[Macbook Pro] Wel wireless verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb hier een probleempje op m'n werk met een Macbook Pro.

We hebben hier buiten het netwerk om een eenvoudige routerverbinding voor internetverkeer voor vrijwilligers.

Wanneer ik verbinding maak met de router vanuit de Macbook pro, de WPA instel met wachtwoord maakt hij prima contact met de router zonder foutmelding.

Wanneer ik vervolgens Firefox opentrek krijg ik geen verbinding. Gebruiker zegt dat ze ook haar mail proggie niet kan synchroniseren.

Kan iemand mij even helpen bij wat ik evt. verkeert doe of over het hoofd zie?

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:10
staan de instellingen in die router wel goed ingesteld om het internet verkeer te delen. En is hij uberhaupt wel op het internet aangesloten?

Dat je een ip adres krijgt wil alleen maar zeggen dat de dhcp server in de router werkt. Zegt helemaal niets over het wel of geen internetverbinding hebben.

Dus wat meer info zou handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klinkt als dat de netwerk adapter niet op DHCP ingesteld staat, maar een vast ip heeft. Dan worden zaken als de (default) gateway niet ingesteld, want de netwerk adapter vraagt er dan niet om.

Leuk die instelling voor thuis, maar op andere locaties werkt dat niet.

Misschien staat MAC-filtering aan op de router. Dan kan je wel een connectie maken, maar kom je ook het netwerk niet in of uit. Maar heb je wel verbinding.

Dat zijn dingen die je dus zo kan nakijken, maar het blijft nu een kwestie van gokken, en hopen dat iemand een goeie optie neerlegt. Meer info zou dus veel eerder het probleem kunnen tackelen.

De instellingen op de router zijn dus van belang, en de instellingen van de netwerk adapter.

Des te meer info jij geeft, des te eerder zal iemand de fout zien. Nu is het echt gokken totdat je een keer prijs hebt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
router is prima benaderbaar in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
nvdwolk22 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:19:
router is prima benaderbaar in Windows.
een DHCP is enabled op de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:10
is de router wel aangesloten op je internetverbinding? Dus of direct op de kabel/adsl aansluiting, of gelinkt met je andere netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
Hansie_P schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:23:
is de router wel aangesloten op je internetverbinding? Dus of direct op de kabel/adsl aansluiting, of gelinkt met je andere netwerk?
Router werkt prima, getest in Windows, werkt. Is buiten het netwerk om, adsl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Om het wiel niet opnieuw uit te vinden een mooie link:

Voila!

Weet me te herinneren dat er in Safari meer informatie naar boven komt als een verbinding het niet doet.
In Network Preferences zit ook een help/diagnose knop. Deze controleert een aantal stappen en geeft daar het resultaat van weer in een nette interface.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
Thanks allemaal. Ik heb wizard gedraaid en ook dns kunnen ingegeven, werkt nu!

Gr
Niels

• nvdwolk22
Workaround werkt, alleen tijdelijk, hij klapt er weer uit wanneer ze de router op het werk weer benaderd een dag later bijvoorbeeld.

Probleem doet zich weer voor. Verbinding blijft dus niet stabiel. Ze werkt ook via haar router thuis. Heeft iemand nog andere suggesties omtrent dit probleem?

Alvast dank.

Met groet
Niels

[ Voor 17% gewijzigd door nvdwolk22 op 10-11-2011 01:19 ]

Pagina: 1