Een tijd geleden heb ik een Dell U2311H 23" beeldscherm gekocht. Deze gebruik ik in clamshell mode in combinatie met de MacBook Air 11" 2010 met 4GB RAM. Het probleem is dat de interface dan niet lekker loopt, bij lange pagina's in Safari en iTunes gaat het scrollen zeer schrokkerig. Dit is zeer irritant en zorgt ervoor dat het geheel niet soepel aanvoelt. Niet prettig.
Hiernaast is resizen van vensters ook traag, terwijl gewoonweg verschuiven wel vloeiend verloopt. Het overschakelen tussen full-screen vensters gaat over het algemeen na een aantal keer wel vloeiend. Dit geldt ook voor het openen van Launchpad en Mission Control. De eerste 1 á 2 keer is het schokkerig, daarna gaat het redelijk.
Hiervoor had ik een iMac 3,06GHZ 2010 model, ook met OS X Lion. Daarop werkte alles heerlijk soepel. Van die soepele gebruikerservaring is dus niets overgebleven sinds ik ben overgestapt op deze MacBook air in combinatie met dit beeldscherm.
Herkent iemand dit probleem? Weten jullie wat ik eraan kan doen of is het simpelweg een Lion specifiek probleem? Als dit het geval is zal ik dus op eventuele updates moeten wachten.
Tenslotte merk ik dat Wi-Fi prestaties een stuk lager zijn in clamshell mode. Is een dit algemeen fenomeen?
Hiervoor had ik een iMac 3,06GHZ 2010 model, ook met OS X Lion. Daarop werkte alles heerlijk soepel. Van die soepele gebruikerservaring is dus niets overgebleven sinds ik ben overgestapt op deze MacBook air in combinatie met dit beeldscherm.

Herkent iemand dit probleem? Weten jullie wat ik eraan kan doen of is het simpelweg een Lion specifiek probleem? Als dit het geval is zal ik dus op eventuele updates moeten wachten.
Tenslotte merk ik dat Wi-Fi prestaties een stuk lager zijn in clamshell mode. Is een dit algemeen fenomeen?