Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hé,

Na matig gebruik van mijn Nokia 6300 classic stap ik graag over naar een smartphone. Deze zou mijn ipod touch 3G moeten vervangen, waar ik veel op game. Natuurlijk internet en bel ik daarnaast graag.

Ondanks het feit ik talloze reviews heb gelezen en diverse winkels heb bezocht, kan ik geen keuze maken tussen een smartphone.

( Ik twijfel voornamelijk tussen de HTC Desire S en HTC desire Incredible S. Alhoewel, als jullie andere suggesties hebben dan hoor ik die graag. Ik heb in de Phonehouse de HTC desire S getest én de Sony Ericson Xperia Ray. Naar mijn idee vond ik de desire s niet erg vloeiend lopen. Hierbij bedoel ik vooral de overgangen van pagina's van apps en widgets. Bij de Xperia Ray daarentegen ging dit ontzettend vloeiend. Omdat de desire s een 1 ghz single core cpu heeft vraag ik mij af of dit hoort, of dat dit met andere dingen te maken heeft. Ik vind het toch erg belangrijk dat een smartphone vloeiend loopt. (zoals mijn ipod touch 3G deed). )

De camera is voor mij niet héél belangrijk, hoewel ik op een redelijke kwaliteit zo nu en dan een foto maak.

Mijn budget ligt rond de 350 euro.

Alvast bedankt!

EDIT: Dit aangezien mij verzocht werd om met specifieke vragen te komen. There we go:
Zoals ik vermeld heb vind ik een snel werkende smartphone erg belangrijk. Het scherm moet een goed beeld weergeven en games moeten ook onder een goede FPS lopen. Heeft iemand ervaring met de overgang-lag op de Desire S? Is dit (ook) op de Incredible S? Zijn de smartphones die ik genomend heb aannemelijk voor mijn eisen die ik stel? Zoja, welke is dán de beste keuze voor deze eisen?

[ Voor 22% gewijzigd door Montu op 11-10-2011 20:29 ]

PC Specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Of een bepaalde smartphone een verstandige keuze is, is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Ook het uitkiezen van alternatieven moet je zelf kunnen doen, zo verwachten we hier. We willen je best helpen bij je keuze, maar dan wel alleen specifieke vragen. Het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan bepalen wat je moet kopen. Vul daarom je topicstart aub aan met waar je specifiek antwoord op wilt.

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 11:49

iChaos

It's Lupus.

De Desire S heeft wel de Sense-schil eroverheen zitten, en dat leunt een stuk meer op het systeem dan de Xperia Ray, die naar mijn weten alleen een wat aangepaste launcher heeft, en verder een skinned interface.

Verder heeft een vriend van me de Desire S, en nadat ik hem had geleerd hoe hij hem moest rooten, en custom ROMs installeren e.d., draait hij ook gewoon Sense 3.5, zowel die van de Bliss als de Runnymede, en beide draaien ontzettend soepel. Hou er ook rekening mee dat een toestel in de eerste paar minuten na de boot wat langzaam kan zijn.

Verder zou ik je HTC aanraden, maar dan speelt het mee dat ik graag een toestel heb zonder Sense, en het is wel fijn om te weten dat CyanogenMod ook een optie is. Maar met de laatste versie van CyanogenMod kan je Xperia Ray het net zo makkelijk draaien, dus dat argument valt wel een beetje weg.

Als ik me niet vergis zeiden mensen vaak dat de Xperia-serie mooier beeld had dan de (S-LCD?) schermen in HTC's, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
lg optimus 2x speed? dualcore, Lg is misschien nie zo snel met updaten, maar waarom niet cm7?
Nexus S, snel updates via google
Motorola defy plus, gaat ook niet zo snel kapot
Sony ericson play? met gamepad
voldoen allemaal aan jouw eisen, de keuze is aan jou...

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-11 17:30
als je voor een HTC gaat zou ik eerder voor de Sensation gaan dan de desire S, toch een iets sneller toestel nml.

LG is alleen een optie als je zelf aan t sleutelen wil gaan aangezien die ernstig falen met updates..

wachten op de Nexus prime is mischien ook nog een idee ;)

al met al, zoek een toestel wat top end is, en de soepelheid zit wel goed. blijf een beetje weg van LG want die update te weinig. voor de rest is t voornamelijk uiterlijk wat anders is ;)

android since G1.

• Montu
Bedankt voor jullie reacties :)

Welke prijs moet ik koppelen aan de Nexus Prime? Waneer is deze smartphone te koop in de winkels?
Zoals ik al zei ligt mijn budget rond de 350 euro.
De HTC sensation is gemiddeled duurder, of kan ik de HTC sensation ook voor rond mijn budget bemachtigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Montu op 11-10-2011 21:58 ]

PC Specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fabienvg schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:54:
Bedankt voor jullie reacties :)

Welke prijs moet ik koppelen aan de Nexus Prime? Waneer is deze smartphone te koop in de winkels?
Zoals ik al zei ligt mijn budget rond de 350 euro.
De HTC sensation is gemiddeled duurder, of kan ik de HTC sensation ook voor rond mijn budget bemachtigen?
Wil je aub wat meer moeite doen? Dit soort informatie is gewoon op te zoeken.

• Montu
Na ontzettend veel vergelijkingen van smartphones ben ik mezelf tóch op high-end smartphones gaan richten. De Xperia Arc S ziet er tof uit, maar dit vergeleken de HTC sensation lijkt het materiaal minder stevig, wel is hij hierdoor lichten. Weegt de 1,4 ghz single-core cpu van de xperia arc S op tegen de dual-core cpu van de HTC sensation? Ook het aantal RAM is aanzienelijk minder bij de Arc S. Zul je hier veel van merken?

Games moeten op het toestel goed kunnen draaien.

Het heeft een prijsverschil van circa 50 euro, welke van deze twee heeft in het algemeen een betere prijs/kwaliteits verhouding?

Bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 12-10-2011 21:26 ]

PC Specs

Pagina: 1