Geen nas-toegang na nieuw modem

Pagina: 1
Acties:

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Ik heb zojuist het nieuwe Ubee Ziggo modem aangesloten. Alles werkt nu. Zowel bedraad als draadloos.
Echter heb ik ook een Synology (achter een gigabit-switch) hangen en die kan ik nu niet meer benaderen.

Het apparaat heeft een statisch ip-adres waardoor ik er nu dus niet meer bij kan.
Ik heb met Angry IP Scanner gepoogd het ip-adres te achterhalen maar die ga ik natuurlijk niet vinden als er een statisch nummer in staat.
In de beheerpagina van de Ubee heb ik het mac-adres ingevuld en een statisch adres toegewezen maar daar trapt de Synology niet in...

Hoe kom ik nu weer bij mijn NAS? Iemand enig idee? :)

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22
Je hebt je NAS toch zelf dat statische IP gegeven?

Dus wat is nou precies het probleem, weet je het IP niet meer, of zit ie in een andere range ?
Je kan dus of je oude modem / router er even aanhangen en hem dan goed zetten
of de range aanpassen in je nieuwe router

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 11-10-2011 22:03 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

BlueLed schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:37:
Hoe kom ik nu weer bij mijn NAS? Iemand enig idee? :)
Nou:
1. Reset je NAS naar fabrieksinstellingen, dan start hij waarschijnlijk in DHCP mode
2. Waarom kan je er eigenlijk niet meer bij? Weet je het IP adres niet meer? Of zit hij in een andere range (zo ja, geef je PC dan even een fixed IP adres in diezelfde range en het werkt weer).

Alles kan stuk.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Sluit me bij remco_k aan.

Als je het IP-adres van je NAS nog wel weet maar hij valt in een ander netwerk dan die je nu met je nieuwe modem hebt, dan prik je je NAS en een PC op een switch, geef je PC een statisch adres in dezelfde range als je NAS, en je kunt weer op je NAS.

https://freight.associates

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga jou advies even proberen straks Daffie! Thanks.

En het is gelukt! Was er zelf niet op gekomen. Hartelijk dank voor alle replies!

Alleen de kabel tussen mijn switch en internet eruit gehaald. Pc en nas beide aan de switch gekoppeld en het werkt. Na het instellen van een iets andere statisch ip dan de nas.

[ Voor 60% gewijzigd door BlueLed op 12-10-2011 17:56 ]