Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Clients geen toegang tot domein

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views

• billy-mx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 19:47
Het is nou de tweede keer dat een client het volgende weergeeft:Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein. ,sinds dat wij op windows 7 (pro) overgestapt zijn. Het domein draait op windows server 2r, naam van domein klopt op de client, evenals de naam van de client op het domijn. Wat is de oorzaak van dit probleem?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Staat de tijd goed (gelijk) op server en client ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Kijk eens naar de eventvwr op server en cliënt.

Abort, Retry, Quake ???

• billy-mx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 19:47
Deze link geeft als oorzaak clientnaam veranderd, dit is bij mij echter niet het geval. De tijd zal ik eerst even controleren evenals de eventviewer!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Idd eventvrw is de eerste plaats waar je moet kijken.
Kan zijn dat het computeraccount een probleem heeft met kerberos authentificatie.
Er van uitgaande dat de computer zich gewoon dagelijks aanmeld op het domain.
Zal ik hem uit het domein gooien, dan het computer account uit AD verwijderen. En vervolgens weer in het domein gooien.
Dan worden de 'relaties' weer opnieuw opgebouwd.
Ook zou ik DNS na kijken. Kan ook zijn dat de client niet goed in DNS komt omdat deze zichzelf niet registreerd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 09:21
je zal toch wat meer informatie moeten geven, je komt nu aan bij de garage en zegt mijn auto start niet. ik stop de sleutel in het contact maar hij doet niks.
wat zegt de event viewer? wat zegt de server event viewer? zie je de computer accounts nog wel goed in de AD? heb je policies hierop toegepast etc...?

Verwijderd

billy-mx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:05:
Deze link geeft als oorzaak clientnaam veranderd, dit is bij mij echter niet het geval. De tijd zal ik eerst even controleren evenals de eventviewer!
Mijn punt was meer dat je eens moet kijken wat voor schat aan informatie Google geeft. Kan mij niet voorstellen dat daar de oplossing niet tussen staat.

http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a

Als je op het event id gaat zoeken kun je nog meer vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 16:16 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Clients :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

billy-mx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:50:
Wat is de oorzaak van dit probleem?
Dunno, maar ik denk dat je uit voorgaande reacties wel kan opmaken dat er het één en ander aan je startpost en verhaal mankeert.

De basisstappen van troubleshooten staan niet voor niks als minimum inzet in Het algemeen beleid genoemd, dus ik stel voor dat je daar eerst in kijkt zodat je een volgende poging kan aanvullen met de ontbrekende informatie.

Nu rammelt het verhaal echter aan teveel kanten dus gaat er ook een slot op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.