Toon posts:

Draadloos netwerk slecht -> oplossing: powerline?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Wij hebben sinds kort internet van UPC waarbij de modem verbonden moet zijn met de mediabox.Hierdoor staat onze modem helemaal beneden in de meterkast, terwijl de desktops en Playstation 3 op de 2e verdieping staan.
Nu ben ik na onderzoek uitgekomen op het fenomeen internet via elektriciteit oftewel powerline adapters. Ik heb verschillende merken voorbij zien komen waaronder Netgear en Devolo. Zijn deze van goede kwaliteit?
En nog een vraagje over het concept: ik wil 3 apparaten aansluiten, hoeveel adapters moet ik dan aanschaffen? 3/4? Of is er een goedkopere/betere oplossing?
Als er gegevens ontbreken om samen tot een goede oplossing te komen, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Achraf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48
Eentje zet het signaal op het netwerk, en de andere(n) ontvangt het. Je hebt er dus 4 nodig.

Goedkopere en betere oplossing is natuurlijk een kabel trekken, maar dat is wel meer werk, en lastiger weg te werken.

Je zou kunnen kijken of je een setje van iemand kan lenen, of gewoon in een lokale winkel kopen en terugbrengen als het niet bevalt. En reviews lezen natuurlijk ;)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die "netwerk via powerline" dingen schijnen nogal te hacken te zijn. Plus, officieel werken ze alleen binnen 1 groep dacht ik.

Als ik jou was, zou ik 1 kabel naar boven trekken, en dan boven een switch of router neerzetten waar je je overige apparaten op aansluit.

Dat is een veiligere oplossing naar mijn mening. En daarnaast, wat is nou 1 kabeltje ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Topicstarter
Als kabel trekken een mogelijkheid zou zijn dan zou ik deze vraag niet stellen he heren ;)
Nu zie ik net de Netgear Powerline XAVB5004, als ik het goed begrijp kan je hier 4 apparaten op aansluiten? Of zie ik dat verkeerd?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Die "netwerk via powerline" dingen schijnen nogal te hacken te zijn.

Oke, dus dan kan de hacker na het kraken van de encryptie op de poweline adapter aan de slag met het kraken van jouw versleutelde datapakketjes die je eroverheen stuurt.
Overigens moet de hacker wel in de buurt zitten op dezelfde fases zonder transformatoren.

De beste oplossing is inderdaad een kabel. Zeker voor online gaming geen overbodige luxe.
Hoewel een sterke wifi repeater of bridge soms ook helpt. Zelfs het verplaatsen van het accespoint van de meterkast naar een andere plek helpt veel. Mogelijk ligt er al een kabel in huis. Kijk is wat je mogelijkheden zijn.

Powerline adapters kunnen ook een oplossing bieden, maar controleer wel of het mogelijk is om binnen "1 groep" van A naar B (C,D) te komen. De prestaties nemen sterk af buiten die ene groep of na slechte stekkerdozen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 10-10-2011 18:40 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jeroen3 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:39:
[...]
Oke, dus dan kan de hacker na het kraken van de encryptie op de poweline adapter aan de slag met het kraken van jouw versleutelde datapakketjes die je eroverheen stuurt.
Overigens moet de hacker wel in de buurt zitten op dezelfde fases zonder transformatoren.
Vandaar mijn "schijnen" ;) Ik gebruik ze zelf niet (gelijkvloerse woning, kabeltje is kleine moeite).
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:37:
Als kabel trekken een mogelijkheid zou zijn dan zou ik deze vraag niet stellen he heren ;)
Nu zie ik net de Netgear Powerline XAVB5004, als ik het goed begrijp kan je hier 4 apparaten op aansluiten? Of zie ik dat verkeerd?
Kun je misschien uitleggen WAAROM je niet een kabel kan trekken? Ik heb bij m'n ouders, dwars door betonnen vloeren heen, gewoon een kabel getrokken hoor. Het enige nadeel is, er komt wat lomp boorwerk aan te pas met wat lompe boren.

Een beetje "handyman" vindt dat juist leuk natuurlijk he ;)

Als je via woningbouw huurt, mag je dergelijke gaten trouwens gewoon boren hoor. Als ze maar niet opvallen. En anders 1 hele lange kabel die via het trapgat loopt? Met een klein beetje moeite werk je dat probleemloos weg zodat't niet opvalt...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:39:
Die "netwerk via powerline" dingen schijnen nogal te hacken te zijn.

De beste oplossing is inderdaad een kabel. Zeker voor online gaming geen overbodige luxe.
Hoewel een sterke wifi repeater of bridge soms ook helpt. Zelfs het verplaatsen van het accespoint van de meterkast naar een andere plek helpt veel. Mogelijk ligt er al een kabel in huis. Kijk is wat je mogelijkheden zijn.

Powerline adapters kunnen ook een oplossing bieden, maar controleer wel of het mogelijk is om binnen "1 groep" van A naar B (C,D) te komen. De prestaties nemen sterk af buiten die ene groep of na slechte stekkerdozen etc.
Kabel is op dit moment geen mogelijkheid. Accespoint verplaatsen ook niet, zoals ik al hierboven zei moet de modem verbonden zijn met de mediabox. Ben niet bekend met een wifi repeater of bridge.
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:42:

Kun je misschien uitleggen WAAROM je niet een kabel kan trekken? Ik heb bij m'n ouders, dwars door betonnen vloeren heen, gewoon een kabel getrokken hoor. Het enige nadeel is, er komt wat lomp boorwerk aan te pas met wat lompe boren.

Een beetje "handyman" vindt dat juist leuk natuurlijk he ;)

Als je via woningbouw huurt, mag je dergelijke gaten trouwens gewoon boren hoor. Als ze maar niet opvallen. En anders 1 hele lange kabel die via het trapgat loopt? Met een klein beetje moeite werk je dat probleemloos weg zodat't niet opvalt...
Er moet inderdaad veel lomp boorwerk aan te pas komen en hier is geen " handyman" aanwezig zoals jij het zo mooi zegt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:37:

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Dat kan, maar op een normaal setje kun je ook meerdere apparaten aansluiten als je er een switchje achter hangt, kost je ook maar iets van een tientje.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Een mediabox van de UPC zit toch op de analoge kabel en heeft niets te doen met "internet".
UPC levert toch een modem waarachter de gebruiker een router moet plaatsen?

Of is dat al weer verandert in die ene maand dat ik geen upc heb geïnstalleerd?

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 10-10-2011 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:08:
Dat kan, maar op een normaal setje kun je ook meerdere apparaten aansluiten als je er een switchje achter hangt, kost je ook maar iets van een tientje.
Switchje? Wat bedoel je daar precies mee?
jeroen3 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:25:
Een mediabox van de UPC zit toch op de analoge kabel en heeft niets te doen met "internet".
UPC levert toch een modem waarachter de gebruiker een router moet plaatsen?

Of is dat al weer verandert in die ene maand dat ik geen upc heb geïnstalleerd?
Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, maar bij ons moet de mediabox in contact zijn met de modem. Weet niet welke reden daar achter zit.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wij hebben sinds kort internet van UPC waarbij de modem verbonden moet zijn met de mediabox
Dat hoeft niet. Die LANpoort in je mediabox staat niet aan. Het heeft geen enkele nut om een netwerkkabel te koppelen aan die poort, want werken zal die toch niet. Is uitgeschakeld :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

En waar is "hier" in "er is hier geen handyman"? Welke dorp is dat? ik kom wel even langs hoor, als je wilt. Voor mijn werk rijd ik toch veel door heel het land (behalve de 3 noordelijke provincies, en Branbant en Limburg).

Verwijderd

Topicstarter
GGS_206 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:48:
[...]

Dat hoeft niet. Die LANpoort in je mediabox staat niet aan. Het heeft geen enkele nut om een netwerkkabel te koppelen aan die poort, want werken zal die toch niet. Is uitgeschakeld :)
Serieus? Waarom zetten ze dat neer in de manual dan?
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:34:
En waar is "hier" in "er is hier geen handyman"? Welke dorp is dat? ik kom wel even langs hoor, als je wilt. Voor mijn werk rijd ik toch veel door heel het land (behalve de 3 noordelijke provincies, en Branbant en Limburg).
Hier als in dit huis. Zijn vast genoeg handymannen in de omgeving Vlaardingen/Schiedam/Rotterdam

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
je hebt niet een nieuwe horizon box?

Anders kun je het ook andersom doen met die powerline adapters. modem daar waar je hem wilt hebben en de mediabox via de powerline adapters ermee verbinden.

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1