Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjalte001
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-04-2021
Na het alignen van mijn Vertex Solid 3 120GB SSD met behulp van de Paragon Alignment Tool 3.0 zijn de prestaties van de SSD volgens de AS Benchmark duidelijk verbeterd :) , maar zijn de prestaties van de harde schijf, de grafische onderdelen etc. volgens de Windows Prestatie index in Windows 7 - 64 bits bijna over de gehele linie verslechterd :-( .
Bijv. harde schijf (SSD) van 7,9 naar 7.7; grafische prestaties van 5,6 naar 5,1.

Het lijkt er op dat er nog iets in Windows 7 is, wat nog volgens de oude schijfindeling staat ingesteld.
Hoe kan dit en hoe is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zegt een echte benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjalte001
Wat bedoel je met die vraag?
Wil je graag de benchmark zien? Het lukte mij niet om even een plaatje hierbij te voegen. Moet nog even uitzoeken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
dat een benchmark maar een indicatie is en die van win7 is nogal slecht
hoe voelen de prestaties aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjalte001
Ik ben erg tevreden over de prestaties. Dat staat buiten kijf.
Ik snap alleen niet, dat wanneer ik net de prestaties verbeterd heb, dat dan ineens de Windows Prestatieindex ook voor onderdelen die niet aangepast zijn (grafische prestaties) ineens veel lager geworden zijn.
Blijkbaar signaleert Windows iets wat nu slechter in plaats van beter staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjalte001 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:52:
Ik snap alleen niet, dat wanneer ik net de prestaties verbeterd heb,
Stop. Hoe weet je dat de prestaties verbeterd zijn?

Draai een fatsoenlijke benchmark. Zie Het grote SSD topic ~ Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjalte001
Ik heb de AS SSD Benchmark gebruikt als basis referentie. Volgens mijn beeld is dit een fatsoenlijke veel gebruikte Benchmark. Deze geeft duidelijk een verbeterde prestatie na het alignen van de SSD schijf.
Ik vind het echter opvallend, zoals gezegd, dat Windows 7 de nieuwe situatie veel slechter vind met zijn eigen index ook op delen (grafische prestaties) waar ik geen invloed verwacht. Vandaar dat ik zoek naar instellingen in Windows, die blijkbaar niet meegegaan zijn met de nieuwe situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

WPI is een enorme bagger vergelijking, er hoeft maar een klein hikje, verzoekje, whatever te zijn en scores vallen anders uit.
Hecht dus absoluut geen waarde aan deze benchmark.

Edit:
Wil je je zieltje rust geven, blijf dan de benchmark draaien tot je een resultaat ziet dat jouw bevalt en stop dan... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Swordlord op 12-10-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Windows prestatie index slaat dan ook compleet de plank mis in de meeste gevallen. Ga lekker uit van echte benchmarks en negeer die index gewoon.
Op al mijn systemen geven die indices gewoon 1,0 aan, omdat ik niet eens meer de moeite neem om ze eens te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjalte001
Ok, Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal de WPI index voorlopig maar negeren en de laatste AS SSD Benchmark toevoegen aan mijn review van de OCZ-solid-3-sata-iii-25-inch-ssd-120gb
Pagina: 1