Toon posts:

Draadloos internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag Tweakers!

Ik heb een vervelend probleem. In ons studentenhuis hebben wij een nieuw wireless netwerk aangemaakt omdat onze buren ook vaak gebruik maakte van ons internet, en dat moest maar eens afgelopen zijn.

Nu speelt echter het probleem dat mijn Macbook wel verbinding maakt met het netwerk maar ontzettend langzaam is of helemaal niet werkt! Bij een andere bewoner speelt precies hetzelfde, de rest heeft juist betere verbinding draadloos. Ik kan wel gewoon met de ethernetkabel gebruik maken van het internet zonder dat dat problemen oplevert.

Ook heb ik bij het gebruik van bijvoorbeeld Skype een ontzettend slechte verbinding, zelfs als ik via de ethernetkabel verbinding heb.

Als ik online speel met mijn PS3 geeft dit ontzettend veel lag, terwijl deze aangeeft goede verbinding te hebben. (wireless)

Wij maken hier gebruik van een Belkin router, maar dat zou het probleem niet moeten zijn omdat voorheen alles gewoon normaal werkte.

Wij hebben geen idee waar dit aan kan liggen, en hopen op jullie hulp!

Groetjes Niels

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
"Eerder deed 'ie het wel" is helaas niet echt een garantie dat het nu ook moet werken.

Begin eens met het uitsluiten van mogelijke problemen.

Werkt je verbinding zonder die router wel naar behoren?
Zijn de kabeltjes nog OK? (met name je uplink)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:31
Wat heb je precies veranderd aan de instellingen van de Belkin?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
@CherandarGuard

Als ik een internetkabel vanuit de modem rechtstreeks verbind met mijn macbook heb ik ook geen verbinding. De modem aan de router verbinden, en dan een kabel vanuit de router naar mijn macbook werkt wel.

Neem aan dat dat dan een crosskabel is die er tussen zit right, dat is de uplink?

Kabeltjes zijn ok, zien er nog als nieuw uit en zonder breuken, knakken oid.

@Tens

We hebben een nieuw draadloos netwerk aangemaakt met de standaard instellingen.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Kun je wellicht wat meer info geven over je setup.
Heb je een modem/router combi of alleen modem? Welk merk/type?
Wat zit daar achter aan apparatuur?

Heeft jouw macbook/PS3 een statisch IP adres of dynamisch (DHCP)?

Ik zelf denk dat in de oude situatie het WiFi kanaal anders heeft gestaan dan nu. Als je het over 'standaard' instellingen hebt...

[ Voor 40% gewijzigd door Daffie op 12-10-2011 16:32 ]

https://freight.associates

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Motorola modem, volgens mij is dat die we van Ziggo gekregen hebben. Deze is gekoppeld aan een F5D8230-4 Wireless Pre-N Router .

Aan de router zitten weer 4 internetkabels die door het huis verspreid zijn.

De setup is als volgt:

http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2011101e.png/

Ik neem aan dat je dit bedoelt toch?
Pagina: 1