Webwinkel koppelen aan Kassa (POS)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-01 17:51
Hallo iedereen!

Ik ga voor een winkel een webshop opzetten dat gekoppeld is aan de kassa in de winkel zelf.
Ik zag al dat je een kassa kan koppelen aan Magento via SOAP of XML, maar van dat idee krijg ik een beetje jeuk (of is dat paranoia?).
Het liefst gebruik ik een systeem als http://checkoutapp.com/ zodat de klant gewoon een scanner en een printer aan zijn computer kan aansluiten en gaan met die banaan.

Heeft iemand ervaring met dit soort projecten? Hoe heb jij dit aangepakt / zou jij dit aanpakken?
Het liefst zit iDeal er standaard in of kan het er met behulp van een plugin in geïntegreerd worden.

Groeten,

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een kassa is natuurlijk maar een deel van de winkel, vergelijkbaar met het afreken-gedeelte van een webshop. Als het gaat om achterliggende voorraadsystemen heeft de kassa er niets mee te maken en moet je koppelen met het achterliggende systeem.

Welke functionaliteit van de kassa wil je koppelen met de webshop?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

eric.imthorn schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:37:
Ik zag al dat je een kassa kan koppelen aan Magento via SOAP of XML, maar van dat idee krijg ik een beetje jeuk (of is dat paranoia?).
Van die Magento site:
Middels deze koppeling is het mogelijk om uw kassa systeem middels xml/csv/soap te koppelen aan uw kassa systeem mits deze dit toelaat.
Dus je kunt je kassasysteem koppelen aan je kassasysteem. :?

Nee da's handig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
Boss schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:04:
Welke functionaliteit van de kassa wil je koppelen met de webshop?
De inventaris van de webshop is ook de inventaris van de winkel. Als iets verkocht wordt in de winkel moet dat aan de webshop doorgegeven worden.
Ook is het handig als de producten maar één keer toegevoegd hoeven worden in een systeem.

[ Voor 27% gewijzigd door eric.imthorn op 12-10-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:09
Je wilt dus je kassa aan je webwinkel koppelen, niet zozeer andersom zoals je topictitel suggereert? Lijkt me nogal belangrijk om te weten welk kassasysteem er dan gebruikt wordt denk ik? Aan je webwinkel kant zal dit wel te implementeren zijn maar ik heb geen idee wat die kassa allemaal kan. (neem tenminsten aan dat je met de kassa in de winkel zoiets bedoeld?)

Edit: Ik neem aan dat voorraad e.d. niet op die kassa zelf opgeslagen wordt maar in een of andere database van een voorraad systeem oid?

[ Voor 14% gewijzigd door IceM op 12-10-2011 17:43 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.imthorn
Er is nog geen webwinkel en ok nog geen kassa (en ook nog geen goed voorraadsysteem). Alles kan dus! :)
Ik zat zelf meer aan een computer te denken met een scanner en een bonnetjesprinter er aan te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
Scherm met admin interface naast de kassa? Na elke sale SKU invullen en voorraad bijwerken?

Koppeling is netter en mooier, maar als het snel en goedkoop moet kun je best het kassaproces wat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De voorraadadministratie en beheerstaken kunnen gewoon afgehandeld worden door een softwarepakket op een centrale computer waar zowel de webwinkel als de 'kassa' in de fysieke winkel hun mutaties in bijhouden.

Die kassa kan inderdaad een computer zijn met een barcode scanner eraan en een printer ernaast of een 'dedicated' kassa. Ik neem tenminste aan dat de meeste kassa's in essentie domme terminals zijn met een custom toetsenbord en een geldlade en dat al het 'echte werk' door de centrale computer gedaan wordt. Het bonnetjesprintertje zit bij de supermarkten waar ik kom volgens mij ook niet meer geïntegreerd in een klassieke kassa.

Het enige is dat kant-en-klare kassa-apparatuur wel eens samen met proprietary software verkocht zou kunnen worden. Het zou me niets verbazen als er op dat gebied veel meer keuze is als je zelf een POS samenstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
wij zitten met hetzelfde probleem.
Er zijn veel mogelijkheden maar het ligt ook aan je budget en wat je eventueel zelf wilt doen en wat je wilt uitbesteden.

Op dit moment werken wij nog met een "verouderd"kassasysteem en een (opensource) webshop welke niet gekoppeld zijn. Via enkele rapporten unnen wij ook grotendeels de webshop vullen. alleen voorraden zijn niet op de webshop zichtbaar.
Er is een nieuwe versie van deze kassasoftware in ontwikkeling welke wel een eigen webshop aan boord heeft. Hiervoor zijn we als 1 van de eersten voor een uitrol na de initiele testfase dus over hoe het werkt kan ik nu nog niets zeggen aangezien we in de orienterende fase zitten en hopelijk op korte termijn de demofase ingaan. We hebben hem wel al werkend gezien en het ziet er veelbelovend uit.

Maar wat moet je kassa allemaal kunnen en wat wil je allemaal dat je webshop kan ?
in hoeverre moet alles geautomatiseerd zijn. En ook over wat voor winkel praten we een simpele winkel met 500 artikelen of een megastore met 10.000 artikelen.

Maar jij gaat voor een winkel de installatie doen, ze hebben je ingehuurd of je werkt zelf in die winkel ? Want als je er niet werkt waarom huurt een winkel die (blijkbaar) nog geen kassasysteem heeft iemand in zonder dat die weet welke richting hij in moet gaan zoeken ?

Er is echt ontzettend veel te verkrijgen op kassagebied je mag altijd een PM sturen.

[ Voor 35% gewijzigd door harley op 13-10-2011 16:50 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1