Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 17:54

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Ik heb een GSM van de zaak waarmee ik in beperkte mate ook prive mag bellen. Dat 'beperkte mate' is voor mij geen belemmering omdat ik zelf relatief weinig bel, ik hoef dus zelf geen abbo af te sluiten.
Nu heb ik na het aflopen van mijn vrouw d'r abonnement haar nieuwe HTC overgenomen omdat zij nog uiterst tevreden was over haar 'oude' HTC. (Wildfire vs Wildfire S).
Graag zou ik nu dus ook mobiel online zijn en dus een databundeltje op mijn toestel hebben.

Ik ben al bij mijn werkgever geweest en hij ziet wel mogelijkheden, maar omdat het zakelijk gezien geen meerwaarde heeft mag ik dan wel zelf de kosten dragen.

Fair enough, zou je zeggen, maar:
Bij KPN heb je de volgende opties:
Smartphone Internet AbonnementMax snelheid (down-up)Databundel p/mPrijs p/mprijs MB buiten bundel
Start7200-1400 kbit/s250 MB€ 10 Nu € 5,-€ 0.10
Comfort7200-1400 kbit/s500 MB€ 15 Nu € 7,50€ 0.10
Pro7200-1400 kbit/s1000 MB€ 20 Nu € 10,-€ 0.10

Prima, die comfort bundel voor € 7,50 lijkt mij wel wat, hoe lang blijft die prijs zo?
En daar komt het addertje onder het gras uit:
Wanneer je een databundel op je contract zet, ga je een nieuw contract aan, voor een 1-jarig contract betaal je 3 maanden die kortingsprijs, 2-jarig is 9 maanden korting en 3-jarig is 12 maanden korting. Daarna betaal je gewoon het doorgestreepte bedrag per maand.

Dat betekent dat ik er dus ook meteen minimaal een jaar aan vast zit.
Zou ik per ongeluk een andere baan tegenkomen en overstappen moet ik mijn gsm(abbo) inleveren en zit ik zelf nog vast aan dat data-abbo gekoppeld aan het zakelijke gsm-abbo wat ik niet meer heb.

Wie heeft er eerder met dit dilemma gezeten, en hoe los je dit op?
Mijn collega met een GSM van de zaak heeft dit opgelost door zelf een prive abbo (met data) te nemen en alle gesprekken binnenkomend op de zakelijke gsm door te sturen naar zijn prive-mobiel.

Men zou zeggen dat er vast wel betere oplossingen zijn, maar hoe dan?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Moet deze werk-telefoon altijd aan blijven staan, ook buiten kantooruren? Zo nee dan zou ik sowieso kiezen voor een 2e telefoon erbij; dan behoud je ook na je dienstverband je eigen gsm-nummer (lastig als dat verandert). Als je niet veel belt kun je bijv. een sim-only met databundel nemen. Kost niet eens zo enorm veel...

Als een 2e telefoon lastig is zou je kunnen kijken naar dual-sim mogelijkheden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 17:54

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
In principe heb ik juist die zakelijke telefoon om ook buiten kantooruren bereikbaar te zijn, ja.

Ik weet dat het lastig is als m'n nummer wijzigt, maar of ik nu een 2e toestel neem en bij al mijn (privé)contacten mijn nummer laat wijzigen, of pas bij het beeindigen van mijn dienstverband maakt weinig verschil.
Dan bespaar ik me liever de moeite om met twee toestellen te gaan lopen.

Dual-sim is toch maar bij een beperkt aantal toestellen mogelijk?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Klopt, maar weinig toestellen die het ondersteunen (zeker als je ook 3G wilt).

Maargoed, het komt erop neer dat je zelf moet besluiten tussen het gemak/ongemak van 1 of 2 telefoons en een risico dat je een paar tientjes moet blijven betalen voor data als je dienstverband eerder ophoudt. Lijken me toch echt keuzes die je zelf zult moeten maken. Ik zou iig geen rare toeren uithalen als het je maar een tientje per maand scheelt als je het fatsoenlijk oplost (ik loop zelf met 2 telefoons rond bijvoorbeeld, privé en zakelijk, kost iets meer maar is véél gemakkelijker, zeker ook op vakantie).

Overigens wordt er vaak geen korting gegeven als je die bundels aansluit terwijl je abo al loopt, weet niet of je dat hebt gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt al wel de Motorola XT882 Dual SIM, lijkt me geen slecht telefoon aangezien het draait op een dual core 1GHZ processor. Het is overigens net als de HTC een android toestel (2.3 gingerbreed).. Ik weet alleen niet of je hem via internet kunt bemachtigen, hij is voornamelijk bedoeld voor de chinese markt..

Met dit toestel zou je je zakelijke nummer en prive nummer met internet in 1 telefoon kunnen gebruiken :-)

http://www.netbooknews.co...ra-2-smartphone-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 02:09:
je hebt al wel de Motorola XT882 Dual SIM, lijkt me geen slecht telefoon aangezien het draait op een dual core 1GHZ processor. Het is overigens net als de HTC een android toestel (2.3 gingerbreed).. Ik weet alleen niet of je hem via internet kunt bemachtigen, hij is voornamelijk bedoeld voor de chinese markt..

Met dit toestel zou je je zakelijke nummer en prive nummer met internet in 1 telefoon kunnen gebruiken :-)

http://www.netbooknews.co...ra-2-smartphone-hands-on/
Maar.... is die ook in Nederland te krijgen? Anders heeft de TS er natuurlijk niets aan.

Ik zou gewoon dat eenjarig abonnement nemen. Dan zit je er maar één jaar aan vast. Dan heb je wel wat je wilt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

XT882 heeft geen 3G-functionaliteit en kan maar met 1 SIM tegelijk op 2G.
Ik heb nog geen enkele 3G-dualsim-foon gevonden.

1-jaarsabo lijkt me wel het beste met de info die ik heb nu ja.

Pagina: 1