''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Mijne zat in een pc die op een afstand van 4 meter onbelemmerd zicht had op een router (waar de Asus EEE van mijn vriendin moeiteloos mee verbond met 5 strepen vanaf de gekste plekken in huis).
MAarrrr, wat je nog KAN proberen: zet 'm op een ander kanaal in je router. Je hebt kanaal 1t/m15 oid, en je moet zover mogelijk van je buren afzitten (als zij op 5 en 13 zitten, zet jij 'm op 9. Kan je op gaan googelen en daarmee kutten, dat helpt misschien nog.
Maar voor 10-20 euro heb je een kabel en nooit meer problemen ;-)
Ja mijn pc staat dan weer onder mijn bureau, en de antenne's 20 cm van de muur af. Maar als ik het via de USB WiFi stick doe, is dat geen probleemjadjong schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:02:
Waar zit de antenne van dat ding? De antenne van je laptop staat natuurlijk mooi vrij op het bureau.

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Ik zal even goochelen met kanalen, en als dat ook niet helpt ( Heb van het forum bij Cisco zelf gezien dat meer mensen jou mening delenZnorkus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:08:
Ik had ook een WMP600n (want het is de duurste kaart van het beste merk met de beste reviews + aangeraden hier op tweakers door de kenners!) en ik werd zo *****ziek van die kaart dat ik hem, na eindeloos gekloot met nieuwste (en oude) drivers, en eindeloos gemail en gebel met linksys eruit geragd heb, en gewoon een kabel getrokken heb. Had ik een jaar eerder moeten doen. Ellendig ding, ellendige klantenservice.
Mijne zat in een pc die op een afstand van 4 meter onbelemmerd zicht had op een router (waar de Asus EEE van mijn vriendin moeiteloos mee verbond met 5 strepen vanaf de gekste plekken in huis).
MAarrrr, wat je nog KAN proberen: zet 'm op een ander kanaal in je router. Je hebt kanaal 1t/m15 oid, en je moet zover mogelijk van je buren afzitten (als zij op 5 en 13 zitten, zet jij 'm op 9. Kan je op gaan googelen en daarmee kutten, dat helpt misschien nog.
Maar voor 10-20 euro heb je een kabel en nooit meer problemen ;-)
[ Voor 49% gewijzigd door sjaakwortel op 10-10-2011 23:19 ]
wat znorkus ook zegt ga eens een zo leeg mogelijk kanaal opzoeken en stel daar je wifi op in.
gebruik je de wifi in dezelfde ruimte als de router, zo niet dan kan het ook nog andere oorzaken hebben denk aan alluminium onderlaag van laminaat of sommige muur opvulling, dan zo je nog kunnen overwegen om een wifi repeater aan te schaffen.
oh ja eventueel je netwerk upgraden naar N op de 5 ghz band zou ook nog kunnen helpen.
meer reikwijdte en snelheid
[ Voor 9% gewijzigd door dezejongeman op 10-10-2011 23:27 . Reden: info toevoegen ]
In eerste instantie ging ik er natuurlijk vanuit dat het beter zou zijn: 2 antennes, kaart van Linksys etc.Aghanim schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:15:
Misschien een domme vraag, maar waarom gebruik je die USB dan niet gewoon als dat beter werkt?
En ten tweede staat het mooier, en kon ik hem via V&A goedkoop krijgen.
Maar soms heb ik dat idee ook
Ik heb inmiddels inSSIDer gedownload en die laat zien dat ik ontvang met een dB van ~-60. Het modem zend uit op kanaal 6 standaard en volgens inSSIDer zijn er behalve de buren geen andere te ontvangen ( voor mijn kaart, mijn laptop enzo wel ) netwerken. En die van de buren zenf op 0 tot 3 en de mijne van 4 tot 8.dezejongeman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:25:
@sjaakwortel dit is een mooie onderbouwing ik zelf draai nu al een jaar of 3 op een usb wifi ding zonder problemen. ik kan me wel voorstellen dat een wifi pci nic beter werkt vanwege de betere antenne.
wat znorkus ook zegt ga eens een zo leeg mogelijk kanaal opzoeken en stel daar je wifi op in.
gebruik je de wifi in dezelfde ruimte als de router, zo niet dan kan het ook nog andere oorzaken hebben denk aan alluminium onderlaag van laminaat of sommige muur opvulling, dan zo je nog kunnen overwegen om een wifi repeater aan te schaffen.
oh ja eventueel je netwerk upgraden naar N op de 5 ghz band zou ook nog kunnen helpen.
meer reikwijdte en snelheid
@Dezejongeman: Nee mijn pc staat 1 verdieping hoger, en op deze kamer is geen laminaat, omringende wel..
Heb nu lopen wiebelen met de antenne's, heb opeens in Window 3 / 4 strepen.
Netwerk upgraden lijkt mij inderdaad ook een idee, ook gewoon omdat het niet eens een WiFi N ding is..
Maar goed, ik denk dat ik deze kaart als eerst eens aan moet pakken, want die heeft nu in ene 4 strepen. Lekker stabiel
Maar alsnog: Iemand ervaring met een stabiele, snelle, etc. WiFi PCI / PCI-e kaart?
Een USB variant heb ik al, maar het is intern natuurlijk mooier
Het signaal wordt in donutvorm uitgezonden.
Antenne recht naar boven laten wijzen is dus niet handig in jouw geval
Zou ze zowel boven als beneden lekker horizontaal houden.
Abort, Retry, Quake ???
Maar dat doe nog steeds niet af dat dit een lame ass kaart is waar een forum het mee eens is
Al had ik tijdens het spelen afgelopen dagen van BF3 helemaal geen last van lag. Maar vandaag met MW2 dan weer wel. Maar goed in de afgelopen 10 minuten varieerde het signaal volgens Windows tussen 2 en 4 strepen.
EDIT: Spelling, moet nog wennen aan typen met een tablet..
[ Voor 11% gewijzigd door ingmaronline op 11-10-2011 00:08 ]
Kaart uitgeschakeld, USB WiFi er in geprikt, gelijk lag vrij MW2 spelen..
Ik ga zo de kaart uit mijn pc halen en in de brand steken!
Topic kan een slotje op!
Verwijderd