Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/Desktop Beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• BobMarley
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12-2022
Kan ik me laptop/desktop beveiligen tegen diefstal/verlies??

Zijn er free apps waarmee ik de LapTop/Desktop na diefstal/verlies kan traceren!

Ik weet dat GPS er niet aanwezig is, maar ik lees dat het via IP Adres gaat!

Kennen jullie Goede Apps???

Daarnaast er is ook mogelijkheid toch om de Laptop/Desktop PC te beveiligen tegen herinstallatie van Windows ofzo?

BIOS Wachtwoord, ik begreep dat dit makkelijk is om te zeilen?? :X :X

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 18:47
begin eens met zoeken op: track my laptop if stolen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Je kan bijvoorbeeld Bitlocker of iets in die trant gebruiken. Maar ik raad je aan wat informatie te vergaren op Google.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klok/klepel

Als je dat ding bij verlies/diefstal wil kunnen traceren, moet je zorgen dat het OS altijd opgestart kan worden.

Een BIOS password is heel eenvoudig te omzeilen, maar je kan wel je boot-opties aanpassen zodat niet via een optische drive, usb, of netwerk geboot kan worden.

De harddisk kan sowieso verwijderd worden, en leeg geveegd worden, en een nieuwe OS opgezet worden.

De ene optie sluit de andere dus uit.

Ey!! Macarena \o/

• BobMarley
Goh, na hoeveel jaar plaats ik een post hier..

Google heb ik zeker eerst geraadpleegd!

krijg 3 hits:

Adeona
Prey!
Laptop Alarm

1e 2 werken niet en nr 3 is betaald!

vandaar mijn vraag hier, indien jijzelf ook 1 gebruik en je bent er tevreden mee, deel het ff mee ofzo!

Als je het niet weet, dan reageer aub niet ...

• Tens
BobMarley schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:53:
Dan had je dus kunnen weten dat het een goede gewoonte is om ook even te melden wat ja al wel weet......... 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• BobMarley
RaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:53:
Klok/klepel

Als je dat ding bij verlies/diefstal wil kunnen traceren, moet je zorgen dat het OS altijd opgestart kan worden.

Een BIOS password is heel eenvoudig te omzeilen, maar je kan wel je boot-opties aanpassen zodat niet via een optische drive, usb, of netwerk geboot kan worden.

De harddisk kan sowieso verwijderd worden, en leeg geveegd worden, en een nieuwe OS opgezet worden.

De ene optie sluit de andere dus uit.
Dank je voor je NUTTIGE antwoord....
zoiets bedoel ik dus!

Dus er is geen garantie om je PC/Laptop 100% te traceren/beveiligen

Hopen dat het niet gestolen word dus...

Even over boot-opties, moet ik dan nr 1 gwn HD ipv CD-Rom/USB

Hoe kan je ervoor zorger dat die OS word opgestart op afstand dan?
TeamViewer of LogMeIn helpt niet echt he? 8)7

• BobMarley
Tens schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Dan had je dus kunnen weten dat het een goede gewoonte is om ook even te melden wat ja al wel weet......... 8)
Nou dan is het ook een beleefde gewoonte om te reageren als je kan helpen anders gewoon niks zeggen...

>:)

Verwijderd

Je kunt beginnen met je laptop in de gaten te houden en niet mee te nemen naar obscure locaties. Voor school kun je zo'n laptop kettingslot kopen zodat hij niet meegenomen kan worden en thuis doe je de deur op slot.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan alleen die laptop traceren als ie kan booten. Met een wachtwoord VOOR het booten zal een traceer-programma niet opstarten. Een wachtwoord op je windows login, kan je ook dat ding niet traceren.

Oftewel: Als jij zorgt dat de computer niet kan opstarten, kan je hem niet traceren. Ding zal ook alleen maar te traceren zijn, als dat ding online komt, anders niet.

Van afstand kunnen opstarten gaat niet lukken.

Mocht ik jouw laptop jatten, is het eerste waat ik doe, dat ding formatteren, want dan weet ik 100% zeker dat als dat ding online komt, niet te traceren is.

Zoals ik al zei: De ene optie, sluit de andere uit.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Dus zorgen dat hij niet gestolen wordt ;)

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
BobMarley schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:53:

Google heb ik zeker eerst geraadpleegd!

krijg 3 hits:

Adeona
Prey!
Laptop Alarm

1e 2 werken niet en nr 3 is betaald!

vandaar mijn vraag hier, indien jijzelf ook 1 gebruik en je bent er tevreden mee, deel het ff mee ofzo!

Als je het niet weet, dan reageer aub niet ...
Prey! werkt perfect hier? Het is echt gewoon het meest makkelijke programma ooit om je laptop te beveiligen.

Leg eens uit waarom het niet werkt ?

I don't hate you, I nothing you

• BobMarley
RaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:01:
Je kan alleen die laptop traceren als ie kan booten. Met een wachtwoord VOOR het booten zal een traceer-programma niet opstarten. Een wachtwoord op je windows login, kan je ook dat ding niet traceren.

Oftewel: Als jij zorgt dat de computer niet kan opstarten, kan je hem niet traceren. Ding zal ook alleen maar te traceren zijn, als dat ding online komt, anders niet.

Van afstand kunnen opstarten gaat niet lukken.

Mocht ik jouw laptop jatten, is het eerste waat ik doe, dat ding formatteren, want dan weet ik 100% zeker dat als dat ding online komt, niet te traceren is.

Zoals ik al zei: De ene optie, sluit de andere uit.
En de HDD beveiligen tegen Format of Erase? 8)7

• Tens
BobMarley schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:58:
[...]

Nou dan is het ook een beleefde gewoonte om te reageren als je kan helpen anders gewoon niks zeggen...

>:)
nou vooruit, omdat je het zo vriendelijk vraagt:

http://techpp.com/2009/04...ck-recover-stolen-laptop/

• BobMarley
ipazza schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

Prey! werkt perfect hier? Het is echt gewoon het meest makkelijke programma ooit om je laptop te beveiligen.

krijg constant de melding, cannot connect to server!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je vind dat Prey niet werkt, doe je echt iets fout. Dat is toch 1 van de betere programma's. Maarja, je moet je er wel in verdiepen natuurlijk. Iets wat je sowieso had moeten doen voor je het topic had gestart :P
BobMarley schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

En de HDD beveiligen tegen Format of Erase? 8)7
8)7

Je kast dichtlassen. Maaruh.. Vraag je je moeder ook nog of ze je eten wil voorkauwen? |:(

[ Voor 38% gewijzigd door RaZ op 10-10-2011 20:07 ]

Ey!! Macarena \o/

• BobMarley
Hartelijk Dank _/-\o_

• BobMarley
RaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:06:
Als je vind dat Prey niet werkt, doe je echt iets fout. Dat is toch 1 van de betere programma's. Maarja, je moet je er wel in verdiepen natuurlijk. Iets wat je sowieso had moeten doen voor je het topic had gestart :P
Ben ik al halve dag mee bezig..

constant same melding..

kan nie registreren niks!!! |:(

• ipazza
RaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:06:
Ja dat idee heb ik nou net ook.

Cannot connect to server, wel een account aan gemaakt?

• BobMarley
ipazza schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:07:
[...]

Ja dat idee heb ik nou net ook.

Cannot connect to server, wel een account aan gemaakt?
ik probeer hele tijd dat te doen.. account maken geeft een probleem..

heb ik net geprobeerd, zegt ie, email adres is al geregistreerd...
Log ik in, zegt ie email adres bestaat niet....
Wachtwoord vergeten gedaan, niks ontvangen...

Andere email ook al geprobeerd.. ik doe het via de site zelf.. heel raaar 8)7

• ipazza
spamfolder gechecked ? Bij mij komen ze namelijk standaard in de spam folder.

Prey werkt hier gewoon, kan een nieuw device toevoegen zonder problemen dus je doet wat fout.

• BobMarley
ja leeg me spamfolder..

3mail adress al geregistreerd.. kijk email naar activiatielink!

niks...

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:59:
Je kunt beginnen met je laptop in de gaten te houden en niet mee te nemen naar obscure locaties. Voor school kun je zo'n laptop kettingslot kopen zodat hij niet meegenomen kan worden en thuis doe je de deur op slot.
Als jij al een ketting met hangslot meeneemt als jij je laptop mee naar school neemt was ik allang een andere school gaan zoeken :+
[...]

Hoe weet jij dat het perfect werkt? Jou laptop is al eens gejat en dankzij Prey! heb je 'm terug gevonden?

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 10-10-2011 20:27 ]

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:24:
[...]
Als jij al een ketting met hangslot meeneemt als jij je laptop mee naar school neemt was ik allang een andere school gaan zoeken :+
Ik neem niks mee, maar ben dan ook niet paranoïde op zoek naar methoden om mijn laptop te beveiligen ;)

Overigens heeft TS wel gelijk, bij Prey krijg je niet (direct) je bevestigingsmail.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

[...]

Hoe weet jij dat het perfect werkt? Jou laptop is al eens gejat en dankzij Prey! heb je 'm terug gevonden?
Omdat je namelijk kan zien bij Prey of een systeem online is, en welk IP er aan hangt. Dat is namelijk wat Prey doet. En dat werkt gewoon, zoals gezegd wordt.

Maar als de TS denkt dat het ook werkt als een machine offline is, wordt er verkeerd gedacht.

Ey!! Macarena \o/

• BobMarley
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Ik neem niks mee, maar ben dan ook niet paranoïde op zoek naar methoden om mijn laptop te beveiligen ;)

Overigens heeft TS wel gelijk, bij Prey krijg je niet (direct) je bevestigingsmail.
Nu voel ik me wel aangesproken!

ik ben helemaal niet Paranoide op zoek naar apps om me lappie te beveiligen

anders zou ik gebruik maken van andere woorden en geen leestekens en snelle, korte en krachtige berichtjes achterlaten, als ik paranoide was..

het is gewoon een vraag..

dat jij zo reageert, kan ik niets aan doen!

Nogmaals, kan je hulp niet bieden dan gwn > :X

Danke

• BobMarley
[...]

[...]

_/-\o_ danke _/-\o_

• BobMarley
RaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:37:
[...]

Omdat je namelijk kan zien bij Prey of een systeem online is, en welk IP er aan hangt. Dat is namelijk wat Prey doet. En dat werkt gewoon, zoals gezegd wordt.

Maar als de TS denkt dat het ook werkt als een machine offline is, wordt er verkeerd gedacht.
maar je hebt er natuurlijk niks aan, als je HDD is geformatteerd?

Kun je je HDD niet beveiligen tegen zulke acties? :D

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Prey is sowieso mosterd na de maaltijd, en is niet een beveiliging. Het enige wat je daarmee kan zien is dat iemand met jouw laptop/desktop online is, en meer dan een aangifte doen kom je niet (Tenzij je een hacker bent die Soz heet) :P

Je haalt zelf dus diverse dingen door elkaar, vandaar dat ik ook al begon met: klok/klepel.

Als je niet wil dat je ramen ingegooid kunnen worden, moet je zorgen dat het onmogelijk is. Bijvoorbeeld de doel dichtmetselen. Maar dan heb je weer weinig daglicht.

Als je je data wil beveiligen kan je kijken naar TrueCrypt. Dan is je data zonder wachtwoord niet toegankelijk, en dat kan je ook op een niveau hebben voordat Windows start. Dat houd dus ook direct in dat Prey nooit gestart kan worden, en je daar niks aan hebt.

Prey is dus geen beveiliging!! <- !!
BobMarley schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:58:
[...]

maar je hebt er natuurlijk niks aan, als je HDD is geformatteerd?
Correct
Kun je je HDD niet beveiligen tegen zulke acties? :D
Ja, de harddisk in een kluis gooien. Maar dan heb je er zelf ook niks aan.

Als jij het kan, kan een ander het ook. Zo dood eenvoudig is het. Je kan het anderen wel lastig maken, maar meer dan dat is het niet.

Dus nee, je kan die harddisk niet beveiligen tegen schrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door RaZ op 10-10-2011 21:03 ]

Ey!! Macarena \o/

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

+1

Werkt ook voor je foon, mocht je helemaal over de rooie gaan bij de gedachte dat die ook gestolen wordt :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BobMarley
RaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:01:
Prey is sowieso mosterd na de maaltijd, en is niet een beveiliging. Het enige wat je daarmee kan zien is dat iemand met jouw laptop/desktop online is, en meer dan een aangifte doen kom je niet (Tenzij je een hacker bent die Soz heet) :P

Je haalt zelf dus diverse dingen door elkaar, vandaar dat ik ook al begon met: klok/klepel.

Als je niet wil dat je ramen ingegooid kunnen worden, moet je zorgen dat het onmogelijk is. Bijvoorbeeld de doel dichtmetselen. Maar dan heb je weer weinig daglicht.

Als je je data wil beveiligen kan je kijken naar TrueCrypt. Dan is je data zonder wachtwoord niet toegankelijk, en dat kan je ook op een niveau hebben voordat Windows start. Dat houd dus ook direct in dat Prey nooit gestart kan worden, en je daar niks aan hebt.

Prey is dus geen beveiliging!! <- !!
ooh sorry voor de miscommunicatie..
maar zelf was ik al zoverr dat Prey alleen lokaliseren kan!

ik vroeg, is er geen 2e manier om bijvoorbeeld een format tegen te gaan!

Maar je bent duidelijk en ik begrijp alles ook goed hoor, wat je ook zegt.

Gelukkig versta en begrijp ik Nederlands.

Ik ga hiermee aan de slag.. ik wacht op de activatie van Prey..

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, die is er niet. Enige wat je kan doen is die schijf fysiek in een kluis leggen, maar dan heb je ook weer een niet-werkbaar systeem, en kan het OS ook niet opstarten, en dus ook Prey niet.

Een harddisk vervangen is kinderlijk eenvoudig, fysieke toegang houd dus in dat je hem op een andere systeem kan aansluiten, en zo kan formateren.

Zou ik dus een laptop jatten, haal ik de schijf er uit, hang ik hem in m'n eigen systeem, en formateer ik dat ding. Prey zal dus nooit opstarten dan. Het OS (en alle software) is dan gewoon weg. Ding zal dan 'als nieuw' weer geinstalleerd worden, en is weer voor de (2de hands) verkoop.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1