Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 22:44
Vreemd probleem, het zit zo:

Ik heb mijn Blackberry 9700 gekocht in Nederland met een Hi abbo. Nu verblijf ik voorlopig in België voor de komende 2 jaar en heb nu al 3 week een Belgische prepaidkaart van Base. Ik kan wel smsjes van Belgen ontvangen maar smsjes sturen naar een Belgische nummers werkt niet, enkel bij 2 mensen. Bij 15 andere mensen komen mijn smsjes gewoonweg niet aan. Er staat wel dat ze verzonden zijn.

Ik kan daarnaast wel bellen naar Belgische nr's en smsjes ontvangen. Verder heb ik het zelfde probleem als ik sms naar Nederlandse nummer. Al komen mijn berichtjes wel bij ongeveer 50% van de mensen aan. Sommige mensen uit NL kunnen mij wel bellen, maar ik heb ook al gehoord dat ze een totaal iemand anders aan de lijn kregen.

Verder staat mijn smscentrale gewoon goed ingesteld, dus het ligt niet aan de instellingen. +32 of 0032 maakt ook niet uit. Ik hoorde bij Base dat het mogelijk aan mijn telefoon kon liggen? Misschien een beperkte simlock o.i.d.?

Oh en ik ben hier al naar 3 telefoonzaken geweest, alleen weten ze het niet. Inclusief de helpdesk van mijn provider Base. Finally, wanneer ik het simkaartje in een ander (Belgisch)toestel doe werkt ie wel gewoon.

Ik ben ten einde raad.

P.S. het is al speelt al gedurende 3 weken, dus met de RIM storing heeft het niets te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Barns op 10-10-2011 18:25 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Software al opnieuw op het toestel gezet? Misschien helpt dat omdat je dan een 'fresh' start hebt? :)

Goedkoop bellen via VoIP