Ik ben dit topic gestart omdat ik na onderzoek, op internet veel tegenstrijdige adviezen tegenkom!
Wat is mijn probleem:?
Als vriendengroep gaan wij vaker naar oldtimertreffen, diverse festivals, optochten en nog meer dingen waar gewoon gezelligheid is en waar je lekker bier kunt drinken
We hebben nu zelf een feestwagen gebouwd zodat in dien nodig op locatie overnacht en ge-afterpartyed kan worden. Op deze wagen wil ik een pc zetten de wagen beschikt over een aggregaat van 3500 Watt, maar is dit veilig en beschadigd de pc niet door eventuele spannings-dippen en -pieken bij wisselende belasting.
Op het aggregaat is verder aangesloten:
6 halogeen lampen (continue 300 watt)
4 discolampen ( wisselende belsting 600 watt)
Versterker 2000 watt maar draait op kwart vermogen (???)
Opties die ik zelf bedacht heb:
1 Laptop gebruiken. Nadeel die heb ik niet plus ik kan niet makkelijk de hardeschijf eruithalen om nieuw muziek te kopieren. In huidige pc heb ik hotswap bracket zitten en thuis ook een zelfde hotswapbracket.
2 UPS gebruiken. Ik beschik over een UPS, type MGE ups systems ellipse 500. Maar ik kan niet eenduidig vinden of deze beschermt tegen overspanning en onderspanning?
Wat raden jullie mij aan om te doen om te zorgen dat de pc zo een zo veilig mogelijk spanningsbron heeft?
Wat is mijn probleem:?
Als vriendengroep gaan wij vaker naar oldtimertreffen, diverse festivals, optochten en nog meer dingen waar gewoon gezelligheid is en waar je lekker bier kunt drinken
Op het aggregaat is verder aangesloten:
6 halogeen lampen (continue 300 watt)
4 discolampen ( wisselende belsting 600 watt)
Versterker 2000 watt maar draait op kwart vermogen (???)
Opties die ik zelf bedacht heb:
1 Laptop gebruiken. Nadeel die heb ik niet plus ik kan niet makkelijk de hardeschijf eruithalen om nieuw muziek te kopieren. In huidige pc heb ik hotswap bracket zitten en thuis ook een zelfde hotswapbracket.
2 UPS gebruiken. Ik beschik over een UPS, type MGE ups systems ellipse 500. Maar ik kan niet eenduidig vinden of deze beschermt tegen overspanning en onderspanning?
Wat raden jullie mij aan om te doen om te zorgen dat de pc zo een zo veilig mogelijk spanningsbron heeft?