Systeem traag bij kopieren naar usb stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik heb hier een systeem, wat mijns inziens vrij snel is en wat geen problemen zou moeten geven.
De specs van dit systeem zijn:
AMD X6 1090T
4 GB kingston geheugen
80 GB SSD met hierop windows 7
2 * 640 GB harde schijf in raid 0
1 * 2 TB harde schijf
Asus formula IV moederbord

Alles draait op standaard snelheden.

Toch gebeurd het dat als ik (grote) bestanden naar een USB stick of harde schijf aan de USB aansluiting, kopieer de computer slecht reageert.
Programma's reageren niet meer en komen leeg naar de voorgrond en toetsaanslagen worden niet geregistreerd.
Het kopieren neemt een aantal seconden de hele computer over en geeft daarna voor een aantal seconden de computer weer vrij.
De muis beweegt wel gewoon.

Het kopieren gebeurd niet op een snelheid dat in principe problemen zou moeten kunnen geven. max 15 MegaByte/s.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Oja. Kopieren doe ik gewoon vanuit de verkenner van windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een USB stick of USB harde schijf heeft geen schrijf-buffer. Het wordt dus meteen weggeschreven. Als dat niet lekker gaat, dan kun je inderdaad niets doen, terwijl de muis wel beweegt.
Maar helaas ben ik vergeten wat er bij mij aan de hand was. Ik dacht iets met een driver van de chipset.
En een maximum van 15MByte/s heb ik vaker als probleem gezien op dit forum.

Dus kijk even naar updates van de BIOS en de drivers.
Staat in de BIOS de USB goed ingesteld?

Hopelijk weet iemand anders meer .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Doet de USB stick het wel goed op een ander systeem? Het kan namelijk ook gewoon aan de stick liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:41:
Een USB stick of USB harde schijf heeft geen schrijf-buffer. Het wordt dus meteen weggeschreven. Als dat niet lekker gaat, dan kun je inderdaad niets doen, terwijl de muis wel beweegt.
Maar helaas ben ik vergeten wat er bij mij aan de hand was. Ik dacht iets met een driver van de chipset.
En een maximum van 15MByte/s heb ik vaker als probleem gezien op dit forum.

Dus kijk even naar updates van de BIOS en de drivers.
Staat in de BIOS de USB goed ingesteld?

Hopelijk weet iemand anders meer .....
Ik zal nog eens kijken naar nieuwe chipset drivers.

Ik vind het wel vreemd dat alles ondertussen, op een pc, parallel kan, maar naar een usb device legt het hele systeem plat. Van de ene interne harde schijf naar de andere gaat tegen de 100 MB/s en dan kan ik nog doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Ik heb een oplossing gevonden, denk ik.

De usb stick stond in windows ingesteld voor snel verwijderen, dit heb ik nu ingesteld op betere prestaties.
Verschil schijnt te zijn, dat je bij snel verwijderen niet op het knopje hardware verwijderen hoeft te klikken, maar aangezien ik dat altijd al deed, maakt dat toch niets uit.