Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Een tijd geleden heb ik een Dell U2311H 23" beeldscherm gekocht. Deze gebruik ik in clamshell mode in combinatie met de MacBook Air 11" 2010 met 4GB RAM. Het probleem is dat de interface dan niet lekker loopt, bij lange pagina's in Safari en iTunes gaat het scrollen zeer schrokkerig. Dit is zeer irritant en zorgt ervoor dat het geheel niet soepel aanvoelt. Niet prettig. :( Hiernaast is resizen van vensters ook traag, terwijl gewoonweg verschuiven wel vloeiend verloopt. Het overschakelen tussen full-screen vensters gaat over het algemeen na een aantal keer wel vloeiend. Dit geldt ook voor het openen van Launchpad en Mission Control. De eerste 1 á 2 keer is het schokkerig, daarna gaat het redelijk.

Hiervoor had ik een iMac 3,06GHZ 2010 model, ook met OS X Lion. Daarop werkte alles heerlijk soepel. Van die soepele gebruikerservaring is dus niets overgebleven sinds ik ben overgestapt op deze MacBook air in combinatie met dit beeldscherm. :/

Herkent iemand dit probleem? Weten jullie wat ik eraan kan doen of is het simpelweg een Lion specifiek probleem? Als dit het geval is zal ik dus op eventuele updates moeten wachten.

Tenslotte merk ik dat Wi-Fi prestaties een stuk lager zijn in clamshell mode. Is een dit algemeen fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
Het is zo dat de MBA slechts een Intel IGP hebben, mogelijk heeft deze moeite met de hogere resolutie. Heb je dit ook als je hem in clamshell modus opstart?

En Wifi is waarschijnlijk wel te verklaren doordat de antenne mogelijk langs het scherm loopt (ik herinner me niet of de MBA een plastic 'achterkantje' op het scharnier van het scherm). door het scherm te sluiten en de antenne dus in het aluminium af te sluiten kan het dus dat de prestaties verslechten.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde ervaring op mijn iMac 2011 in combinatie met een iiyamascherm gehad, raar is dat ik nooit probleem heb tot dat ik een paar weken terug een update voor de Thunderport installeer. Enige oplossing nu is het loskoppelen van de tweede scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik had hetzelfde 'probleem' met mijn MBP 2009. Je MBA is daar simpelweg niet krachtig genoeg voor. Ik had de iMac gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Idem, op mijn MBP is alles perfect soepel en op mijn extern 1920x1200 scherm schokt het soms een beetje. Het went :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
:( Nu begin ik mijn iMac echt te missen. Maar... goed, van de andere kant: De MBA is ook een mooi apparaatje, zij het niet met zo'n groot beeldoppervlak.

Nu zit ik dus met een Dell scherm van een maand oud die ik niet meer kan retourneren. (Omruiltermijn was één week. Heb 't scherm via een internetwinkel gekocht). Misschien als ik de situatie uitleg dat ze me tegenmoet kunnen komen?

Of ben ik nu heel heel erg onrealistisch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wie niet waagt niet wint :) Zoiets hangt van winkel tot winkel af lijkt me.

[ Voor 47% gewijzigd door filenox op 13-10-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Ik werk hier op een MB 1st gen uit 2006 met een core duo processor en een intel GMA 950 grafische adapter, met daaraan regelmatig een 23' cinema display en een dell 2407, welke beide een resolutie van 1920*1200 pixels hebben en dat gaat allemaal heel soepel en zonder problemen. Wel draai ik nog OSX 10.6.8, geen C2D, dus geen 10.7, mss dat het daar iets mee te maken heeft?

Maar mijn ervaring is dus dat die MBA uit 2011 het makkelijk moet kunnen trekken, want die is vele malen sneller als mijn mac, die het wel red.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mijn ervaringen zijn anders hoor Follie, no offence.. Ik heb een Mac Mini uit 2007 (ook met een 950-chip) en bij bepaalde taken zoals Exposé is er toch een kleine vertraging hoor, zeker in Snow Leopard. In Leopard heb ik dit niet.. Deze vertraging is op een scherm met een resolutie van 1680 op 1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Bij jullie gaat het dus nog om een kleine vertraging, die er niet voor zorgt dat het ondoenlijk wordt... Dat is bij mij dus wel het geval. Ik heb het idee op een oude pentium II te surfen zodra ik in Safari zit met m'n MacBook op het externe scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Jouw macbook air is volgens mij nog van een generatie die niet zo krachtig is. Mijn oude intel mac mini kon maar net overweg met de 24" 1920x1200 die ik toen had en exposé was waardeloos. Scrollen ging wel prima, maar niet meer dan dat. die mb air is nog zwakker dan die mini core duo mini die ik heb volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het lijkt me geen CPU-issue hoor, NickvdB, stijgt het CPU-verbruik als je werkt op het extern scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:51
Ik gebruik de 2011 13" MBA icm met de dell u2311h, werkt hier prima. Af en toe klein beetje schokkerig bij exposé maar meestal niet.

De grafische chip uit het 2010 model scheen dacht ik iets beter te zijn dan het 2011 model? Zou dus eigenlijk gewoon prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is hij ook traag wanneer je geen clamshell gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik gebruik mijn 13" MBP ook met een extern 1080p scherm.

Nergens last van qua performance.. hoewel de laptop wel vaak heet wordt en gaat blazen als een gek om de boel te koelen. Hier de Intel 3000 in gebruik.

Moet er wel bij zeggen dat ik Snow Leopard gebruik. Maar in principe moet jouw Air met de Geforce het dus aankunnen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
Lethalis schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:04:
Ik gebruik mijn 13" MBP ook met een extern 1080p scherm.

Nergens last van qua performance.. hoewel de laptop wel vaak heet wordt en gaat blazen als een gek om de boel te koelen. Hier de Intel 3000 in gebruik.

Moet er wel bij zeggen dat ik Snow Leopard gebruik. Maar in principe moet jouw Air met de Geforce het dus aankunnen.
Dat is het probleem: MBP (dus andere snelheden van de IGP aangezien er een andere processor in de MBP zit) én je gebruikt SL ipv Lion.
Ik heb gemerkt dat ik met een extern scherm op 1680x1050 ook al problemen krijg met mijn MBP 13" 2011 op Lion. Dit is echter alleen onder Lion, onder Windows heb ik er raar genoeg geen last van.

Ik denk dat het een driverprobleem is vanuit Apple onder Lion :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Merethil schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:55:
[...]

Dat is het probleem: MBP (dus andere snelheden van de IGP aangezien er een andere processor in de MBP zit) én je gebruikt SL ipv Lion.
Ik heb gemerkt dat ik met een extern scherm op 1680x1050 ook al problemen krijg met mijn MBP 13" 2011 op Lion. Dit is echter alleen onder Lion, onder Windows heb ik er raar genoeg geen last van.

Ik denk dat het een driverprobleem is vanuit Apple onder Lion :S
Vreemd ik heb dezelfde Macbook (13" 2011) en ik heb geen probleem qua lagg als er ook een 1680 op 1050 scherm aan de Macbook hangt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
filenox schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:06:
[...]

Vreemd ik heb dezelfde Macbook (13" 2011) en ik heb geen probleem qua lagg als er ook een 1680 op 1050 scherm aan de Macbook hangt? :?
We hebben het hier over tijdens gebruik van onder andere expose en mission control he!?
Verder werkt het altijd gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ja dat weet ik, als ik morgen de kans heb zal ik het nog eens testen maar er was mij niets opgevallen qua lagg bij Mision Control/Launchpad/.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Tenslotte merk ik dat Wi-Fi prestaties een stuk lager zijn in clamshell mode. Is een dit algemeen fenomeen?
Hier hetzelfde probleem gehad.. wifi op N/G (G voor de iPhone) gezet i.p.v. G en het werkt perfect!
Pagina: 1