Toon posts:

Crossfire gaan or videokaart upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Een tijd geleden kocht ik voor mezelf een nieuwe PC setup met een HD5850. Mocht ik hem willen upgraden over een tijdje dan vraag ik me af of ik een extra HD5850 moet gaan kopen voor crossfire, of dat ik een op dat moment nieuwste grafische kaart moet kopen (78xx) serie. Als ik kijk naar de benchmarks, dan is een HD5850 crossfire toch wel een stuk beter qua scores dan een 6850. Als ik kijk naar de minimale verschillende tussen 5850 en 6850, dan vraag ik me af of de 7850 wel zo goed is als een crossfire HD5850. Een HD7850 kopen zal immers een stuk duurder zijn dan een extra 5850 kopen.

Wat raden jullie aan? Zijn er (grote) problemen bij het gebruiken van Crossfire? Ik heb gelezen dat de computer heet kan worden, sommige spellen niet goed ondersteund zijn en dat je sterke voeding nodig hebt.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:47:
Wat raden jullie aan? Zijn er (grote) problemen bij het gebruiken van Crossfire? Ik heb gelezen dat de computer heet kan worden, sommige spellen niet goed ondersteund zijn en dat je sterke voeding nodig hebt.
Als je die hitte-problemen kunt voorkomen door goede airflow en koeling in je kast, en de trafo van je huidige setup voldoende zou zijn voor CF (zie bijv. een online PSU calculator of [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28), dan is het mogelijk een voordeliger optie.

Inderdaad zouden sommige spellen kunnen bokken of niet optimaal gebruik maken van CF, maar dat is op voorhand bij de huidige/oudere spellen al uit te zoeken door wat googlen.
Toekomstige spellen? Anybody's guess ;)

Verwijderd

Zou makkelijker zijn als je de onderdelen noemde die je nu hebt.