Toon posts:

Wifi router met Timer functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een wifi router met een timer functie erop van max. 60 euro. Op mijn oude (KPN) modem kan ik instellen op welk moment van de dag de wifi aan moet staan en op welk moment deze uitgezet moet worden. Zie afbeelding hieronder.

Bij de beschrijvingen van de routers kan ik echter nergens een dergelijke functie vinden. Iemand enig idee of er routers zijn met deze functie?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ew0iup.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 20:12 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb dat sinds kort ook (nieuwe kpn klant), maar zou niet weten wat de toegevoegde waarde is?
wat je anders kan doen, is op marktplaats zo'n zelfde modem aanschaffen, en dan als router in je netwerk plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
De router staat pal naast het hoofdeinde van mijn bed. Ik vind 't niet fijn elke nacht die straling door mee heen te hebben :-S

Dus vandaar vind ik 't fijn als ik hem 's nachts uit kan zetten. Niemand een idee welke router deze functionaliteit nog meer biedt?

@Notehoutelade: Is het mogelijk de KPN modem te gebruiken als router?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Een Linksys WRT54GL kan dat, als je er custom firmware op installeert (DD-WRT, Tomato+mods)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:33:
De router staat pal naast het hoofdeinde van mijn bed. Ik vind 't niet fijn elke nacht die straling door mee heen te hebben :-S

Dus vandaar vind ik 't fijn als ik hem 's nachts uit kan zetten. Niemand een idee welke router deze functionaliteit nog meer biedt?

Die straling heb je dag en nacht overal, daar ontkom je nooit meer aan... (of je moet onder een alu hoedje gaan zitten)

Om ff terug te komen op je vraag: werkt gewoon een tijdklokje niet? Of heb je ook een lan verbinding nodig? In dat geval zou je een goeiekope AP aan kunnen schaffen die op een tijdklokje werkt.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:33:

volgens mij wel, maar ik weet niet of je in die KPN dingen ook de dhcp server kan uitschakelen. Die heb je al in je huidige modem, en 2 van die dingen in hetzelfde netwerk werkt niet prettig :)

[ Voor 25% gewijzigd door Notehoutelade op 11-10-2011 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:07:
[...]

Die straling heb je dag en nacht overal, daar ontkom je nooit meer aan... (of je moet onder een alu hoedje gaan zitten)

Om ff terug te komen op je vraag: werkt gewoon een tijdklokje niet? Of heb je ook een lan verbinding nodig? In dat geval zou je een goeiekope AP aan kunnen schaffen die op een tijdklokje werkt.
Het is nogal een verschil als die straling op 10 meter afstand zit of op 50 cm afstand :-P Maar goed antwoord op je vraag:

Een tijdklokje werkt niet, want ik heb wel een lan verbinding nodig. Wat is een AP?

Verwijderd

Topicstarter
DexterDee schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:40:
Een Linksys WRT54GL kan dat, als je er custom firmware op installeert (DD-WRT, Tomato+mods)
Dus op een modem waarop ik tomato of DD-WRT firmware kan installeren kan ik het instellen? Of moet ik dan nog extenties o.i.d. installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 08:01 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 07:54:
[...]

Dus op een modem waarop ik tomato of DD-WRT firmware kan installeren kan ik het instellen? Of moet ik dan nog extenties o.i.d. installeren?
Dat klopt. Je hebt geen extensies nodig.

Tomato:
In de GUI van Tomato zit het onder: Access Restrictions

DD-WRT:
In de GUI van DD-WRT zit het onder: Wireless -> Advanced Settings -> Radio Time Restrictions

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

Hmmmm..... als jij slaapt... waarvoor heb jij dan een LAN verbiding nodig? Een schakel klok van 3 euro en klaar.

Anders, als je echt niet zonder kan:
zet de WiFi uit op de router. koop een AP (Access Point), en ga die schakelen met een schakel klok. Dan laat je de router gewoon aanstaan.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of gratis, trek iedere avond voor je gaat slapen de stekker eruit

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 07:48
alle netgear routers hebben ook een sleeptimer functie.

wat de TS aangeeft, de straling is niet geweldig, is er geen betere plek voor de router?
Pagina: 1