Toon posts:

Core i5 3 cores normale temp 1 core wappert op en neer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me heel de ochtend achterover gegoogled.. maar geen antwoord gevonden.

Sinds gisteren heb ik een I5 2400 3.1ghz in mijn eveneens nieuwe Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 geprikt.
Mobo is rev 1.1 en standaard bios staat er nog op omdat ik geen tijd heb gehad om nieuwe bios te flashen.

Nu is het zo dat er 3 cores zo tussen de 30 en 35 graden schommelen en niet heel erge pieken en dalen vertonen in speedfan 4.44.
core 1 schiet volgens speedffan in hoog tempo tussen de 25 en 35 graden heen en weer.
core 0,2,3 doen het allemaal redelijk normaal zonder uitschieters ( laten een golf beweging zien).

Wat kan dit zijn, of is dit normaal mbt de turbo modus voor deze core 1?

Het vastloper en opstartproblemen topic ken ik en ook daar kon ik niks vinden.

HELP!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Kijk eens in de bios of je daar de temperaturen van de cores kan zien. Ik weet niet hoe betrouwbaar speedfan is met betrekking tot sensors uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb even gekeken, maar in de bios kan daar alleen de algemene temp zien van de processor, niet per core.... ik heb ook zo mijn twijfels de laatste tijd bij speedfan.....

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Probeer HWMonitor eens, daar kan je ze ook per Core aflezen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het kan natuurlijk altijd zijn dat je een brakke sensor hebt in een van de cores. Ikzelf heb ook een core die beduidend warmer is dan de anderen en ik betwijfel of dat heeft te maken met de koeler/koelpasta.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Core temp is ook een mooi progje. Je ziet de temperatuur per core, ook het maximum dat die core bereikt. De temperaturen worden ook in de taakbalk weergegeven, heel handig.

Bij mijn i5 zijn de temp ook niet gelijk. Core 0 heeft het meestal het drukst, en wordt al snel 37 graden, terwijl core 1 het koelst is, bijna altijd 31 graden. Waarom dat is weet ik niet, maar ik weet wel dat soms de ene core het drukker heeft dan de andere. Op een of andere manier verdeeld de computer de taken over de cores.

Ik denk dat jij daar ook "last" van hebt: een bepaald proces dat wellicht om de zoveel tijd iets doet, dan even niets doet, en dan weer wat doet: je ziet dan een sterk schommelende temp voor die core?

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Heb zelf ook een i5 2400, same "problem". Al is het bij mij core0 die enorm op en neer gaat qua temperatuur in software. kan me echter niet voorstellen dat dit daadwerkelijk zo is. Gewoon lekker negeren dus.

Heb zelf een Asus P67 Sabertooth 3.0 trouwens

[ Voor 17% gewijzigd door .Sjoerd op 12-10-2011 17:19 ]

specs

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:57
Draai dit programma, en speedfan (op grafiek modus) eens naast elkaar en vergelijk.

Mogelijk zie je dat één core vaker naar een hogere frequentie schiet dan de andere. Wat dus ook de temperatuurstijging verklaart
Pagina: 1