wifi verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• HertogChris
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb sinds kort een sony vaio VPCSA2C5E met een Intel Centrino Advanced N 6205 draadloos netwerk chip aangeschaft. Deze probeer ik nu thuis in het draadloos netwerk te krijgen. Dit lukt echter niet, de laptop ziet het netwerk wel maar kan niet verbinden. Ik heb op andere netwerken wel (draadloos) verbinding en op het thuisnetwerk kan ik met een kabel ook gewoon verbinding maken. Andere laptops in huis hebben draadloos wel verbinding. Op de laptop staat windows 7, alle updates zijn geinstalleerd en alle drivers zijn up to date. De router is een Huawei HG655D. De netwerkbeveiliging staat ingesteld op WPA2 en ik heb ook WEP geprobeerd. Een optie om de beveiliging helemaal uit te zetten is niet aanwezig in de router.
Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Wat bedoel je met 'kan niet verbinden'?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
geeft win7 de melding: alleen lokaal netwerk?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• HertogChris
Nadat er geprobeerd wordt verbinding te maken geeft windows de volgende melding: `Er kan geen verbinding gemaakt worden met netwerk`
De probleemoplosser die hierna gevolgd kan worden komt alleen tot de oplossing om de router te rebooten (dit heb ik uiteraard al geprobeerd)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 20:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En een ipconfig /release uitvoeren, dán pas proberen te verbinden?

• HertogChris
Nee, net geprobeerd helpt ook niet

Verwijderd

Heb je al ooit eerder met deze laptop op dit netwerk verbonden dat het wel lukte? Zo ja, dan moet je bij preferred networks dit netwerk verwijderen en dan opnieuw connecten. Soms, als je netwerkinstellingen wijzigt, kan de laptop niet automatisch meer connecten.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 14:33 ]

• Tens
Wat is er te zien in het 'Network and Sharing Center'?

Staat bij 'Advanced sharing settings' bv 'Turn on network discovery' uit?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• HertogChris
Ik heb ben nooit draadloos verbonden geweest met het netwerk, wel met kabel

"Turn on network discovery staat aan"

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:50
Maak je gebruik van Maclock?

ook dan krijg je zo'n melding . Soms wil het gebeuren dat je totaal geen verbinding kan maken, maar geen melding krijgt.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Tens
Ik zou het netwerk even verwijderen, en opnieuw beginnen.

Als dat niet lukt hier even kijken:

Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools

dan naar:
local security policy

daar kun je onder:
Network list manager policies

instellen hoe win7 omgaat met nieuwe/(unidentified) networks

• HertogChris
Bovenstaand allemaal geprobeerd en bekeken.

Voor de "maclock" heb ik een vraagje, bedoel je hiermee dat je het MAC-adres van de computer in de router aangegeven moet worden zodat hij het internet op kan? if so, dan staat dit niet aan, van alle computers en telefoons in het huis hoeft dit niet ingevoerd te worden.
Pagina: 1