Boven een 2e router

Pagina: 1
Acties:

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15
beste tweakers,

ik heb een vraag over een extra router aansluiten. Ik ben al enkele topics hier over tegengekomen maar nog niet precies wat ik zocht.

hoe internet netwerk eruit ziet:

UBEE 3200 als modem + router.
3 exits van de UBEE 3200 gaan naar 3 werkplekken. één op de eerste verdieping, de andere twee naar zolder. Daar komen ze uit de muur met zo'n mooi kastje waar ik vervolgens mijn computer direct op heb aangesloten.

De router die we vroeger hadden, een TP link WR340G hebben we nu over. Aangezien boven het draadloze bereik bar slecht is (voor telefoon en laptop onbruikbaar) wilde ik deze router boven plaatsen.

Het liefst wil ik de router op zolder hebben staan in mijn kamer. Kan ik deze dan direct vanuit de muur de router WAN poort in en dan vanuit de router weer mijn computer in? Zodat de router draadloos gaat zenden + dat ik snel internet behoud op mijn PC?

Ik zag al verschillende topics met instellingen en moeilijkheden. Is deze setup mogelijk, zo ja, hoe?

Daan

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:24
Koop switches of accesspoint en zet die op bridging.

Een 2de router in het netwerk geeft vaak alleen maar problemen en biedt helemaal geen meerwaarde.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18

timovd

Voorsprong door techniek

Een router kun je ook op AP only zetten en dan niet de WAN-poort gebruiken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

ralpje

Deugpopje

Of stop de binnenkomende connectie niet in de WAN maar in de LAN-poort. De router gaat dan als switch fungeren en kan evengoed accesspoint spelen. Wel even opletten dat je DHCP op de oude router uit zet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
ralpje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:15:
Of stop de binnenkomende connectie niet in de WAN maar in de LAN-poort. De router gaat dan als switch fungeren en kan evengoed accesspoint spelen. Wel even opletten dat je DHCP op de oude router uit zet.
Dan zou ik de DHCP uitzetten op de nieuwe router in plaats van de oude. In ieder geval DHCP uitzetten op de router waar niets in de wan poort zit, anders is het vragen om een niet werkend netwerk.

• illusion.tw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik heb hetgene gedaan dat je bedoelt. Met een D-Link 615 router. Ik heb deze aangesloten via de WAN poort aan de muur plug, en dan in de configuratie ervoor gezorgd dat ie enkel als AP werkt, namelijk via de 4 100 Mbps poorten en via WiFi.

Op deze manier zorg je ervoor dat de router niet meer routeert, dus geen nieuw netwerk aanmaakt, maar zich meer als switch gedraagt, door deze setting werd uiteraard ook DHCP uitgeschakeld, aangezien je hoofdrouter dat ook voor zich neemt.

illiewillie BF3 BF4

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

ralpje

Deugpopje

Sleepkever schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:17:
[...]

Dan zou ik de DHCP uitzetten op de nieuwe router in plaats van de oude. In ieder geval DHCP uitzetten op de router waar niets in de wan poort zit, anders is het vragen om een niet werkend netwerk.
Dat bedoelde ik idd, 'de router die we vroeger hadden' wilde de ts boven gaan zetten. Dat is bij mij een oude router ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15
Zojuist de router erin gedaan zoals ik eerder beschreven had.

Geen enkel probleem ondervonden door de router aan te sluiten in de WAN poort aan de muur. Dan met LAN nummer 1 direct mijn PC in. WIFI is zeer snel en ik heb volgens mij geen internet snelheid op mijn PC verloren, iig niet merkbaar.

Ik laat weten wanneer ik iets groters gedownload heb of het ook daadwerkelijk geen snelheidsverlies heeft opgeleverd.

bedankt voor de snelle antwoorden :)!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
dikkiedik schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:06:
Geen enkel probleem ondervonden door de router aan te sluiten in de WAN poort aan de muur.
Je hebt dus de Ubee EVW3200?

Met twee routers achter elkaar gaan die problemen er wel komen, hoe je dat dan oplost vind je hier, hier of hier.
Pagina: 1