Bij de introductie van RAGE werd ik weer getriggerd door dit fenomeen waarvan ik me afvraag hoe dit nu precies zit. Laatste tijd lees je vrij vaak dat eoa game weer niet of niet goed werkt omdat videokaart drivers niet up-to-date zouden zijn. Hoe zit dit nu precies? Naar mijn idee was de functie van drivers om de vertaalslag te maken tussen de API (directx bv) en de internals van de videokaart waarvan je niet mag weten (of misschien ook niet wil weten) hoe dat werkt. Zitten er zoveel bugs in drivers waardoor dingen standaard niet werken tegenwoordig? Gebruiken ontwikkelaars bepaalde nieuwe features die nog niet ontwikkeld zijn? Ik snap er niks van, maar ik kom dan ook nog uit de mov ax,13h int10h tijd
Wie o wie?
Volgens mij is het vooral een kwestie over de vraag hoe bepaalde aanroepen afgehandeld worden, niet elke game gebruikt alle specifieke functies van DirectX en wellicht gebruikt Rage functies in DX11 die eerder nauwelijks toegepast worden. Sowieso kunnen aanroepen altijd geoptimaliseerd worden voor een specifieke game.
Maar goed, meestal werken ontwikkelaars van grote games wel samen met de GPU fabrikanten voor het optimaliseren van de drivers. Dus als zij dingen toepassen die de drivers niet geheel goed afhandelen of een hele slechte performance geven dan kan het zijn dat ze samen met nVidia en AMD werken aan een driver update die bij de release beschikbaar gesteld worden. Lijkt me niks vreemd, maar wel redelijk irritant inderdaad
Maar goed, meestal werken ontwikkelaars van grote games wel samen met de GPU fabrikanten voor het optimaliseren van de drivers. Dus als zij dingen toepassen die de drivers niet geheel goed afhandelen of een hele slechte performance geven dan kan het zijn dat ze samen met nVidia en AMD werken aan een driver update die bij de release beschikbaar gesteld worden. Lijkt me niks vreemd, maar wel redelijk irritant inderdaad
Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream