Probleem HDD

Pagina: 1
Acties:

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 14:26
Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.

dit krijg ik als ik windows wil installeren, deze schijf werkte perfect, tot ik herstarte en er een probleem was me de boot, waardoor ik reinstall wou doen, maar dus niet gaat...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke windows, wat voor andere hardware, wat voor hardsisk, etc.

Mijn glazen bol is stuk, dus helaas, je zult zelf de informatie moeten geven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

SMART informatie van de hardeschijf opvragen. Eventueel met een Ubuntu Linux livecd en middels Disk Utility de SMART gegevens opvragen. Kan bijvoorbeeld een kabelprobleem zijn of problemen met de schijf zelf.

Je hebt neem ik aan geen instellingen in de BIOS veranderd?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14
Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet.
Afgaande op deze minimale hoeveelheid informatie heb je mogelijk je hd als GPT disk gepartioneerd en heb je geen UEFI bios of heb je je schijf aangesloten op een niet bootable controller (zonder boot bios).

• UnexpectedBE
intel core i7 920 oc'ed met stock cooler tot 3.2Ghz
intel DX58SO mobo
8GB Ram (kleine fout, i know)
earthwatts 650W
windows 7

bios niets veranderd

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14
En welke harde schijf?

• UnexpectedBE
WD5000AAKS
ik heb ook niets van aansluitingen veranderd, helemaal niets...

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En nu komt de hamvraag namelijk wat heb je zelf al geprobeerd buiten alleen Windows op die schijf te installeren ?

Dat is nu het punt waarom niemand hier iets mee kan en je niet bepaald moeite er voor doet om je probleem op te lossen en dan van mede tweakers verwacht dat die dat voor je doen.

Dus eerst eens zelf op onderzoek gaan, andere harde schijf, harde schijf in andere pc zetten etc. etc....

• UnexpectedBE
ik zit op diezelfde pc, met een andere hardeschijf, windows 7 al geprobeerd te herinstalleren, daarvoor via die cd systeemherstel en opstarthulp enzo geprobeerd, nu heb ik de sata's verwisseld en nu ziet hij de schijf toch, hopelijk vanavond ook nog. hij ziet hem soms wel eens en soms ook weer niet, dusja

Verwijderd

Ben je al opgeschoten met het uitlezen van de SMART gegevens, UnexpectedBE?

• UnexpectedBE
heb enkele keren de sata kabels verwisseld en na enkele keren zag hij alles weer, lucky day :) nu werkt het, toch eens kijken en zoeken wat het probleem juist was :)
Pagina: 1