Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Linux] Pretty print verwijderen uit XML

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik gebruik op diverse commandline tools in Linux (xmllint, xmlstarlet, xml_pp) om grote XML bestanden te bewerken. Meestal gebruik ik xml_pp om de bestanden in pretty-print opmaak te krijgen. In enkele gevallen zou ik het handig vinden om de pretty-print opmaak te verwijderen zodat het bestand weer één lange regel wordt.
Weet iemand of dit mogelijk si met een command-line tool, of een ander soort tool?
Voorbeeldje:

Van
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<verzekerde>
      <voorletters>JN</voorletters>
      <tussenvoegsel>van 't</tussenvoegsel>
      <achternaam>Hert</achternaam>
      <adres>
        <straat>Dam</straat>
        <huisnummer>1</huisnummer>
        <toevoeging>2</toevoeging>
        <postcode>1000AA</postcode>
        <plaats>Amsterdam</plaats>
        <land>NL</land>
      </adres>
      <email>exchange@schadegarant.nl</email>
      <mobiel>0600112233</mobiel>
      <telefoon>0201234567</telefoon>
      <bankrekening>167847334</bankrekening>
      <tenaamstelling>J.N. van 't Hert E.A.</tenaamstelling>
    </verzekerde>

naar

XML:
1
<verzekerde><voorletters>JN</voorletters><tussenvoegsel>van 't</tussenvoegsel><achternaam>Hert</achternaam><adres><straat>Dam</straat><huisnummer>1</huisnummer><toevoeging>2</toevoeging><postcode>1000AA</postcode><plaats>Amsterdam</plaats><land>NL</land></adres><email>test@test.nl</email><mobiel>06123456789</mobiel><telefoon>0201234567</telefoon><bankrekening>167847334</bankrekening><tenaamstelling>J.N. van 't Hert E.A.</tenaamstelling></verzekerde>

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 13:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

code:
1
2
       --noblanks
              Drop ignorable blank spaces.
:? .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh. In PRG draait het om zelf programmeren. Dus wat je topic hier doet is me een raadsel. Wat LauPro aangeeft zou ik zeker eens proberen. Je topic past misschien in Non-Windows Operating Systems maar ook daar zal in deze vorm je topic dicht gaan. We verwachten hier van je dat je zelf al zaken hebt geprobeerd en dat je dat ook aangeeft in je topicstart. Dat laatste heb je in elk geval niet gedaan dus sluit ik je topic i.p.v. dat ik het verplaats

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.