Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:27
Hallo,

Ik heb een televisie met een CI+ slot, en een CI+ Module van de Delta ( zeeuwse kabelboer ).
bij het insteken van een lege module ( dus zonder smartcard ) komt de melding :
CI+ ERROR: Toestelcertificaat
ongeldig - verlopen - 17.
ik heb de CI+ Module in een andere tv geprobeerd, deze werkte gewoon, TV staat goed ingesteld.
ook de firmware is de laatste versie die op de Samsung site staat ( eindigt op .1024 ).
De tv staat op de lijst van Delta gecertificeerde tv's.
er is wel analoog beelt te ontvangen, dus de kabel aansluiting is actief.

ik kan nergens terugvinden wat Error 17 nou precies betekend, ik heb in het Ziggo topic hier op GOT wel het e.e.a. gelezen, echter alle mogelijke aangedragen oplossingen bieden helaas geen verbetering.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of is de TV waarschijnlijk defect ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung helpdesk bellen/TV zelf resetten.

Zie ook http://ziggo-gebruikers.n...5f74dd0e59&t=21351&page=2
yes de probleem is opgelost

de monteur van samsung is langs geweest
de probleem was nieuw voor hem hij heeft iets gedaan wat de klant niet mag weten op de afstandbedingen ergens op gedrukt en zo is hij gekomen in de services menu.
volgens hem klopt als op de services menu ander optie wat hij gedaan heeft was de ci+ via services menu geresetten.
en toen was CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16 in ongeldig verlopen- 17 verandert

Authenticatie start weer die probleem CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-17

en de laatste optie was opstarten en Authenticatie start en dan via services menu waar de klante niet aan mogen komen en weten niet hoe dat moet en toen was de
Authenticatie start gestaart zoals het hoort
een nu alle zenders doen het
Service Menu is eenvoudig op te roepen.

1. Zet TV in standby
2. Druk dan achter elkaar de volgende toetsen in op de AB.
Info -> Menu -> Mute -> Power On

Zorg er wel voor dat de CI+ module uit de TV is anders verschijnt het menu niet.

Op deze mannier zouden jullie even de menu instellingen kunnen vergelijken.
Binnen 5 seconden gevonden op Google, heb je zelf ook gezocht met Google?

EDIT
Service menu gebruiken helpt niet, er is een andere code voor dit specifieke probleem. Hiertoe moet je echter wel contct opnemen met de helpdesk van Samsung
EDIT2
CAM CI+ Herkennen
Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
Eerder had ik al de firmware geüpdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
De goede tip was om
- de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
- achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
- op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
- bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door!
Waarom prik je eigenlijk een CI+ Module zonder SmartCard in je TV? waarom niet gelijk met een SmartCard?

Die melding zou ook kunnen impliceren dat de TV wel de CAM detecteert, maar de SmartCard niet ziet, dus een foutmelding geeft. Weliswaar wat cryptisch, maar Sharp TV's geven ook een dergelijke foutmelding.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:27
Bedankt voor de snelle reactie,
heb idd zelf gezocht met Google, servicemenu werkt niet, en wil eerst zelf alles uitgeprobeerd hebben voordat ik Samsung bel.
verder ontvang ik Nederland 1 HD niet, geen enkel digitaal kanaal. kan het natuurlijk proberen om analoog te doen.
verder heb ik natuurlijk ook incl. kaart de module er in gedaan, dit werkte echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het servicemenu geprobeerd terwijl de CAM niet in de TV zat?

Als je Nederland 1 niet digitaal ontvangt, is er iets anders aan de hand. Gebeurt dit ook als je een lege CAM in de TV hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealThomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik ben dit probleem al meerdere malen tegengekomen.
Wat ik adviseer om te doen is de Exit knop in te houden, hiermee zet je de televisie terug naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens de installatie van de digitale zenders uit te voeren en de module niet plaatsen totdat deze installatie klaar is. Zorg er ook voor dat je het juiste netwerkfrequentie en netwerknummer invult, anders zul je ook geen beeld krijgen. Zodra je Nederland 1 ziet na de installatie kun je de module plaatsen en zal je de anders zenders ook kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Soms ontstaat dit probleem door een verkeerde tijd en datum combinatie.

Installeer de zenders digitaal eens opnieuw en pas dan handmatig de tijd aan.. kan 't probleem goed mee opgelost zijn.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molekamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-12-2015
Ik had hetzelfde probleem met mijn Samsung UE40D6530 na insteken van de CI+ module met smartcard: error 17, certificaat verlopen.

De oplossing voor mij lag in de quote van fridgeman, onder EDIT2:
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:27:
- de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
- achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
- op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
- bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door!
Bedankt!
Pagina: 1