bij (bv. Bold) een javascriptje laat vragen wat er bold moet..... Zit ook in de nieuwe UBB geloof ik.

• Femme
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit wordt misschien ooit een keer geïmplementeerd.

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 23 maart 2001 05:37 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
Wat misschien nog beter is is als je bij (bv. Bold) een javascriptje laat vragen wat er bold moet..... Zit ook in de nieuwe UBB geloof ik.
Dit is goed mogelijk, gewoon op de zelfde manier zoals ik nu voor de URL's doe, maar ik had eigenlijk het idee dat dat gruwelijk irritant zou zijn.

Misschien een beter idee is dat de geselecteerde tekst in het vak gewoon netjes tussen de tags wordt gezet, maar ik weet niet of dit haalbaar is met javascript.

• Roelant
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog een ideetje wat ik hier even wil toevoegen, en waar ik graag wat reacties van de admins / modjes op zou hebben.

Ik heb namelijk nog een beetje zitten sleutelen aan de GoT-Composer en had eigenlijk het idee dat het misschien ook wel aantrekkelijk is een speciale versie voor de admins te maken.

Denkbaar is dat je bijvoorbeeld een knop hebt waarmee je snel een link naar de Search, de FAQ, of naar de ander forums kan invoegen... Is daar behoefte aan?

Good Byte,
Negotiator.
Pagina: 1