Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Ik zit met een misschien wat raar klinkend probleem.

Ik heb een laptop die een secondaire batterij kan gebruiken indien aanwezig maar ik heb geen secondaire batterij. Helaas realiseert acpi/powermanager/upower zich dat niet altijd en wil het weleens gebeuren dat als ik de laptop uit standby haal zonder dat hij aan vaste elektriciteit is verbonden de laptop de afwezige batterij die 0% geladen is als hoofd-batterij detecteert.

Als dat gebeurt dan gaat de laptop automatisch in slaapstand (hibernate), wat behoorlijk vervelend is.

Ik ben op zoek naar iets als shutdown -c maar dan voor hibernate....

Voor zover ik in de pm-hibernate man pages zie is er geen manier om het commando aan te roepen om het te annuleren, volgende keer dat het gebeurt ga ik proberen of ik het pm-hibernate script kan stoppen maar voor zover ik tot nu toe heb gezien draait dat maar een fractie van de tijd die het duurt voor het systeem om de slaapstand in te gaan dus of dat zal helpen weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar je naar kan kijken is de grace time die er is tussen het uit S2[ram,disk] komen en er weer heen gaan. Deze staat volgens mij op een paar seconde, maar als je deze kan verlengen naar, zeg, een minuut, dan zou upower toch zo ver moeten zijn als de accu correct uit te lezen.

Mijn laptop, een Dell Latitude E6510 van 't werkt, heeft een soortgelijk euvel. M'n power manager heeft geen probleem, maar de batterij panel applet wil nog wel eens de melding geven dat de accu leeg is, en een paar seconde later heeft 't door dat er toch een accu is en meer dan 0% lading heeft.
Het systeem doet verders niets, omdat ik heb aangegeven niets te doen in zo'n situatie. Dat kan jij natuurlijk ook doen, maar kan weer tot gevolg hebben dat als je daadwerkelijk met een lege accu zit, of lage spanning, het systeem niet naar slaapstand gaat wanneer het moet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
Je kunt hibernate wel helemaal uitschakelen. Dat was voor mij het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

alex3305 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:30:
Je kunt hibernate wel helemaal uitschakelen. Dat was voor mij het antwoord.
Hmm.. je linkt naar een Microsoft supportartikel... in het forum 'Non-Windows OS'.... 8)7

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Hero Of Time schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:29:
Waar je naar kan kijken is de grace time die er is tussen het uit S2[ram,disk] komen en er weer heen gaan. Deze staat volgens mij op een paar seconde, maar als je deze kan verlengen naar, zeg, een minuut, dan zou upower toch zo ver moeten zijn als de accu correct uit te lezen.

Mijn laptop, een Dell Latitude E6510 van 't werkt, heeft een soortgelijk euvel. M'n power manager heeft geen probleem, maar de batterij panel applet wil nog wel eens de melding geven dat de accu leeg is, en een paar seconde later heeft 't door dat er toch een accu is en meer dan 0% lading heeft.
Het systeem doet verders niets, omdat ik heb aangegeven niets te doen in zo'n situatie. Dat kan jij natuurlijk ook doen, maar kan weer tot gevolg hebben dat als je daadwerkelijk met een lege accu zit, of lage spanning, het systeem niet naar slaapstand gaat wanneer het moet.
Ik heb precies het probleem dat je beschrijft alleen verbindt mijn computer er meteen een actie aan die ik voor zover ik kan zien niet kan annuleren, en het uefi heeft ook geen optie om de 2e batterij niet te tonen aan het OS.

In welk bestand wordt de grace time waar je het over hebt geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee, dat moet je dus zoeken. Kijk eens naar de scripts in /usr/share/pm-utils oid. Misschien dat je daar wat vind. Mijn laptop hangt over het algemeen altijd aan de stroom en als 't in standby staat, komt-ie er pas uit als de lader er aan hangt, dus hibernate doet-ie niet in zo'n geval. En alleen m'n applet heeft er last van, m'n power-manager niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1