Ik heb hulp nodig met de componenten te verzamelen voor mijn twee (identische) nieuwe systemem.
Voor de fotostudio, nabewerking van foto's, 360" fotografie en photoshop werk.
Het gaat veelal uitsluitend om zeer grote bestanden van 1GB tot 180 GB. (De laatste zijn highres 360" panoramas)
Wat ik zover heb uitgezocht zijn:
Ik dank jullie voor alle mogelijke advies. Ik zie de bomen door het bos niet meer momenteel.
Voor de fotostudio, nabewerking van foto's, 360" fotografie en photoshop werk.
Het gaat veelal uitsluitend om zeer grote bestanden van 1GB tot 180 GB. (De laatste zijn highres 360" panoramas)
Wat ik zover heb uitgezocht zijn:
- 1x SSD drive gebruiken voor het opstarten van de PC en photoshop
- 2-3x SSD voor het gebruik als Swapdrive voor photoshop en windows (2-3x 64 GB)
- Ik heb al diverse 2 TB hd's aan USB en eSata hangen op mijn bestaande i7 systeem, die gaan straks mee over op de nieuwe.
- i7 2600K -> Hyperthreading ja of nee. Ik ga voor zeker en heb het budget voor de extra kosten
- Welk moederbord. Ik wil safe gaan overklokken
- Veel moederborden hebben wel 4 sata 6GB en 4 3GB, maar deze zijn over twee controllers verdeeld. zodat ik maar steeds 2 van ieder kan pairen. Als ik drie SSD als Swapdrive op 6GB sata wil hebben gaat dit dus niet lukken? Extra Sata controller voor Raid0?
- Twee monitoren 24" 27" + een extra derde voor het oude systeem
- Kan ik nu het beste twee videokaarten erin zetten?
- Welke videokaart(en). SLI of niet SLI?
Het bewerken van video moet meegenomen worden in de overweging. - 16 GB of ik pak meer, hangt een beetje af hoeveel het totaalplaatje gaat worden. Welk geheugen (snelheid is van belang)
- Advies voor de juiste koeler en PSU is welkom
Ik dank jullie voor alle mogelijke advies. Ik zie de bomen door het bos niet meer momenteel.