Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 16:26
Hey,

Ik heb een 4 jaar oude PC en ik wou de RAM upgraden van 2 gb (2×1gb) naar 4 dus ik haalde 1 stickje eruit om te kijken of het 667 of 800 mhz was. Ik haalde het stickje er redelijk gemakkelijk uit maar nu krijg ik hem niet terug...
- niet met zacht duwen
- niet met hard duwen
- niet door alle twee de hoekjes tegelijk te drukken.

en nee hij zit niet ondersteboven ;)

Beetje ironisch dat ik wou upgraden naar 4 gb en dat ik dit nu met 1 (zielige) gb zit te typen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
SunStealer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:28:

en nee hij zit niet ondersteboven ;)
Ook niet 180 graden gedraait? (dus met de inkeping aan de verkeerde kant) O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

En check het slot eens met goed licht. En het balkje ook. Wie weet, is er iets afgebroken en ligt er een stuk plastic in de gleuf.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
Hier zijn wat foto's
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:29:
Kan je de witte klemmetjes aan de zijkant van het slot wel bewegen?

Zo ja, duw die eens naar buiten.
Zo heb ik ook mn RAM eruit gehaald
ChojinZ schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

Ook niet 180 graden gedraait? (dus met de inkeping aan de verkeerde kant) O-)
Nee dat ook niet
M2M schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:31:
En check het slot eens met goed licht. En het balkje ook. Wie weet, is er iets afgebroken en ligt er een stuk plastic in de gleuf.
Nee geen plastic/stof/viezigheid/*vul zelf maar in*

Iemand anders nog een idee...
Ik wordt er nu wel dubbel en dwars aan herinnert waarom ik meer RAM wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Er moet wat in zitten. Die dingen zijn op de millimeter nauwkeurig gemaakt. Ik heb nog nooit gezien dat er een geheugenreepje niet in het gleufje paste. Wel dat het soms wat meer moeite kost.

Maargoed, wat je kunt proberen is je geheugenreepje in een van de andere sloten drukken. Dan weet je in ieder geval of je geheugenreepje een afwijking heeft, of dat het slot defect is.

Overigens kun je ook dual channel draaien met de geheugenreepjes in de zwarte sloten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:42:
Er moet wat in zitten. Die dingen zijn op de millimeter nauwkeurig gemaakt.
Als ik anders goed kijk op de eerste foto, zie ik het reepje dat er in zit onder spanning staan: het staat zelfs een beetje bol.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Onder spanning? Eerlijk gezegd zie ik het niet, het lijkt me eerder veroorzaakt door de lichtval.

edit:
Net te laat natuurlijk

[ Voor 16% gewijzigd door Aganim op 12-10-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
Reepje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:45:
[...]

Als ik anders goed kijk op de eerste foto, zie ik het reepje dat er in zit onder spanning staan: het staat zelfs een beetje bol.. :?
Dit komt doordat ik de foto half liggend met me telefoon heb gemaakt met een zaklamp in mn andere hand, niet echt de meest comfortabele positie. Dus ik denk dat de foto een beetje vervormd is hij staat in ieder geval niet bol.
M2M schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:42:
...

Maargoed, wat je kunt proberen is je geheugenreepje in een van de andere sloten drukken. Dan weet je in ieder geval of je geheugenreepje een afwijking heeft, of dat het slot defect is.

Overigens kun je ook dual channel draaien met de geheugenreepjes in de zwarte sloten.
Moet ik daar nog iets voor instellen in mn bios of kan ik ze gewoon allebei in die zwarte slots proppen en hopen dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:52
Wat ik altijd deed als hij er niet helemaal in wou gaan is de 2 klemmen naar binnen zetten als de module in het slot zit en die klikken de module dan in het slot.

Edit@reepje ja meestal kan je ook gewoon doorduwen dat de klemmen vanzelf naar binnen gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Bazvv op 12-10-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Zet de module er eens 'los' op, duw dan de klemmen iets naar binnen, en dan helemaal aanduwen.

:P Wat hierboven al gezegd is dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Tens op 12-10-2011 18:56 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bazvv schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:52:
Wat ik altijd deed als hij er niet helemaal in wou gaan is de 2 klemmen naar binnen zetten als de module in het slot zit en die klikken de module dan in het slot.
Ik dacht dat het zo altijd moest.
Dus module erin, dan het laatste stukje erin door de klemmetjes naar binnen te bewegen en klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
Dit heb ik ook wel al geprobeerd, maar nog niet zo vaak en volhardend dus ik zal zo nog even kijken of dat lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Er zal geen magische kracht aan het werk zijn lijkt me? Zo moeilijk kan het niet zijn. Kijk eens goed in het slot; iets afgebroken/verbogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Soms gaat het gewoon wat stroef. beetje force gebruiken mag best , zorgen dat je recht naar beneden drukt en niet schuin. vingers naast de witte klemmetjes drukken.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
koeny 3 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:00:
Er zal geen magische kracht aan het werk zijn lijkt me? Zo moeilijk kan het niet zijn. Kijk eens goed in het slot; iets afgebroken/verbogen?
Er is niks verbogen of afgebroken, kijk maar op de foto's
Visgek24 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:03:
Soms gaat het gewoon wat stroef. beetje force gebruiken mag best , zorgen dat je recht naar beneden drukt en niet schuin. vingers naast de witte klemmetjes drukken.
Ik heb hem echt heel hard geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Die foto's maken de boel niet echt duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je niet tegen de condensator met de chips?
Sorry, ik zie dat dit niet kan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Haal er even iemand bij die er verstand van heeft. :+

Zitten er in het donker geen draadjes in de weg die je niet ziet? EERST de zaken eens goed met goed licht bekijken en zorg dat je overal goed bij kunt en er goed voor zit.

Zitten de clipjes op de normale manier in de slot? Zijn ze niet uit hun draaipunt geschoten?

Verder clipjes naar buiten zetten. Reepje in de gleuf zetten en kijken dat de uiteinden goed in de gleuven van de clipjes zitten, de module over de hele lengte recht boven de slot zit en de inkeping van de module boven het nokje van de slot zit. Zachtjes zover mogelijk naar beneden duwen tot het stuit (eventueel al duwend lichtjes heen en weer bewegen) en dan aan beide kanten tegelijk naar beneden duwen waardoor de clipjes naar binnen gaan bewegen en evt. de clipjes dan 'helpen' door ze naar binnen te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Gewoon even de hele pc loskoppelen, hup op de keuketafel ermee (theedoek eronder ter bescherming) en een goede lamp erop. Ram-latje er even bijhouden om te zien of het overeenkomt met het nokje in het slot en de uitsparing op de dimm. Als het niet past, 180 graden draaien en opnieuw proberen. Als het niet lukt dan heb je verkeerd geheugen gekocht :+

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

That's what she said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 09:51
Offtopic maar wel relevant: Je weet dat jouw HTC i.c.m. Google's Picasaweb jouw adres onthuld?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

en natuurlijk nooit hard drukken als je moederbord niet horizontaal ligt. Dus gewoon met de zwaartekracht mee drukken.

Je kunt je case gewoon op de zijkant leggen :)

offtopic:
overigens wel leuke dingetjes in je picasa album... TLC plaatjes, kolommetje en een kristallisatie die ook prima verloopt :)

[ Voor 31% gewijzigd door M2M op 12-10-2011 19:27 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
En, En? Of even snel naar de sportschool voor de biceps? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:13:
Haal er even iemand bij die er verstand van heeft. :+

Zitten er in het donker geen draadjes in de weg die je niet ziet? EERST de zaken eens goed met goed licht bekijken en zorg dat je overal goed bij kunt en er goed voor zit.

Zitten de clipjes op de normale manier in de slot? Zijn ze niet uit hun draaipunt geschoten?

Verder clipjes naar buiten zetten. Reepje in de gleuf zetten en kijken dat de uiteinden goed in de gleuven van de clipjes zitten, de module over de hele lengte recht boven de slot zit en de inkeping van de module boven het nokje van de slot zit. Zachtjes zover mogelijk naar beneden duwen tot het stuit (eventueel al duwend lichtjes heen en weer bewegen) en dan aan beide kanten tegelijk naar beneden duwen waardoor de clipjes naar binnen gaan bewegen en evt. de clipjes dan 'helpen' door ze naar binnen te duwen.
been there, done that
Puch-Maxi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:16:
Gewoon even de hele pc loskoppelen, hup op de keuketafel ermee (theedoek eronder ter bescherming) en een goede lamp erop. Ram-latje er even bijhouden om te zien of het overeenkomt met het nokje in het slot en de uitsparing op de dimm. Als het niet past, 180 graden draaien en opnieuw proberen. Als het niet lukt dan heb je verkeerd geheugen gekocht :+
Zoals je kan zien heb ik geen RAM gekocht, het was het RAM-latje dat ik al had en wat nu niet terug wil omdat het een opstandige***** is...

Maar het is inderdaad wel een goed idee om hem even met goed licht te bekijken.

offtopic:
[quote]pasarica schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:24:
Offtopic maar wel relevant: Je weet dat jouw HTC i.c.m. Google's Picasaweb jouw adres onthuld?
[/quote]

Danku, gefixed

[quote]M2M schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:25:

overigens wel leuke dingetjes in je picasa album... TLC plaatjes, kolommetje en een kristallisatie die ook prima verloopt :)

[/quote]

Fijn dat je zo kan genieten van de pracht van de chemie xD

Ik heb het net nog een keer geprobeerd, hij past er wel in met 1 hoekje (boven óf onder) maar voor de ander moet ik gewoon simpel weg meer kracht leveren dan dat het slotje gaat aankunnen
Hij past ook in de zwarte sleuf maar als ik de PC dan aanzet (met 1 in de zwarte en de ander in de gele) dan geeft hij geen beeld en een lange piep dus ik ga er maar even vanuit dat dat niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat idee van die zwarte sloten gebruiken klopt dus voor geen meter want je moet bij de meeste moederboarden altijd slot 0 of 1 ( eerste geheugenslot ) gevuld hebben en verklaard wel waarom ie niet wilde opstarten. Wat trouwens wel eens helpt bij die geheugen sloten is eerst met lucht schoonblazen, want er kan ietwat stof opgehoopt zitten. En wat ook wel eens helpt maar eigenlijk niet ideaal is is er een beetje contactspray in spuiten waardoor corrosie een tikje opgelost word en er een beetje geleidend smeermiddel in komt. Maar dat laatste moet je alleen in noodzaak doen en vooral bij oudere pc's, want contactspray is niet direct het grootste vriendje van electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
Puch-Maxi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:16:
Gewoon even de hele pc loskoppelen, hup op de keuketafel ermee (theedoek eronder ter bescherming) en een goede lamp erop.
Eureka... Gewoon even heel de pc niet losgekoppeld en op de keukentafel (lees:stoffigste hoekje van de kamer) gelegd en een goede lamp erop... (zonder een theedoek, living on the edge... ;) )

Je moet trouwens wel verdomd hard drukken zeg ik had niet gedacht dat me moederbord dat aankon :|

Voor alle andere mensen die dit ooit lezen:

- Neem de tijd en een goede lamp
- Leg de PC op z'n kant (met of zonder theedoek)
- Hard duwen (harder dan je denkt maar niet te hard :*) )

Iedereen bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik gewoon een hamer voor als iets niet lukt/pas, zo kan je je oude sdram modules in een ddr3 slot krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste methode in zo'n geval maar wel de meest tijdrovende manier is het moederboard even uitbouwen en op een dik stuk karton leggen en dan de dimms er weer in duwen.
Pagina: 1