Hallo,
Mijn computer bestaat uit de volgende specs:
I7-950
asus p6x58d-e
kingston d3 6g 1333-777
Vertex 1 120gb
samsung HD103UJ 1Tb
ati 4870 x2
windows 7 x64 ultimate
Mijn computer doet sinds een paar dagen vreemd, tijdens het copieren VAN de computer NAAR een externe bron (nas/laptop) valt mijn computer uit en herstart. Dus alsof de stroom er een stroom onderbreking is.
Het maakt niet uit vanaf welke bron ik kopier en of hoe groot/klein de file is.
Dus zowel vanaf de ssd, sata disk en usb disk.
Echter als ik NAAR de computer kopieer gaat het wel goed.
Als ik vanaf een laptop een file kopieer VAN de computer NAAR de laptop dan crasht hij ook.
Als ik vanaf een laptop een file kopieer NAAR de computer VAN de laptop dan crasht hij niet.
Het gebeurt niet als ik onderling op de computer kopier tussen dezelfde lokale disks.
Soms valt hij ook uit tijdens het opstarten maar dat komt sporadisch voor, wel gaat hij soms in een reboot loop. Echter als ik in safe mode ga en daarna weer opnieuw opstart dan komt hij weer goed op.
de problemen komen niet voor als ik in safe mode met lan ondersteuning boot. Dan kan ik dezelfde files op eens wel kopieren e.d.
Ik heb tevens geprobeerd met msconfig alle non microsoft services uit te zetten. Echter dan wordt de computer flink onstabiel en crasht constant..
Het vreemde is dat mijn bios vorige week op eens gereset was naar factory default.
Ik heb ook geprobeerd om in de bios vanalles uit geschakelen zoals bijvoorbeeld geluidskaart e.d.
Tevens alle overbodige usb dingen los getrokken. Maakt allemaal niks uit.
Ik heb ook de lan drivers geupdate.
het enige wat ik vorige week heb geinstalleerd is een beta van itunes, echter die is er door een systemrestore weer af.
Als ik een spel speel zoals anno 1404 dan gaat dat zonder problemen.
Ook downloaden gaat zonder problemen.
Mijn antivirus (microsoft security essentials) is uptodate.
Eventviewer geeft alleen maar aan dat de herstart onverwacht was...
Ik heb getracht een volledige scan te doen maar dan crasht de computer ook.. (virus?)
help?
Thanks
Hans
Mijn computer bestaat uit de volgende specs:
I7-950
asus p6x58d-e
kingston d3 6g 1333-777
Vertex 1 120gb
samsung HD103UJ 1Tb
ati 4870 x2
windows 7 x64 ultimate
Mijn computer doet sinds een paar dagen vreemd, tijdens het copieren VAN de computer NAAR een externe bron (nas/laptop) valt mijn computer uit en herstart. Dus alsof de stroom er een stroom onderbreking is.
Het maakt niet uit vanaf welke bron ik kopier en of hoe groot/klein de file is.
Dus zowel vanaf de ssd, sata disk en usb disk.
Echter als ik NAAR de computer kopieer gaat het wel goed.
Als ik vanaf een laptop een file kopieer VAN de computer NAAR de laptop dan crasht hij ook.
Als ik vanaf een laptop een file kopieer NAAR de computer VAN de laptop dan crasht hij niet.
Het gebeurt niet als ik onderling op de computer kopier tussen dezelfde lokale disks.
Soms valt hij ook uit tijdens het opstarten maar dat komt sporadisch voor, wel gaat hij soms in een reboot loop. Echter als ik in safe mode ga en daarna weer opnieuw opstart dan komt hij weer goed op.
de problemen komen niet voor als ik in safe mode met lan ondersteuning boot. Dan kan ik dezelfde files op eens wel kopieren e.d.
Ik heb tevens geprobeerd met msconfig alle non microsoft services uit te zetten. Echter dan wordt de computer flink onstabiel en crasht constant..
Het vreemde is dat mijn bios vorige week op eens gereset was naar factory default.
Ik heb ook geprobeerd om in de bios vanalles uit geschakelen zoals bijvoorbeeld geluidskaart e.d.
Tevens alle overbodige usb dingen los getrokken. Maakt allemaal niks uit.
Ik heb ook de lan drivers geupdate.
het enige wat ik vorige week heb geinstalleerd is een beta van itunes, echter die is er door een systemrestore weer af.
Als ik een spel speel zoals anno 1404 dan gaat dat zonder problemen.
Ook downloaden gaat zonder problemen.
Mijn antivirus (microsoft security essentials) is uptodate.
Eventviewer geeft alleen maar aan dat de herstart onverwacht was...
Ik heb getracht een volledige scan te doen maar dan crasht de computer ook.. (virus?)
help?
Thanks
Hans