UvA geeft studenten keuze uit Windows en Linux op dualboot-p

Pagina: 1
Acties:

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 22:03

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
nieuws: UvA geeft studenten keuze uit Windows en Linux op dualboot-pc's

Om even concreet te laten zien dat dit een nogal raar artikel is bij deze een suggestie voor titelaanpassing: "UvA een van de laatste universiteiten die studenten keuze uit Windows en Linux op dualboot-p geeft". Dit geeft de strekking van het artikel een stuk beter weer.

Ik vraag me dan ook af waarom dit artikel is geplaatst. Het lijkt me minstens op z'n plaats om een update toe te voegen dat de RuG, UU, TU/e, TUDelft en Leiden deze service in ieder geval ook bieden en zo het artikel in een breder perspectief te zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Electrowolf op 11-10-2011 19:24 . Reden: typo ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Ik heb een alineatje toegevoegd met uni's waar dit al gebeurd. We vonden het echter nieuwswaardig omdat de UvA nieuwe hardware aanschaft om zo juist geld te besparen, mede door dualboot aan te bieden.

Abort Retry Fail?

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 21:40
Ik ben het met Electrowolf eens dat de nieuwswaarde van dit artikel marginaal is. Onze systeembeheerder heeft een paar maanden terug de helft van de Windows PC's omgezet naar Linux, zodat 75% van de afstudeercomputer nu Linux draait. Dat lijkt me net zo relevant als dit artikel.

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 22:03

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Nu er een alinea bij staat is het in ieder geval een minder "scheef" artikel geworden, mooi werk. Ik zag ook in de reacties dat er aardig wat mensen over vielen.

Of de ideeën die ze gebruiken voor de stroombesparing nieuwswaardig zijn is een andere vraag, maar die kwestie is minder "oud nieuws".

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work