Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samengesteld systeem voor SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Hallo iedereen,

ik heb een systeem samen gesteld voor een SLI set. Nu is de videokaart die ik wil gaan gebruiken dus 3 slots groot. nu was mijn eerste lijst dus dit:

Weet niet ik voor dit in het goede topic zit maar ik dacht een complete systemen als hoewel deze zelf samen is gesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Raven RV01B-W€ 174,-€ 174,-
1Intel Core i7 990X Extreme Edition Boxed€ 835,-€ 835,-
1Corsair AX1200€ 226,10€ 226,10
1Patriot Wildfire PW120GS25SSDR 120GB€ 204,-€ 204,-
1Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A2000C8€ 155,95€ 155,95
1Asrock X58 EXTREME6€ 175,35€ 175,35
2Asus MATRIX GTX580 P/2DIS/1536MD5€ 479,99€ 959,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.730,38

Iemand een toevoeging of dit gaat passen of een suggestie iets te veranderen om de prijs te verlagen of performance te boosten? Reden waarom ik zo hoog geheugen heb genomen is om zover mogelijk te kunnen gaan als ik wil overclocken.

Ik hoor graag nog suggesties

Alvast bedankt,

Kadardar

[ Voor 5% gewijzigd door Kadardar op 11-10-2011 19:25 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:04
Gaat wel passen, maar de koeling van de gpu's kan wat problematisch worden.

Kun je van elk onderdeel aangeven waarom je die gekozen hebt?
Voor 1000 euro minder kun je een nagenoeg net zo snel systeem bouwen.

Je vraag hoort overigens in het BBG high-end game systeem topic.

• Kadardar
Kadardar schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:21:
Hallo iedereen,

ik heb een systeem samen gesteld voor een SLI set. Nu is de videokaart die ik wil gaan gebruiken dus 3 slots groot. nu was mijn eerste lijst dus dit:

Weet niet ik voor dit in het goede topic zit maar ik dacht een complete systemen als hoewel deze zelf samen is gesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Raven RV01B-W€ 174,-€ 174,-
1Intel Core i7 990X Extreme Edition Boxed€ 835,-€ 835,-
1Corsair AX1200€ 226,10€ 226,10
1Patriot Wildfire PW120GS25SSDR 120GB€ 204,-€ 204,-
1Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A2000C8€ 155,95€ 155,95
1Asrock X58 EXTREME6€ 175,35€ 175,35
2Asus MATRIX GTX580 P/2DIS/1536MD5€ 479,99€ 959,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.730,38

Iemand een toevoeging of dit gaat passen of een suggestie iets te veranderen om de prijs te verlagen of performance te boosten? Reden waarom ik zo hoog geheugen heb genomen is om zover mogelijk te kunnen gaan als ik wil overclocken.

Ik hoor graag nog suggesties

Alvast bedankt,

Kadardar
De kast heb ik gekozen omdat ik hem zelf heel gaaf vind en ik de ontwikkeling van de kast wel de meoite vond om te proberen omdat het moederbord 90 graden gedraait zit en plaats bied voor een E-atx moederbord wat ik waarschijnlijk wel nodig ga hebben.
De processor heb ik gekozen omdat ik een 6 core wou en de 980x duurder is dan de 990x
De voeding heb ik gekozen omdat ik eerst 2x een 590 wou draaien maar na verder onderzoek wou ik toch een asus matrix 580 gaan sli draaien
de SSD hdd heb ik gekozen omdat deze net iets beter zou zijn volgens passmark.com dan de vertex 3 en was nog iets goedkoper ook
Het geheugen koos ik voor de cooler (ziet er wel cool uit) en zodat het overclocken geen probleem zou worden
Het moederbord heb ik gekozen omdat ik daar plek opzag voor mijn 2x SLI videokaart
De videokaart heb ik gekozen omdat de 580 beter was dan de 590 en deze nog eens goed overclockbaar zou zijn met de cooler die erop zit

ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven waarom ik deze onderdelen heb gekozen

mvg,

Kadardar

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:04
Maar wat ga je er precies mee doen?
Voor veel taken is de i7 2600k bijna net zo snel als de 990x, maar dan 3x zo goedkoop.
(dit houdt ook een ander moederbord en geheugen in)
Als je toch voor socket 1366 gaat, zou ik gewoon voor een 970 gaan, deze overklokt eigenlijk net zo goed en kost de helft.

Als je toch voor 1000 euro aan videokaarten haalt, zou ik persoonlijk voor 6990 + 6970 gaan, dan heb je nog geld over voor waterkoeling (niet echt nodig) mocht je waarde hechten aan stilte.
Of anders toch 580sli maar dan 3GB versies, met 1,5GB heb je niet zo heel veel aan zoveel gpu power.

De SSD ken ik niet, maar persoonlijk zou ik gaan voor de goedkopere crucial m4 of de iets duurdere intel 510.

• Kadardar
Zou een 3gb en 1,5 gb ook samen kunnen gaan in SLI ? aangezien ik al 1 zo kaart heb kan ik overwegen een 3gb er naast te nemem als dat werkt natuurlijk

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kadardar schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:57:
Zou een 3gb en 1,5 gb ook samen kunnen gaan in SLI ? aangezien ik al 1 zo kaart heb kan ik overwegen een 3gb er naast te nemem als dat werkt natuurlijk
Nee dat werkt niet, zowel GPU-type als memory-size moeten hetzelfde zijn (zie http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#c19).

En daarnaast, als het al zou werken met die 2 verschillende kaarten, zou het systeem toch niet meer dan 1,5 GB gebruiken.

• Kadardar
Maar dan is de uit eindelijke vraag. zou een GTX580 3gb beter zijn dan een 1,5 gb aangezien het meeste voor gamen gebruikt gaat worden. en dan ook het liefst zo hoog mogelijk

ik zat dan te denken aan om eerst 1 pricewatch: MSI 580GTX Lightning Extreme te kopen en dan eventueel een 2de erbij over een tijdje dit geeft me dan ook de mogelijkheid een ander moederbord te nemen voor iets minder

[ Voor 49% gewijzigd door Kadardar op 11-10-2011 20:10 ]

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:22
Kadardar schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:08:
Maar dan is de uit eindelijke vraag. zou een GTX580 3gb beter zijn dan een 1,5 gb aangezien het meeste voor gamen gebruikt gaat worden. en dan ook het liefst zo hoog mogelijk

ik zat dan te denken aan om eerst 1 pricewatch: MSI 580GTX Lightning Extreme te kopen en dan eventueel een 2de erbij over een tijdje dit geeft me dan ook de mogelijkheid een ander moederbord te nemen voor iets minder
Als je nu de 1,5GB versie hebt, kan je best de tweede ook 1,5GB nemen. Anders gaat die namelijk van de 3GB toch maar 1,5GB gebruiken. In SLI/Crossfire is het altijd zo dat alles zo snel is als de traagste kaart volgens mij.
Waarom ga je trouwens niet voor een Sandy Bridge systeem? Dat zou véél goedkoper uitkomen, en de prestaties zullen in vele gevallen gelijk zijn.
SSD heeft een Sandforce controller. Die SSD's zijn NIET betrouwbaar. Je kan beter iets nemen zoals de Crucial M4. Lees de review op Tweakers maar eens, dan wordt snel duidelijk dat het de beste keuze is.

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel van desktops weet.. maar dit is wel een lijstje waarvan zelfs ik zeg: waar zijn we mee bezig?

• De CPU.Neem een sandy bridge quadcore, overclock hem , en bespaar €600 terwijl je 5% van de prestaties in een benchmark inlevert. Staar je niet blind op cores.
• De voeding. I think this might be overkill.. een overkill van ongeveer 600 watt. Dat is de helft.
• SSD. Sandforce. Dat zegt genoeg denk ik.
• videokaarten. De GTX580m wordt vaak in dezelfde zin genoemd als 'slechtste prijs/prestatie kaart ooit'. Dat heeft een reden.
• geheugen. Hoeveel marge zou er op dat kitje zitten? 200%? 400%? 600%? Niet doen dus. Pak gewoon het goedkoopste setje wat je kan vinden.

Je kan voor de helft van het geld een beter systeem neerzetten. Je kan ook zoals nu geld over de balk smijten. Maar dat moet je helemaal zelf weten. (alhoewel.. als je geld over de balk wilt smijten moet je niet hier vragen of dat een goede keus is. Dan komen er geheid 10 bemoeizuchtige tweakers :+ langs om te vertellen hoe veel beter hun eigen samenstelling wel niet is).

Ten tweede. Ik geloof dat je het CSL beleid niet hebt gelezen. Losse aankoopadviestopics zijn namelijk niet meer toegestaan op GoT.
Ik zou zeggen: neem de tips in dit topic en probeer een beter systeem samen te stellen, vervolgens plaats je dat voor verdere discussie in de [BBG aanschaf] Gamesysteem. Daar zijn aankoopadviestopics wel toegestaan. Dit topic gaat echter op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.