Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Gisteravond heb ik nieuw kabelinternet geinstalleerd (Ziggo 30mbit)

De situatie is als volgt;
code:
1
2
Hoofdaansluiting --> Cisco EPC3925 (modem/wireless router) --> Draadloze clients
                       \--> Linksys WRT120N --> Draadloze clients

Het modem is ingesteld als volgt:
- Geactiveerd
- Gateway ip: 192.168.1.1
- DHCP range: 192.168.1.100 +

De Linksys WRT120N is alsvolgt ingesteld met als doel accesspoint te spelen (anders is er boven geen bereik):
- DHCP staat uit
- Eigen ip: 192.168.1.2
- Enige kabel die er in gaat zit in de lan poort

Beide apparaten doen wireless;
- SSID is hetzelfde
- Kanaal hetzelfde
- Beveiliging hetzelfde

Wat gaat hier fout want ik verlies met een beetje pagina's tegelijk openen mijn DNS? Dit is in t studentenhuis; thuis staat de mikmak hetzelfde ingesteld en daar werkt t als een trein (ook met Cisco/Linksys producten).

[ Voor 3% gewijzigd door BlackWhizz op 11-10-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat hier fout gaat is dat er geen probleembeschrijving is, buiten een losstaand statement over DNS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik neem aan dat je DNS wegvalt...

Probeer eens in te stellen op 8.8.8.8;8.8.4.4 (Google DNS)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EN anders de servers van OpenDNS instellen op je Cisco (als dat kan). De ziggo DNS servers willen nog wel eens een probleem hebben namelijk :)

Verder: check ook even de Ziggo site. Ik weet niet of dit zich al langer voordoet, maar er is vandaag een flinke storig in bepaalde ZIggo gebieden. Op mijn huispostcode ligt alles er sinds vanmorgen 7 uur uit iig (nu @work gelukkig :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Site van ziggo geeft alleen een probleempje aan met een TV kanaal dat niet aanwezig is. Geen storingen met het internet. Waar moet je je DNS server instellen in het Cisco modem? Bij DHCP staat Static DNS 1,2 en 3 en ik heb een DDNS tabje?

Toevoeging;
Het lijkt fout te gaan bij de computers die verbinden met de WRT120N (draadloos); op het modem gaat het blijkbaar wel goed.

De PC's die op de WRT120N krijgen de juiste DNS servers via de automatische configuratie. Er zijn geen IP conflicten (alles gaat via DHCP; modem heeft 192.168.1.1 en de WRT120N heeft 192.168.1.2).

[ Voor 26% gewijzigd door BlackWhizz op 11-10-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk welke DNS'en uitgedeeld worden door de Cisco. Die zal ws anders zijn als die van de clients op de Linksys. Vervolgens vul je de DNS entries van de linksys met de zelfde als die op de Cisco. Dan krijgen ook die de juiste DNS'en.

Vervolgens op de clients van de linksys onder een command line de volgende commando's uitvoeren:
code:
1
2
3
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig/renew

En dan nog eens kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Goed; problem solved. Stekker uit de WRT120N halen en er weer in doen. Blijkbaar moest die ff helemaal opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Ik dacht dat bij "zo'n opstelling" je het beste verschillende (niet overlappende) kanalen kan toewijzen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1