Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:41
Mijn vriendin is nu acht maanden zwanger, en heeft dus een aardig babybuikje. Dit zouden we graag vast willen leggen, aangezien het toch wat bijzonders is. Bij het eerste kind hebben we wel wat foto's gemaakt, maar alleen maar met een compactcamera en niet echt bijster bijzonder.

Nu wil ik het een beetje beter aanpakken bij ons tweede kind (aldoende leert men ;)) om zo wat herinneringen te hebben.

Ideeen? Tips? Do's en Don'ts met betrekking tot compositie, belichting, techniek?

Heeft er iemand ervaring met zulke shoots? Ik heb thuis niet echt studio-materiaal liggen, dus het wordt óf een studio huren, of buitenlocatie zoeken, of toch thuis wat verbouwen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 09:21
Waarom niet naar een profi/semi/hobby fotograaf toegaan?

Alleen al als je een setting zoals een witte achtergrond wilt creeëren (zwart/wit compositie zie je heel vaak vind ik bij dit soort composities) heb je ook lampen nodig en zoals je zelf zegt je hebt de apparatuur niet in huis. Of wil je straks terugkijken op je foto die je met trots deelt en het ziet er net niet uit?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

charrel

Cortisol4life..

Wij zijn laatst bij iemand geweest in medemblik, die heeft een soort totaal pakket van foto's.
Eerst het buikje en vervolgens dan als de kleine er is daar een shoot van. Was iets van 75-85€ met een aantal standaard foto's wil je verder grotere foto's dan kan je wel wat met haar dealen. Zo zijn er veel meer die dat doen alleen zit je dan vaak al over de 200€.
Wij zijn iig meer dan tevreden, wil je evt. het adres dan wil ik die wel even door sturen mocht je in de buurt van Medemblik wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

toch kun je al een heel eind komen met een paar lampen met wat witte lakens ervoor gespannen om een mooi egaal licht te creëren. Doe dit bijvoorbeeld vanuit 2 posities (of één positie met hulplicht van buitenaf) en je kunt al een heel eind komen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
loewie1984 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:23:
Waarom niet naar een profi/semi/hobby fotograaf toegaan?

Alleen al als je een setting zoals een witte achtergrond wilt creeëren (zwart/wit compositie zie je heel vaak vind ik bij dit soort composities) heb je ook lampen nodig en zoals je zelf zegt je hebt de apparatuur niet in huis. Of wil je straks terugkijken op je foto die je met trots deelt en het ziet er net niet uit?
Oh, een profi/semi/hobby-fotograaf is best een optie hoor, maar ik vind het stiekem ook wel een uitdaging om het zelf te doen :). En ondertussen ook een aanbod van een fotograaf hier in de buurt om het "samen" te doen, dus hij regelt de studio en helpt me bij het instellen, en ik maak de foto's. Maar dan nog, dat kost stiekem ook best een smak geld.

Maar dan nog blijven de typische compositie-vragen, belichtingsvragen, etc wel redelijk open. Er zijn best veel manieren om een zwangere vrouw niet heel erg voordelig op de foto te zetten, en die wil ik graag vermijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb pas zo nog foto's van mijn zus gemaakt.
Ik heb de foto's genomen bij een diffuus gordijn voor een raam tot op de grond.
Met de juiste instellingen voor belichting en 1 flitser op de camera om in te flitsen kun je zo ook prima een vlakke witte achtergrond krijgen. (al ben je ook wat afhankelijk van hoeveelheid van licht die van buiten komt.te veel of te weinig maakt het lastiger om de juiste belichting te vinden.)

voorbeeld van een buik close-up in mijn situatie:
f=50mm f/3.2 1/60sec iso400 + flits.

wat betreft ideeën voor de foto's kun je eens op internet rondkijken.
Heb je geen probleem met de cliché foto's, of wil je iets origineel?
De cliché foto's zijn bijv. een buik met schoentjes erop, of handen in de vorm van een hartje op de buik houden. De laatste kun je dan ook liggend doen, en het 'hartje' vullen met blauwe of roze muisjes.

een beetje photoshop skills om de striemen en/of pukkeltjes van de buik te verwijderen word door de vrouw in kwestie vaak ook erg op prijs gesteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 15:06

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

M a r c o schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:41:
1- ik heb pas zo nog foto's van mijn zus gemaakt.

2-een beetje photoshop skills om de striemen en/of pukkeltjes van de buik te verwijderen word door de vrouw in kwestie vaak ook erg op prijs gesteld. ;)
1e, beetje vies om daarmee je post te openen :S

2e, so true, zelfs tijdenss zwangerschap kan imperfectie blijkbaar niet :S gewoon niet zeggen dat je het deed :p

Wat ze hierboven zeggen is gewoon super, hou het simpel, de achtergrond egaal verlichting egaal. dan ligt alle aandacht op de vrouw. (took me about 400 pics to find that out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wat is er vies aan zwangerschapsfoto's maken van de buik van mijn zus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 10:15

2mb

Kijk hier maar eens voor ideeën over licht en compositie: Pinterest - Maternity

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Deze ken ik persoonlijk, vrienden van mn vriendin en mij. Ze doet allerlei soorten fotoshoots, maar ook veel zwangerschapsfotoshoots. Je kan er ook een "bellypaint" laten doen, op de zwangere buik. Mocht dit teveel als spam gezien worden haal ik het wel weer weg, maar tis echt een heel leuk bedrijfje:

http://www.uitjedakfotografie.nl/

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
Het wordt zowiezo geen fotograaf in nederland, dus ik zie dat niet als spam hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 06:24
Toevallig vorige week even een snelle kiek gemaakt van een zwangere vrouw. Was gewoon tegen een gestucte muur met een extra flitser om de muur goed uit te bleken.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-IdNw6EZpkb0/TpaheFqcYWI/AAAAAAAAdjM/es2KyXMLesA/s800/20111004-16-05-30.jpg

Overigens ben ik zelf heel erg fan van een lowkey foto van de buik waar zonlicht door jaloezieën op valt. Een beetje zoals hieronder, maar dan donkerder (kon zo 123 geen beter voorbeeld vinden).

Afbeeldingslocatie: http://www.lifetimechristianadoption.org/wp-content/uploads/2011/06/blinds1.png

[ Voor 33% gewijzigd door Frankster op 13-10-2011 10:32 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Pagina: 1