snel internet krijgen op boven verdieping. via powerline

Pagina: 1
Acties:

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb dus een vraagje.
ik had een tijdje terug een sweex powerline apparaat en dat werkte opzich best goed alleen de snelheid viel tegen. (en al heel snel gingen ze 1 voor 1 kapot)
nu zatbik onderzoek t doen en las dat dat tegewnwoordig is verbeterd.
Mijn oog viel vooral op de solwise maar die is er niet in uitvoering voor nederlandse stopcontacten volgens mij..

Ik vroeg me af welke snelle verbinding geeft voor niet al tew duur (100 e ong)

en nou nog een vraag ik wil de powrrline aan mn router vastkoppelen dan via stroom bovennnog een powerline apparaat en dan een switch draan vastkoppelen.

werkt dit gewoon of krijg je dan problemen omdat je meerdere verbinding op 1 router poort aansluit ?

en dan nog iets, kan je een internetkabel aan de router koppelen en dan dat internet delen via een splitter?

alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Is een kabel geen optie? Is goedkoper, sneller en betrouwbaarder.
en dan nog iets, kan je een internetkabel aan de router koppelen en dan dat internet delen via een splitter?
Als je meer apparaten achter een router wilt aansluiten kun je hiervoor een switch gebruiken, of bedoel je dat niet?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gewoon 1 ethernet-kabeltje naar de bovenverdieping trekken, daar switch neer zetten die de boel split. Veel nettere oplossing.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Het probleem is dat er in de kast beneden geen lege behulzing naar boven is getrokken..
Dus ik moet er dan eentje door de huiskamer , via de trap naar boven halen..
Beetje onhandig.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een gaatje boren en de kabel door het plafond heen halen was nog niet in je opgekomen? Dan haal je een paar kabelgootjes, K25 of P25, en die kabel is strak weggewerkt. Of je timmert het met van die hangels vast op je plint, kan ook.

Die kabel hoeft heel niet door de huiskamer en over de trap. Niets onhandigs aan als je er wat tijd in steekt.

Echt hoor, kabel blijft superieur aan zowel draadloos als die powerline-zooi.

Ey!! Macarena \o/

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eddy001 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:58:
Het probleem is dat er in de kast beneden geen lege behulzing naar boven is getrokken..
Dus ik moet er dan eentje door de huiskamer , via de trap naar boven halen..
Beetje onhandig.
Beetje betonboor is bij elke doe-het-zelf zaak te lenen...

Gaatje in de hoek, door het plafond naar boven, en je kan een kabeltje trekken. Is veel betere oplossing.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pricewatch: Netgear Powerline XAVB5004 voldoet aan je budget, heeft een ingebouwde switch, en scoort uitstekend in deze vergelijkende test: http://nl.hardware.info/r...rgelijkingstest-conclusie

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-02 23:40
Je kan ook een goedkope router kopen en dan DD-WRT erop zetten.
Dan stel je een Client Bridge of een Repeater Bridge is.
En dan kan je op die router al je apparaten aansluiten.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:02
Deze gebruik ik thuis:

http://www.paradigit.nl/P...el/DHP_307AV/default.aspx

Werkt perfect, terwijl we een redelijk groot huis hebben.

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 13:18
Wij hebben de kabels langs de verwarmingsbuizen door het plafond gewerkt. Gaat prima, geen storing oid en ook niet nodig om te boren:)

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-02 23:40

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Ik gebruik thuis Devolo's en dat werkt prima. Er worden thuis wel zelden grote hoeveelheden data verzet - in zulke gevallen zal een 'gewone' kabel nog altijd de beste prestaties leveren. Het is dus maar net waar je het voor wil gebruiken.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Verwijderd

Ik denk dat je het beste een msi powerline 1000mbit half duplex kan halen bij computerland. past ruim binnen je budget en haalt redelijke snelheden.en inderdaad achter de powerline boven kan je een switch zetten.

succes

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-02 14:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een 80 mbit powerlan adapter en ik moet zeggen dat het naar behoren werkt. Ik kan zelfs over 3 verdiepen 720p films streamen, maar bij full HD krijgt hij het toch lastig. Als een kabel mogelijk is, ga dan zeker voor een kabel, maar voor ons is zo'n powerline adapter ideaal (gelijkvloers - zolder)

Android developer & dürüm-liefhebber

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Ik heb een stel sitecoms. Voor internet voldoen ze prima. Ik haal echter maar 30 a 40 mbit max.
Pagina: 1