Secundaire ide poort weigert

Pagina: 1
Acties:

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
hmmm, ik heb laatst een nieuwe fan op mijn mobo gedraaid, en dat ging niet zo makkelijk.
ik heb toen mij gehele moederboord netjes en voorzichtig uit mijn kast gedraaid en de fan erop geklikt.

vervolgens alle kabels weer netjes op hun plaats gedaan, stroom er weer op....

en toen kreeg ik dus niets meer. hij boot, schermpje van videokaart verschijnt dan doet ie memtest, ide devices worden NIET gedetecteerd. en vervolgens kom ik dus ook niet in windows. :(:(:(:(:(

afijn, ik heb een beetje zitten kuuten en het bleek dat mijn ide poort het niet echt meer doet, heb daarna mijn cdrom speler en mijn HD op de andere ide poort gedaan waarna de PC het ongeveer weer doet...

alleen heb ik ook nog een zipdrive intern, dat ding doet het dus niet meer. de vraag is nu dus: wat kan hier gebeurt zijn?? gaat een ide poort zomaar kapot?:?

ik hoop dat een van jullie dit gehad heeft en de oplossing weet...(<-- is niet zo aardig, om daarop te hopen)ok, bedankt alvast.

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Je zal de stekker van de ide poort wel niet goed hebben geplaatst haal het er nog een keer af en doe het nog een keer er op en kijk in je bios of wel beide ide controllers aan staan

Heb zelf ook een keer een defecte ide controller op me bord gehad gewoon pci ata 66 ide controller kaartje kopen in bios je onbourd shit uitzetten en klaar

Sommige mensen....

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 11:31 schreef Koelkasten het volgende:
Je zal de stekker van de ide poort wel niet goed hebben geplaatst haal het er nog een keer af en doe het nog een keer er op en kijk in je bios of wel beide ide controllers aan staan

Heb zelf ook een keer een defecte ide controller op me bord gehad gewoon pci ata 66 ide controller kaartje kopen in bios je onbourd shit uitzetten en klaar
wat koste dat kaartje??

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Op woensdag 21 maart 2001 11:35 schreef XPointman het volgende:

[..]

wat koste dat kaartje??
www.tweakers.net/pricewatch/9267

If nothing is written below, I was the last to reply...