Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein vraagje tweakers.

Ik ben momenteel een HTPC aan het kopen (later, veel later ook modden maar daar is geen geld voor nu).
Mijn moederbord (pricewatch: MSI K9AGM3-FIH) heeft een AM2 socket en nu wil ik toch wel een ietwat goede processor in mijn HTPC steken. Liefst eentje welke toch de nodige kracht kan leveren. Er komt een scythe koeler op , dus daar geen problemen over zou ik zeggen.

Hebben jullie een idee welke AM2 processor ik het best zou nemen. Ik steek sowieso een nieuwe graka erin voor hardware acceleration, maar toch zoek ik iets wat:

Snel
Niet te veel energie zuipt :p
Socket AM2 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AM2 CPUs staan niet echt bekend om zuinigheid, zeker niet qua idleverbruik. Maar dat kun je - net zoals de prestaties ervan in willekeurig welke review teruglezen.

Gewoon op de site van de fabrikant van dat bord kijken welke CPUs erop kunnen en vervolgens kijken wat daar de eigenschappen van zijn qua performance en verbruik. Zoals altijd zul je tussen die twee een compromis moeten zoeken. Exact wat het beste is hangt af van je exacte eisen, maar met "ietwat goede processor" en "de nodige kracht" valt geen zee te bevaren. Ietwat goed waarin? De nodige kracht waarvoor?

Begin eens je eisen op een rijtje te zetten, ga dan kijken wat je minimaal qua performance nodig hebt en kijk hoe dat matcht met wat op dit bord kan en hoeveel het vervolgens verbruikt. Dit topic gaat dicht ivm te weinig eigen inzet.

Kijk sowieso hier voor "wat moet ik kopen?"-vragen:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.