Derde monitor mogelijk zonder display port?

Pagina: 1
Acties:

• Pulsy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Okee, ik heb al dagen rond gezocht hiervoor, maar kan geen oplossing vinden, dus leg ik het even aan de experts voor :)

In mijn pc zit een Asus formula HD5750 1GB kaart. Die heeft drie uitgangen: een DVI, HDMI en VGA. Inbegrepen bij de doos was een verloopje HDMI naar DVI om dubbel DVI te kunnen gebruiken. Ik gebruik al tijden een DVI en een VGA monitor, en dat werkt goed.

Nu vond ik opeens een derde scherm in huis rondslingeren. Antiek, VGA, slechte kwaliteit, maar grappig om te proberen. Even aansluiten dus: de HDMI naar DVI adapter op het DVI scherm, een VGA via verloopje op de DVI aansluiting, en de antieke vga op de vga aansluiting. Resultaat: slechts 2 schermen werken. Afhankelijk van wat aangesloten is op het moment dat de pc aan gaat, kan ik kiezen welke werken, dus aan de schermen en aansluitingen ligt het niet.

Gaan googlen dus. Resultaat: een of ander verhaal dat een 5750 slechts 2 "legacy" monitoren kan aansturen en de derde via displayport moet. Eventueel kan een actieve converter voor displayport signaal gebruikt worden om toch een derde oud scherm te gebruiken. Allemaal goed en wel, maar ik heb geen display port op mijn hd5750 zitten?

Windows XP herkent maar 2 schermen in beeldscherm opties, dat scherm waar je je opstelling ingeeft. Een diagnose programma (everest home edition) herkent wel alledrie de aangesloten schermen. Verder doet Catalyst Control Center helemaal niks :X Als ik hem opstart, krijg ik even zandlopertje, en dan niks meer. Niet eens een foutmelding, er verschijnt gewoon geen raam. Herinstallatie van de drivers hielp hier ook niet tegen.

Nu loop ik dus vast. Is er een soort actieve converter voor hdmi naar vga of dvi? Is wat ik wil uberhaubt wel mogelijk zonder displayport in die kaart? Waarom zegt iedereen "gebruik een actieve convertor op je display port" als ik google op hd5750, terwijl er dus geen display port op zit? Waarom herinner ik me heel duidelijk dat op de verkoopsite (Alternate) ook letterlijk stond "derde monitor mogelijk via displayport" terwijl die er dus niet op zit? Mis ik een verloopje hdmi->display port of zoiets? Zou CCC helpen of is dit hopeloos? Kan ik beter eens formatteren om CCC aan de praat te krijgen? Ik snap het niet meer ;(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jouw kaart kan maar 2 monitoren tegelijkertijd aansturen. Een eventuele derde zou enkel in clonemode kunnen werken. Je hebt er dus niet zo heel veel aan.

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:32
Je kan maximaal 2 monitoren met deze kaart gebruiken. Meer kunnen alleen door splitters. Wil je er 3, moet je 2 kaarten gaan gebruiken.

Er zijn waarschijnlijk meer uitvoeringen van de HD5750 met wel een displayport. Daardoor krijg je al die suggesties om de displayport te gebruiken.

• Pulsy
Oh ... helemaal niet wat ik wilde horen natuurlijk, maar als het zo is, is er niks aan te doen. Wel suf dat er dan drie uitgangen op zitten, terwijl het dus eigenlijk 2 uitgangen met een ingebouwde splitter zijn... pfff.

In elk geval bedankt voor de reacties, nu kan ik stoppen met zoeken :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eventueel tweede videokaart om meer monitoren aan te sluiten. Kan al met de meest simpele videokaart, ben je zo'n 30 euro kwijt schat ik. Vraag is of je dat het geld waard vind.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Pulsy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:32:
Wel suf dat er dan drie uitgangen op zitten, terwijl het dus eigenlijk 2 uitgangen met een ingebouwde splitter zijn... pfff.
Er is helemaal geen ingebouwde splitter, er kunnen slechts 2 monitoren tegelijk aan worden gestuurd. Er zitten 3 (verschillende) aansluitingen op zodat je elke standaard monitor er op kan aansluiten. Niks vreemd aan en gebeurd al jaren (Ook voordat Eyefinity ook maar gebruikt werd).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Pulsy
Tsurany schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:35:
Eventueel tweede videokaart om meer monitoren aan te sluiten. Kan al met de meest simpele videokaart, ben je zo'n 30 euro kwijt schat ik. Vraag is of je dat het geld waard vind.
Dat is wel een goeie eigenlijk. Ik ging er van uit dat ik toch al 20-30 euro zou kwijt zijn aan zo'n ding dat actief het displayport signaal omzet naar dvi of vga. Gamen doe ik toch niet op dat derde scherm, hij zou meer zijn om met een half oog een chat te monitorren of zo.

Als ik dus een goedkope Ati scoor, moet dat wel lukken, ook met drivers en zo? Of moet het dan een gelijkaardige serie zijn?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
dat niet maar zou wel kijken naar een chip set van het zelfde merk om zo veel mogelijk problemen te vermijden.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je Vista draait boeit het niet zoveel of je nu 2 Radeons, of een Radeon en een Geforce (of een Radeon en evt nog iets anders) combineert. Ik heb het jaren gedaan met een PCI Radeon en AGP Geforce kaart.
Een Nvidia en AMDdriver kun je gewoon naast elkaar draaien.
Pagina: 1