Muziek toevoegen in iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Zoals jullie weten is itunes onder windows Crap, om deze reden heb ik hem dan ook nooit meer gebruikt dan alleen me iphone herstellen enz. enz.

Maar nu op mijn mac wil ik hem toch wel als muziek center gaan gebruikten.

Nu zit ik alleen met een probleem.

Als ik muziek toevoeg van mijn nas (Netwerklocatie) dan gaat hij alle muziek kopiëren naar mijn mac.
En dat wil ik natuurlijk niet want mijn hele collectie van meer als 1 TB Past natuurlijk nooit op mijn 320 gb hdd van me mac.

Hoe zorg ik er nu voor dat itunes alleen mijn nas indexeert en dat hij alles via het netwerk afspeelt?

De optie die ik gekozen heb om de muziek toe te voegen is Archief > Voeg toe aan Bibliotheek.
Vervolgens gaat hij dus alles vanuit mijn nas kopiëren naar de mac wat dus niet de bedoeling is.

Enig idee hoe ik dit oplos.

Nas is een Server 2008 met normale Windows Shares, de Windows Shares zijn gewoon gemout om het zo maar te zeggen in Lion.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Is al opgelost:

http://i53.tinypic.com/i2j42u.png

Oplossing geboden door MASTerMARK

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 19:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Of je gebruikt mt-daapd, maar ik weet niet of dat op je nas kan draaien :), maar het is wel uitermate handig.

http://www.fireflymediaserver.org/

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-10-2011 17:43 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik heb zoiets van als het hier ook mee werkt is het ook goed.
Natuurlijk als ik er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik heb trouwens al een muziek server draaien op mijn linux webserver (SubSonic) Volgens mij is dat wat jij aanbied ongeveer het zelfde...