Externe (i)HDD piept

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Beste mede tweakers,

Heb onlangs een iHDD besteld via ebay. En zojuist is de externe hdd binnengekomen (pricewatch: Samsung Spinpoint MP4 HM640JJ, 640GB SATA-300, 16MB, 7200rpm). Enige probleem wat ik nu ondervind is dat de externe HDD piept en niet werkt als ik deze aansluit via een externe usb hub. Via de macbook zelf werkt die gewoon. USB-sticks en m'n andere externe HDD (3,5" my book) werkt wel gewoon via de externe usb hub.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt.

Groeten,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
De rede hiervoor is volgens mij vrij simpel.
Dan kan de HDD niet genoeg stroom krijgen dat zie je wel vaker bij grotere schijven of schijven met 2 platters.

Er zit dan bij sommige HDD's ook een kabeltje met 2 USB Stekkers voor in de pc bij.
Dus ik ben bang dat als je hem wilt gebruiken je hem toch rechtstreeks in je Macbook moet plaatsen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
djkavaa schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:18:
De rede hiervoor is volgens mij vrij simpel.
Dan kan de HDD niet genoeg stroom krijgen dat zie je wel vaker bij grotere schijven of schijven met 2 platters.

Er zit dan bij sommige HDD's ook een kabeltje met 2 USB Stekkers voor in de pc bij.
Dus ik ben bang dat als je hem wilt gebruiken je hem toch rechtstreeks in je Macbook moet plaatsen.
Dat zou het probleem kunnen zijn. De externe hdd heeft inderdaad geen aparte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik weet wel zeker dat dan dat het probleem is omdat de USB Hub dan denk ik ook niet gevoed wordt.
Dus de USB poort van je macbook levert de maximale stroom voor en de Hub en de andere apparaten en dat is meestal te weinig.
Voor usb sticks en camera's enz is dat geen probleem wel voor HHD'S

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?