Ik heb een GSM van de zaak waarmee ik in beperkte mate ook prive mag bellen. Dat 'beperkte mate' is voor mij geen belemmering omdat ik zelf relatief weinig bel, ik hoef dus zelf geen abbo af te sluiten.
Nu heb ik na het aflopen van mijn vrouw d'r abonnement haar nieuwe HTC overgenomen omdat zij nog uiterst tevreden was over haar 'oude' HTC. (Wildfire vs Wildfire S).
Graag zou ik nu dus ook mobiel online zijn en dus een databundeltje op mijn toestel hebben.
Ik ben al bij mijn werkgever geweest en hij ziet wel mogelijkheden, maar omdat het zakelijk gezien geen meerwaarde heeft mag ik dan wel zelf de kosten dragen.
Fair enough, zou je zeggen, maar:
Bij KPN heb je de volgende opties:
Prima, die comfort bundel voor € 7,50 lijkt mij wel wat, hoe lang blijft die prijs zo?
En daar komt het addertje onder het gras uit:
Wanneer je een databundel op je contract zet, ga je een nieuw contract aan, voor een 1-jarig contract betaal je 3 maanden die kortingsprijs, 2-jarig is 9 maanden korting en 3-jarig is 12 maanden korting. Daarna betaal je gewoon het doorgestreepte bedrag per maand.
Dat betekent dat ik er dus ook meteen minimaal een jaar aan vast zit.
Zou ik per ongeluk een andere baan tegenkomen en overstappen moet ik mijn gsm(abbo) inleveren en zit ik zelf nog vast aan dat data-abbo gekoppeld aan het zakelijke gsm-abbo wat ik niet meer heb.
Wie heeft er eerder met dit dilemma gezeten, en hoe los je dit op?
Mijn collega met een GSM van de zaak heeft dit opgelost door zelf een prive abbo (met data) te nemen en alle gesprekken binnenkomend op de zakelijke gsm door te sturen naar zijn prive-mobiel.
Men zou zeggen dat er vast wel betere oplossingen zijn, maar hoe dan?
Nu heb ik na het aflopen van mijn vrouw d'r abonnement haar nieuwe HTC overgenomen omdat zij nog uiterst tevreden was over haar 'oude' HTC. (Wildfire vs Wildfire S).
Graag zou ik nu dus ook mobiel online zijn en dus een databundeltje op mijn toestel hebben.
Ik ben al bij mijn werkgever geweest en hij ziet wel mogelijkheden, maar omdat het zakelijk gezien geen meerwaarde heeft mag ik dan wel zelf de kosten dragen.
Fair enough, zou je zeggen, maar:
Bij KPN heb je de volgende opties:
Smartphone Internet Abonnement | Max snelheid (down-up) | Databundel p/m | Prijs p/m | prijs MB buiten bundel |
---|---|---|---|---|
Start | 7200-1400 kbit/s | 250 MB | € 10 Nu € 5,- | € 0.10 |
Comfort | 7200-1400 kbit/s | 500 MB | € 15 Nu € 7,50 | € 0.10 |
Pro | 7200-1400 kbit/s | 1000 MB | € 20 Nu € 10,- | € 0.10 |
Prima, die comfort bundel voor € 7,50 lijkt mij wel wat, hoe lang blijft die prijs zo?
En daar komt het addertje onder het gras uit:
Wanneer je een databundel op je contract zet, ga je een nieuw contract aan, voor een 1-jarig contract betaal je 3 maanden die kortingsprijs, 2-jarig is 9 maanden korting en 3-jarig is 12 maanden korting. Daarna betaal je gewoon het doorgestreepte bedrag per maand.
Dat betekent dat ik er dus ook meteen minimaal een jaar aan vast zit.
Zou ik per ongeluk een andere baan tegenkomen en overstappen moet ik mijn gsm(abbo) inleveren en zit ik zelf nog vast aan dat data-abbo gekoppeld aan het zakelijke gsm-abbo wat ik niet meer heb.
Wie heeft er eerder met dit dilemma gezeten, en hoe los je dit op?
Mijn collega met een GSM van de zaak heeft dit opgelost door zelf een prive abbo (met data) te nemen en alle gesprekken binnenkomend op de zakelijke gsm door te sturen naar zijn prive-mobiel.
Men zou zeggen dat er vast wel betere oplossingen zijn, maar hoe dan?
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I