Problemen met WRT120 Linksys

Pagina: 1
Acties:

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Goede avondt beste mede tweakers,

Ik heb al een paar maanden geleden de WRT120N gekocht voor onze netwerk hier thuis.
Het installeren ging prima en heeft ook Redelijk goed gewerkt.

Maar nu (sinds begin oktober) begint de router erg moeilijk te doen in samen werking met Ubee modem.

Even ff specs en opstelling geven:

1. Modem is Ubee modem van Ziggo (met Abbo van 120 MB/s) (via speedtest haal ik nu 97 MB\s)
2. Vanuit de modem gaat 1 CAT5e kabel naar de router.
3. Router - WRT120N met laatste Firmware
4. Vanuit de router gaan 2 cat5E kabels naar 2 PC's
5. Wij hebben geen laptops, dus op de modem en router staat WiFi uit !!!

Probleem:

Nu valt regelmatig de router, en soms inclusief modem er uit..
Ik weet dat het aan de Router ligt, aangezien op veel fora's er over gepraat wordt, en er soms een tijdelijke oplossing is gevonden, maar geen vaste.

Wat heb ik geprobeerd ? :

1. Recht streeks via de Modem verbinding gemaakt, en een aantal dagen geprobeerd (met 1 PC's). Maakt echter niet uit welke PC het is, maar allebij doen het dagen lang zonder problemen.

2. Router terug aangesloten, MAC adress toegewezen. DHCP aangezet en uit. Poorten Forwarding gedaan. Niks mocht baten.

3. Echter soms kunnen we dagen zonder problemen internetten, maar echter ligt de router 7/10 keer er uit.
Na het resetten van 2 minuten zonder stroom, kunnen we weer internetten.

Ook wat ik achter ben gekomen is als ik een switch gebruik (die ik geleend heb) aansluit, en met 2 pc's op internet zit (en veel download, online game enzo) heb ik geen probleem.

Doe ik dit echter met die router dan valt hij gelijk weg, of mijn vriendin moet paar minuten voordat de site is geladen.

Mijn vraag ?:

Is het nu verstandig om een Linksys Switch te halen ? of gewoon een goed kope (zoals SiteCom)

Zelf vondt ik deze wel iets (aangezien de 5x 1 GB/s aansluitingen)
pricewatch: Linksys SE2500

Maar is dit echter nodig om mijn probleem op te lossen, zonder dat de verbinding weg valt zodra ik veel met internet doe (zoals online gaming, downloaden, muziek streamen enzovoort)

(even voor de duidelijkheid, wij hebben dus een 120MB verbindinge (gedeeld door 8, dat is dus werkelijke verbinding van 11/mbits)

Ik hoor graag wat andere mensen hun ervaringen zijn, en wat ze mij nu aanraden.
Mijn handen zitten al de laatste week in mijn haren, en weet gewoon het even niet meer (en de vrouw loopt de kop af te zeuren om weer terug te gaan naar de vorige internet snelheid (die van 20MB) en dat wil ik niet :( .

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Soundstorm2010 op 11-10-2011 20:39 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het is de goedkoopste router die Linksys verkoopt, en jij gebruikt 'm met een 120mb abbonnement? De poorten van het ding zijn maar 100mbit, laat staan dat het ding zo'n snelheid lekker kan verwerken.

Ik denk dat je een betere router moet aanschaffen in plaats van een switch erbij. Pak een E4200 of een Draytek 2130 oid.

Hier stond een dode link.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Welk modem van Ziggo heb je?

Als je het modem hebt die ook echt alleen een modem is, dan moet je, om de volledige 120Mbit te kunnen benutten, een Gigabit router hebben, zoals Strandbal al suggereerde. met een 100mbit router haal je theoretisch ook maar 100 mbit, geen 120. Het zou dus inderdaad kunnen dat de router, mede doordat het de simpelste versie is in de serie, bezwijkt onder al het traffic.

Maar als je zo'n nieuwere Ziggo modem hebt, die dus ook een ingebouwde router functie heeft, dan heb je genoeg aan een goede (Gigabit) switch.

https://freight.associates

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
@ strandbal

Bedankt.. Daar zat ik al aan te denken.

@ Daffie

Ik heb de nieuwe ziggo modem. Alleen die staat in de woon kamer, en de computer kamer is 2 kamers verder, vandaar de andere router.

Maar een goede switch (zoals ik die al heb aangegeven) goed genoeg voor wat ik wil ?

Ik denk ook al dat het misschien door de traffic kwam, aangezien ik ging downloaden en mijn vriendin dan boos wordt :(

Maar bedankt voor jullie mening, ik ga volgende week gelijk een nieuwe Switch halen :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Als je het nieuwe ziggo modem hebt dan is dat ook een router. In dat geval heb je genoeg aan een Gigabit switch. Ik gebruik zelf een Conceptronic 8-poort gigabit switchje omdat dat voor mij voldoende is. Maar er bestaan wat betere, hoewel het verschil vaak miniem is.

https://freight.associates