Awesome MSi service

Pagina: 1
Acties:
  • 3.691 views

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 15:31
Dus een week voor mijn school begon was er een schanier van mijn GX620 afgebroken. Ik de hulplijn bellen en vrage nwat ik moet doen. Volgens de medewerker aan de hulplijn zit er 2,5 jaar garantie op de schanieren en dat is nog net buiten de termijn (de laptop zelf heeft maar 2 jaar ofzo). Dus ik stuur me laptop op en ik wachten. Na bijna 2 maanden wachten hoor ik opeens dat mijn laptop niet gerepareerd kan worden omdat er geen onderdelen meer leverbaar zijn. Ik zou een vervanging krijgen of me geld terug.

Maar het probleem is natuurlijk; ik heb nog data op mijn laptop staan. Ik heb dit gezegd en zou mijn laptop opgestuurd krijgen om een backup te maken (hij stond op een pallet naar China :S). Ik was opgelucht en wachtte weer. Krijg ik vandaag een mail dat mijn laptop dus al weg is... Ik ben echt super kwaad nu omdat ik niet precies weet wat ik nog op mijn laptop had staan. Ik ben op de hoogte van hun policy over het overschrijven of vervangen van de HDD maar er stond toch niet dat mijn hele laptop weg zou zijn...

Wat is dit nou voor onzin? Dat kunnen ze toch niet maken?

Ik heb een aanbod gekregen van een andere laptop maar die is ~730 euro waard. Het aankoopbedrag van mijn oude laptop is net meer dan ~900 euro dus dat vond ik niet eerlijk. Er is een duurdere versie van het aanbod die overeenkomt met het aankoopbedrag van mijn laptop maar dat wilt MSi niet... Ik laat nu maar mijn geld terug sturen en dan kan ik een nieuwe laptop kopen. 3x raden welk merk ik niet ga nemen :-)

Fanaleds.com

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05
Is je eigen schuld; data is eigen verantwoordelijk.

Laptop voor € 730,00,- lijkt me een prima prijs. Je hebt 2jaar gebruik kunnen maken van je vorige laptop.

Kortom: Geen onzin, prima deal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus je hebt ruim 2 jaar geleden een notebook gekocht van 900 piek, die is stuk (buiten garantie), tijdens vervoer gaat er wat mis en MSI biedt je een nieuwe aan ter compensatie.
Dat vind ik juist heel netjes. Natuurlijk is het balen dat er wat mis gaat, maar ze compenseren het toch netjes.
Overal kan wat misgaan, maar ze lossen het netjes op (dat is gelukkig vrij standaard bij MSI, zelfs ver buiten de garantie zijn ze bereid om nog onderdelen kosteloos op te sturen als het gaat om kabeltjes van een paar euro, waar ieder ander bedrijf daar gelijk dik geld voor gaat rekenen).

Jouw verhaal spoort mij juist aan om voor de 4e keer een MSI notebook te kopen voor mezelf :)

Dat je geen backup hebt gemaakt is je eigen stomme schuld, dat moet je niet afschuiven op anderen.

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 11-10-2011 11:24 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:39

DataGhost

iPL dev

Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:17:
Ik ben op de hoogte van hun policy over het overschrijven of vervangen van de HDD maar er stond toch niet dat mijn hele laptop weg zou zijn...
Het is niet wat je wilt horen maar als je nog geen backup had ga je op het moment van het lezen van die policy er toch direct eentje maken? Daarnaast lever ik gegevensdragers altijd blanco in, waar mogelijk.

Anyway, IANAL maar ik denk dat je weinig kans hebt als ze je een aanbod tot vervanging doen. Gezien de leeftijd van je laptop is een laptop van krap 200 euro minder dan de nieuwwaarde(!) van jouwe wel vergelijkbaar en daarmee voldoen ze aan hun garantieplicht. Je zou, denk ik, in principe wel het aanbod kunnen weigeren en je eigen laptop terugeisen maar dan kan je wel fluiten naar de aanbieding.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:03

Praetextatus

the dutch_paki

Geen idee wat je wilt bereiken met je draad eigenlijk :p

Los daarvan, jij bent zelf verantwoordelijk voor een backup van je data en MSI niet. Geen een hardware leverancier geeft garantie op JOUW data. Dus ook bij anderen gaat t precies op dezelfde manier.

Ook dat je een duurdere wilt vindt ik onzin. De laptop die MSI je NU aanbiedt is al beter dan jouw oude. En de regel is je moet OF je geld terug krijgen of een gelijkwaardige dan wel betere laptop. En er is GEEN regel die zegt, de laptop moet even duur of duurder zijn. Dus ik vindt bij dezen dat jij gewoon fout zit :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Lumics
  • Laatst online: 16:42
Je hebt recht op een gelijkwaardig product niet op een product van gelijke waarde. De nieuwe laptop is waarschijnlijk sneller dan de oude. Misschien even de specificaties met ons delen.

V.w.b. de backup/data moet ik zeggen dat dit een klein beetje je eigen schuld is. Je had een backup moeten maken voordat je laptop opstuurde. MSI is jou hierin niets verplicht.

Beste optie is om het voorstel te accepten en je verlies te nemen vwb je data.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-01 10:56
Dus je hebt 2 jaar deze laptop gebruikt (900 euro) en je krijgt nadat hij buiten garantie stukgaat een compensatie aangeboden van 730 euro. Wat is dan het probleem, volgens mij mag je je handjes dichtknijpen. Bij Dell en Toshiba lachen ze je gewoon uit buiten garantie. Dat je data weg is blijft altijd je eigen verantwoordelijkheid. Heb je in die 2 jaar geen back up gemaakt?

• Bose321
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:21:
Dus je hebt ruim 2 jaar geleden een notebook gekocht van 900 piek, die is stuk (buiten garantie), tijdens vervoer gaat er wat mis en MSI biedt je een nieuwe aan ter compensatie.
Dat vind ik juist heel netjes. Natuurlijk is het balen dat er wat mis gaat, maar ze compenseren het toch netjes.

Dat je geen backup hebt gemaakt is je eigen stomme schuld, dat moet je niet afschuiven op anderen.
Er is tijdens vervoer niets mis gegaan. Hij is daar goed aangekomen maar kon niet gemaakt worden. Ik kan geld terug vragen (wat ik inmiddels heb gedaan) voor ~900 euro of een ruilmodel van ~730 euro. Dan lijkt het mij wel makkelijk...

Fanaleds.com

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt je notebook toch niet meer teruggekregen, dan is er toch wel wat misgegaan met het vervoer lijkt me.

En als je je geld terug kunt krijgen snap ik helemaal niet waar je over loopt te zeuren eerlijk gezegd.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
1. Dus jij verwacht na 2 jaar nog steeds de nieuwwaarde van de laptop te krijgen?
2. Jij stuurt de laptop op zonder een backup te maken?

Mijns inziens mag je blij zijn dat ze na de garantieperiode nog een vervangende laptop aanbieden, dat je geen backup van je data hebt, tjah...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05
Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Er is tijdens vervoer niets mis gegaan. Hij is daar goed aangekomen maar kon niet gemaakt worden. Ik kan geld terug vragen (wat ik inmiddels heb gedaan) voor ~900 euro of een ruilmodel van ~730 euro. Dan lijkt het mij wel makkelijk...
Je hebt hoge kwaliteit service ontvangen maar dan nog klagen op het forum....
Ik heb zeker toch al meer dan 100 machines bij Dell besteld, dat soort service krijg ik echt niet hoor. 8)7

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:39

DataGhost

iPL dev

Stel dat er wel wat misging tijdens vervoer en je harde schijf onherstelbaar beschadigd raakte... wat dan?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

dat ruilmodel is waarschijnlijk een heel stuk sneller.

270 euro afschrijving in 3 jaar op een laptop... velen zouden er voor tekenen

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15
[...]

Dus je hebt een laptop van €900,- 2 jaar gratis kunnen gebruiken, en zeurt dat je geen vervangen model in dezelfde prijsklasse krijgt? Je snapt wel dat je voor €730 euro een moment veel veen snellere/betere laptop krijgt dan die van €900 2 jaar geleden?

Volgens mij zie jij de situatie niet helemaal duidelijk.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schopje naar SF

• Bose321
arjants schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:26:
1. Dus jij verwacht na 2 jaar nog steeds de nieuwwaarde van de laptop te krijgen?
2. Jij stuurt de laptop op zonder een backup te maken?

Mijns inziens mag je blij zijn dat ze na de garantieperiode nog een vervangende laptop aanbieden, dat je geen backup van je data hebt, tjah...
1. Dat verwacht ik wel als MSi zelf dat zegt ja. ;)
2. Geen complete backup (er was niks met de HDD dus ik dacht dat ik hem gewoon gefixed terug zou krijgen. Is dat zo raar?)

Er staat persoonlijke data op ook natuurlijk. Ik lever ook liever een lege laptop aan mocht er iets fout gaan maar zoals ik zei; hoe kan ik nou verwachten dat als er niks mis in me de HDD ofzo dat ik opeens al mijn data kwijt ben omdat de hele laptop weg is.

Ik heb inmiddels geregeld dat ik mijn geld terug krijg is. Hopelijk krijg ik daadwerkelijk het aankoopsbedrag terug zoals mij beloofd.

Geen reden om gelijk te basen dat ik zogenaamd het niet snap. Maar mij is beloofd dat ik mijn aankoopsbedrag terug zou krijgen. Dus als ik een aanbod krijg van 730 euro of mijn geld terug van circa 900 euro ben ik toch achterlijk om dat aanbod aan te nemen als ik me geld terug kan vragen en alsnog die duurdere versie te nemen?

En ja, dat aanbod is sneller dan mijn oude laptop maar daar gaat het niet om zoals ik zei. Als MSi niet mijn aankoopsbedrag had beloofd had ik het ook zeker blij aangenomen zoals jullie ook al bashen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bose321 op 11-10-2011 11:33 ]

Fanaleds.com

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:29:
2. Geen complete backup (er was niks met de HDD dus ik dacht dat ik hem gewoon gefixed terug zou krijgen. Is dat zo raar?)
raar niet gelijk, wel erg naief om te denken dat er nergens iets mis kan gaan.
Er staat persoonlijke data op ook natuurlijk. Ik lever ook liever een lege laptop aan mocht er iets fout gaan
Waarom heb je dat dan niet gedaan?

MSI heeft hier netjes hun verantwoordelijkheid genomen, zij zijn jouw notebook kwijt geraakt, maar stellen je schadeloos. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw data, dat ben je zelf (ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen dat stelt dat zij verantwoordelijk zijn voor data van derden). Dat jij een fuckup maakt is jammer (dat doet iedereen wel eens, van fouten leer je enz), maar het afschuiven op een bedrijf dat hier imho een meer dan prima service levert snap ik echt niet.

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Eens met de rest, prima reclame voor MSI dit, voor mijn volgende laptop daar maar eens kijken!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 16:17

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik gok er op dat je niet je aankoopbedrag maar de dagwaarde terug zal krijgen. Ik verwacht dat dat ongeveer zo tussen de € 300 en € 400 zal liggen. In 2 jaar is een afschrijving van 60% namelijk redelijk normaal wat betreft een laptop

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:02
Je had gewoon een backup moeten maken, er kan altijd wat misgaan.

maar om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat je die backup niet zoveel uitmaakt, maar dat het meer een centenkwestie is. In dat geval snap ik ook totaal niet dat je die laptop van ruim 700 euro negeert.

Als je nu 900 euro terugkrijgt dan zegt het helemaal wat over de service van MSI. krijg je echter de dagwaarde, welke ik vermoed een euro of 400 zal zijn, dan kan ik niets anders concluderen dat het een koekje van eigen deeg is.

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:29:
1. Dat verwacht ik wel als MSi zelf dat zegt ja. ;)
Niet raar om te verwachten dat de laptop tzt weer terug komt. Wel raar om ueberhaubt niet uptodate backups te hebben van een laptop.

Behalve dat een laptop nooit mag verdwijnen is dit toch echt bovengemiddelde service van MSI. Na twee jaar 80% van de aanschafwaarde krijgen vind ik erg veel. Kijk eens wat een laptop met gelijkwaardige specs als je oude laptop nu kost, waarschijnlijk de helft. De topictitel (awesome service van MSI) klopt prima.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 11-10-2011 11:48 . Reden: dtdtdd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bose321
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:33:
[...]

raar niet gelijk, wel erg naief om te denken dat er nergens iets mis kan gaan.

[...]

Waarom heb je dat dan niet gedaan?

MSI heeft hier netjes hun verantwoordelijkheid genomen, zij zijn jouw notebook kwijt geraakt, maar stellen je schadeloos. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw data, dat ben je zelf (ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen dat stelt dat zij verantwoordelijk zijn voor data van derden). Dat jij een fuckup maakt is jammer (dat doet iedereen wel eens, van fouten leer je enz), maar het afschuiven op een bedrijf dat hier imho een meer dan prima service levert snap ik echt niet.
Ja oke ik ben onredelijk omdat ik kwaad ben. Ik kan er blijkbaar niet vanuit gaan dat het ergste niet kan gebeuren. En om nou elke keer je laptop leeg te halen voor een kleine reperatie lijkt mij een beetje omslachtig, zelfs na dit. Een backup is zeker wel een note voor mezelf. Ik had een dag ervoor backups gemaakt op me PC maar die had ik juist weer op me laptop gezet na frisse install, stom.

Citaat van MSi:
U heeft naast het ruilaanbod ook altijd de mogelijkheid het toestel tegen het aankoop bedrag te laten crediteren.
Ik snap nog steeds niet hoe ze zo maar mijn laptop naar China sturen...

Fanaleds.com

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:38:
Citaat van MSi:
"U heeft naast het ruilaanbod ook altijd de mogelijkheid het toestel tegen het aankoop bedrag te laten crediteren."
Ik lees dat (zonder de context te kennen) als het ruiltoestel = 730 euro.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Moest wel lachen om de topic-titel: want awesome=geweldig. Als je €900 terugkrijgt is de service inderdaad geweldig. Rekenregel is 30% afschrijving per jaar, dus restwaarde na twee jaar is 40% (€360). Als je een vervangende laptop van €730 aangeboden krijgt of het aankoopbedrag dan is in beide gevallen de service awesome!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43
Je laptop gaat niet naar China maar naar een Reparatie centrum die het ook voor Acer / Asus en all die andere maakt.

• Bose321
Ik zeg ook niet dat het slechte service is. Hence the topic naam.
Mektheb schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:40:
Je laptop gaat niet naar China maar naar een Reparatie centrum die het ook voor Acer / Asus en all die andere maakt.
Waar zei ik dat? MSi heeft alleen China gezegt, niet wat er daar mee gebeurd.

[ Voor 70% gewijzigd door Bose321 op 11-10-2011 11:42 ]

Fanaleds.com

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:41:
Ik zeg ook niet dat het slechte service is. Hence the topic naam.
maar je klaagt wel...? ik volg het niet meer...

"Find what you love and let it kill you"

• Bose321
M-Opensource schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:42:
[...]

maar je klaagt wel...? ik volg het niet meer...
Zou jij dat niet doen als je laptop zomaar wordt opgestuurd naar China omdat er geen onderdeel leverbaar is maar de laptop nog wel prima te gebruiken is?

Fanaleds.com

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 17:21
Nope. Ik zou niet klagen als ik een full refund krijg van een 2 jaar oude laptop. Je backups zijn je >eigen< verantwoordelijkheid.. Daar had je van te voren aan moeten denken. :) En ik denk dat vrijwel elke GOT member dat met mij eens is hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Steephh op 11-10-2011 11:44 ]

_@/'

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:42:
[...]
Zou jij dat niet doen als je laptop zomaar wordt opgestuurd naar China omdat er geen onderdeel leverbaar is maar de laptop nog wel prima te gebruiken is?
Om even advocaat van de duivel te spelen, jij stuurt 'm op om gerepareerd te krijgen, zij voeren dit netjes uit voor je. Ze kunnen natuurlijk niet raden dat jij 'm terug wilt als repareren wat langer duurt dan verwacht. Dat laatste klopte niet... :)

[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 11-10-2011 11:45 ]

"Find what you love and let it kill you"

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:42:
[...]

Wat doe je nu eigenlijk moeilijk?
Het is jouw verantwoordelijkheid om backups te maken als je je data zo belangrijk is, en MSI doet hier een geweldig aanbod en het enige dat jij doet is zeiken?

Geloof me, dit soort service is juist erg goed dit hoef je bij veel andere bedrijven niet eens te proberen dan krijg je gewoon niks als je buiten de garantietermijn zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Redblader op 11-10-2011 11:45 ]

• Bose321
Redblader schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:44:
[...]

Wat doe je nu eigenlijk moeilijk?
Het is jouw verantwoordelijkheid om backups te maken als je data zo belangrijk is, en MSI doet hier een geweldig aanbod en het enige dat jij doet is zeiken?
Als jij dat zo opvat. ;)

Fanaleds.com

• Mektheb
En hoelang is lang ?, 4/8 weken is volgens mij "normaal" bevonden voor reperatie termijnen.

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik koop volgende keer een MSI laptop. Ik heb nog nooit gehoord van zo'n goede service, en al helemaal niet buiten de garantieperiode.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 16:05
Misschien het topic eens goed doorlezen...
Hij is namelijk niet de enige die dit zo opvat.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
BSTNjitRam schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Misschien het topic eens goed doorlezen...
Hij is namelijk niet de enige die dit zo opvat.
Sterker nog ik geloof dat Bose321 zelf de enige is die dit slechte service vind..
Toen mijn HP laptop met een aankoopbedrag van 1200 euro stuk ging 2 weken (!) buiten de garantie kon ik mooi 240 euro betalen voor reparatie, compensatie was er niet, naar mijn mening handelt MSI dit perfect af.

[ Voor 25% gewijzigd door Redblader op 11-10-2011 11:48 ]

• Bose321
Mektheb schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:45:
En hoelang is lang ?, 4/8 weken is volgens mij "normaal" bevonden voor reperatie termijnen.
Mij werd verteld 10 dagen aan de telefoon.

Ik heb misschien me gevoelens verkeerd geuit.

De service is wel goed, again, hence the title. Maar ik vind het nog steeds raar dat mijn laptop opeens zomaar weg is.

Nu maar hopen dat ik het geld snel terug krijg.

Ik heb een oogje op deze: pricewatch: MSI GE620DX-296NL

Alleen zag ik in een filmpje dat het scherm een beetje gammel/flexibel is. Iemand andere ideeen wat ik voor ongeveer die prijs kan krijgen?

Fanaleds.com

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:03

Praetextatus

the dutch_paki

Zoals hier ook al eerder is aangehaald, dikke kans dat je minder uitgekeerd gaat krijgen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Mektheb
Ik weet het wel zeker, aangezien zijn huidige laptop nog geen 400 waard is.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
De enige reden voor mij om geld terug te vragen ipv een ruilmodel is wanneer ik bijvoorbeeld een slechtere grafische kaart terug zou krijgen in een nieuwe laptop en dus zelf wat bij zou willen leggen voor een duurder model.

Voor de rest vind ik het gewoon een top service.

• Bose321
Praetextatus schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:49:
Zoals hier ook al eerder is aangehaald, dikke kans dat je minder uitgekeerd gaat krijgen.
Dat zou helemaal balen zijn nadat MSi zelf gezegt heeft het aankoop bedrag te crediteren.

Fanaleds.com

Verwijderd

Een vraag. Heb je dit laptop rechtstreeks bij MSI gekocht of ergens anders?

• Bose321
Ik heb hem via Alternate gekocht. Ik zie problemen... :D

Fanaleds.com

Verwijderd

Holy shit. Ik denk dat je geen idee heb hoeveel mazzel dat jij hebt. MSI is jou niets verplicht en had je simpelweg kunnen laten vallen. Ongeacht van de staat of huidig vindplaats van de laptop. Je moet in je handjes kloppen als je zelfs een euro van ze krijgt.

• Bose321
Dat denk ik ook wel ja achteraf. Maar het gaat erom dat mij dingen belooft zijn, daar ben ik niet tevreden over,

Fanaleds.com

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

Beloofd of niet, zolang er niets op papier staat ben je nergens. Bovendien, garantie heb je via Alternate, niet via MSI. En laat dit dan een goede les voor je zijn, dat het veiligstellen van je data, eigen verantwoordelijkheid is.

Bovendien, geen backups? Dus mocht er met je nieuwe laptop iets mis gaan, kunnen we hier een nieuwe TS tegemoet zien: Help mijn harde schijf is stuk, hoe krijg ik mijn data er af?

Zoveel kost een externe schijf niet. Eens in de week een backup trekken geeft je al een hoop extra veiligheid. En niet stiekem de externe schijf voor iets anders gebruiken. En hopen dat je 'm nooit nodig hebt.

-_-

• Bose321
M2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:54:Bovendien, geen backups? Dus mocht er met je nieuwe laptop iets mis gaan, kunnen we hier een nieuwe TS tegemoet zien: Help mijn harde schijf is stuk, hoe krijg ik mijn data er af?

Zoveel kost een externe schijf niet. Eens in de week een backup trekken geeft je al een hoop extra veiligheid. En niet stiekem de externe schijf voor iets anders gebruiken. En hopen dat je 'm nooit nodig hebt.
Maak je daar maar geen zorgen over. Ik weet wel hoe dat werkt na een paar jaar bij een reperatie-afdeling te hebben gewerkt. :)

Ik heb geen externe HDD, zal ik niet nemen ook. Gewoon aparte HDD voor backups. Kom er net achter dat ik nog een backup heb van tijd geleden en dat er vrijwel niets weg is (iig niets van school). Ben alleen epi's van Chuck en Suits kwijt! Crap :'(

Fanaleds.com

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

Reparatie afdeling en in hetzelfde systeem gewoon een extra schijf stoppen? Prima, totdat er een bak koffie over je systeem gaat, of de bliksem inslaat, of je voeding stuk gaat en je hele systeem naar de knoppen helpt.

Overigens, alles wat downloadbaar is, behoeft geen backup...

-_-

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:07:
Usenet is wat dat betreft een erg betrouwbare backup met lange retentie ;)

https://discord.com/invite/tweakers

• Bose321
M2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:07:
Reparatie afdeling en in hetzelfde systeem gewoon een extra schijf stoppen? Prima, totdat er een bak koffie over je systeem gaat, of de bliksem inslaat, of je voeding stuk gaat en je hele systeem naar de knoppen helpt.

En wat als datzelfde gebeurd met een externe HDD?

Overigens is het hebben van een fatsoenlijke PSU toch wel een must dacht ik zo.

Fanaleds.com

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:55

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb exact dezelfde laptop. Het is een prima ding, echter door het vele gebruik (elke dag naar school/stage etc) kwam ik er laatst achter dat de linker helft (lees:een kwart) donkerder is dan rechts. Denk dat de CCFL dus kapot is.

Tevens zijn de rubbertjes onderop pleite.

Het is een gebruiksvoorwerp, en hecht er niet veel waarde aan. Ik ga hem ook niet op sturen.

Maar wat jou betreft, tja, backup maken had je beter wel kunnen doen, en verder euhm.. succes?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Bose321
Jup, had beter een backup kunnen maken. Was stom.

Als ik jou was zou ik je laptop opsturen en een nieuwe ontvangen, hehe.

Fanaleds.com

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Bose321 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:10:
[...]

En wat als datzelfde gebeurd met een externe HDD?

Overigens is het hebben van een fatsoenlijke PSU toch wel een must dacht ik zo.
Met een Externe HDD ben je niet afhankelijk van 1 apparaat wat totaal geruïneerd kan worden en meestal leg je die schijf ergens neer zonder stroom en uit de buurt van mogelijke vloeistoffen ;)?

• Bose321
Mijn behuizing staat een ~meter van me weg en niet op mijn bureau dus ik maak me niet echt zorgen daarom.

Ik laat de backup HDD toch offline. Ik heb hem alleen online mits ik er iets op nodig heb of een backup maak.

Fanaleds.com

• Mektheb
100% backup bestaat niet er is altijd kans een medium stopt met werken.

• Bose321
Dat begrijp ik ook wel,genoeg off-topic. Het is ook niet het einde van de wereld.

Ik ben benieuwd wat ik daadwerkelijk terug krijg.

edit:
Geachte klant,

Wij crediteren onze verkoop prijs aan onze afnemer. Deze zal de credit, inclusief winstmarge, doorgeven aan hun afnemer (welke in de meeste gevallen de winkelier is).

De winkelier kan op zijn beurt de credit, inclusief winstmarge, doorgeven naar u.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Nu maar hopen dat Alternate zo aardig is om ook incl. winstmarge te geven. :9

[ Voor 61% gewijzigd door Bose321 op 11-10-2011 14:21 ]

Fanaleds.com

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 12:16
Dit topic heb ik vol verbazing gelezen. Je krijgt een werelddeal aangeboden voor een laptop buiten de garantie en nog steeds heb je alleen maar commentaar gegeven dat je te weinig krijgt. Ik heb 2 jaar geleden een laptop gekocht die in perfecte staat verkeerd, maar ik ga daar never nooit niet meer 80% van de aankoop prijs voor krijgen. En dat is voor een werkende laptop.

Verder zegt het feit dat je op een reparatie-afdeling heb gewerkt helemaal niets over de kennis over computers. Ik ken genoeg "reparatie-afdelingen waar het enige wat ze doen het doorsturen van RMA's is. Dit feit heb je ook al bewezen door te zeggen dat een interne HDD als backup een goede oplossing is.

• Bose321
Jwlb schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:54:
Dit topic heb ik vol verbazing gelezen. Je krijgt een werelddeal aangeboden voor een laptop buiten de garantie en nog steeds heb je alleen maar commentaar gegeven dat je te weinig krijgt. Ik heb 2 jaar geleden een laptop gekocht die in perfecte staat verkeerd, maar ik ga daar never nooit niet meer 80% van de aankoop prijs voor krijgen. En dat is voor een werkende laptop.

Verder zegt het feit dat je op een reparatie-afdeling heb gewerkt helemaal niets over de kennis over computers. Ik ken genoeg "reparatie-afdelingen waar het enige wat ze doen het doorsturen van RMA's is. Dit feit heb je ook al bewezen door te zeggen dat een interne HDD als backup een goede oplossing is.
Crool story bo

Fanaleds.com

• Lumics
Voor de mazzelpik van de dag ben je niet in een vriendelijke stemming. Trouwens, wel zo leuk als je dit topic na de creditering even update over de afronding van zaken.

Als de afhandeling via alternate is verlopen is dat ook weer een positieve shopreview waard! ;-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Als ik als bedrijf zo coulant was geweest om jou na 2.5 jaar nog een nieuwe laptop te geven, en dan jouw reacties daarop onder ogen had gekregen, dan had je van mij in de stront mogen zakken en was het: helaas, buiten de garantie. Zoek het maar uit.

Echt, get real zeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bose321
Lumics schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:07:
[...]Als de afhandeling via alternate is verlopen is dat ook weer een positieve shopreview waard! ;-)
Jup! Ik ben benieuwd welk bedag ik daadwerkelijk terug krijg. Ik zal het hier wel posten tegen de tijd.

Fanaleds.com

• Jwlb
Deze reactie zegt mij voldoende. Je voelt je betrapt omdat inderdaad je standaard reactie was als iemand op jou reparatie afdeling kwam: Helaas, dit kunnen wij niet repareren. Wij gaan dit opsturen naar de leverancier.

Daarnaast, als je een post maakt op een forum moet je open staan voor zowel de positieve als de negatieve reactie. Een post als cool story bro naar iemand die het niet met je eens is betuigt niet van veel volwassenheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Jwlb op 12-10-2011 10:17 ]

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11-2025
Crool story bo
Imma let you finish, but MSI has the one of the best services of all time.
U mad bro?

Paar dingen:
Het verlies van 200 euro is uitstekend. Daar zou ik al gelukkig mee zijn net als de rest. Je kan waarschijnlijk een gelijk presterende laptop voor een euro of 600 kopen.

Je zegt in een aantal posts dat je niet klaagt. Dit doe je wel, ook al zeg je van niet.
3x raden welk merk ik niet ga nemen :-)
Wat is dit nou voor onzin? Dat kunnen ze toch niet maken?
Bovendien, als 20 mensen jouw posts opvatten als gezeur en jij niet. Hoe denk je dan dat het overkomt? Misschien was het niet bedoeld als gezeur, maar zo komt het toch zeer zeker wel over.
Inderdaad, het te snel opsturen naar China én het niet van te voren zeggen was niet zo netjes. Het opsturen alleen is dat wel, ze willen het zo snel mogelijk voor je oplossen.
Je zegt trouwens dat je niet meer MSI gaat nemen (context)? Vervolgens geef je toch een link van een MSI laptop.

En daarnaast, wat betreft die back up. Geen externe HDD? Dan is niet echt een back up. Als je hem in je laptop stopt dan is heeft het nauwelijks toegevoegde waarde. Zie de redenen wat betreft blikseminslag en koffie hierboven. Een externe HDD bewaar je in een kast terwijl deze NIET is aangesloten op een stopcontact of computer. Geen kans op koffie en geen kans op een blikseminslag.

• Lumics
Mythx schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:39:
[...]

Imma let you finish, but MSI has the one of the best services of all time.
U mad bro?

Paar dingen:
Het verlies van 200 euro is uitstekend. Daar zou ik al gelukkig mee zijn net als de rest. Je kan waarschijnlijk een gelijk presterende laptop voor een euro of 600 kopen.

Je zegt in een aantal posts dat je niet klaagt. Dit doe je wel, ook al zeg je van niet.

[...]

[...]

Bovendien, als 20 mensen jouw posts opvatten als gezeur en jij niet. Hoe denk je dan dat het overkomt? Misschien was het niet bedoeld als gezeur, maar zo komt het toch zeer zeker wel over.
Inderdaad, het te snel opsturen naar China én het niet van te voren zeggen was niet zo netjes. Het opsturen alleen is dat wel, ze willen het zo snel mogelijk voor je oplossen.
Je zegt trouwens dat je niet meer MSI gaat nemen (context)? Vervolgens geef je toch een link van een MSI laptop.

En daarnaast, wat betreft die back up. Geen externe HDD? Dan is niet echt een back up. Als je hem in je laptop stopt dan is heeft het nauwelijks toegevoegde waarde. Zie de redenen wat betreft blikseminslag en koffie hierboven. Een externe HDD bewaar je in een kast terwijl deze NIET is aangesloten op een stopcontact of computer. Geen kans op koffie en geen kans op een blikseminslag.
+ Bewaren op fysiek andere locatie dan waar je laptop zich bevindt. Als je huis in brand vliegt, heb je de backup gelukkig nog bij de overbuurman. Of een cloud oplossing natuurlijk..

• Bose321
Mythx schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:39:
Voor je verder gaat met je waardeloze troll/rant post, heb je niet gelezen wat ik zei? Mijn kast staat ver weg van gepruts met drinken e.d. Tevens heb ik toch echt gezegd dat die backup schijf offline staat (niet aangesloten) in me behuizing en hij alleen online gaat als het nodig is.

Nu genoeg gemekkert over backups? Hoe jij het doet met je lekker zelf weten. :z

Fanaleds.com

• Jwlb
Bose321 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:19:
[...]

Voor je verder gaat met je waardeloze troll/rant post, heb je niet gelezen wat ik zei? Mijn kast staat ver weg van gepruts met drinken e.d. Tevens heb ik toch echt gezegd dat die backup schijf offline staat (niet aangesloten) in me behuizing en hij alleen online gaat als het nodig is.

Nu genoeg gemekkert over backups? Hoe jij het doet met je lekker zelf weten. :z
belabberde methode dus

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:32

KroeT

[...]

Na dit verhaal zou ik bijna een laptop van MSI gaan kopen terwijl ik helegaar geen nieuwe laptop nodig heb... Misschien koop ik er wel twee, eentje als reserve voor wanneer de ander kapot gaat en ik een paar weekjes moet wachten totdat ik al mijn geld terugkrijg.

Pff. Bose321, jij bent wel de laatste die mag klagen over 'gemekker'.

Peace is not simply the absence of war.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Wat natuurlijk wel leuk is, is dat MSI de aankoopwaarde aan Alternate crediteert. Inkoopprijs ex BTW dus. Ervaring leert dat Alternate je dan gewoon dat bedrag teruggeeft. Waarmee TS overigens nog in zijn handjes mag klappen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Bose321
> jouw mening

/care

Fanaleds.com

Bensimpel

Positieve meneer

Je had er niets belangrijks op staan, dus waar zeur je dan nog over? Dat je even in een dagje alles opnieuw mag installeren, nou boeiend. Wees blij dat ze top service geven terwijl ze dat helemaal niet hoeven.

Ik zou trouwens die vervangende laptop hebben genomen, waarschijnlijker iets sneller dan je oude :P.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Bose321
Bensimpel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:32:
Je had er niets belangrijks op staan, dus waar zeur je dan nog over? Dat je even in een dagje alles opnieuw mag installeren, nou boeiend. Wees blij dat ze top service geven terwijl ze dat helemaal niet hoeven.

Ik zou trouwens die vervangende laptop hebben genomen, waarschijnlijker iets sneller dan je oude :P.
Yup, maar met het geld dat ik terug krijg kan ik een nog snellere kopen. :)

Fanaleds.com

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Goed, dit topic gaat ondertussen nergens meer over. TS: een beetje serieuzer reageren kan geen kwaad en probeer in een volgende topicstart wat duidelijker aan te geven welke kant je met een topic op wilt, dan is de kans dat er een goede discussie ontstaat een stuk groter :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.