multi monitor on screen keyboard.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
heey tweakers.
ik heb op het internet rondgezocht maar ik kon het helaas niet vinden. ook niet via windows forums of iets dergelijks.
het probleem is als volgt.
ik heb een laptop waarop ik een extra scherm standaard aan heb als ik thuis ben.
dit is een touchscreen 22.1 " . maar het zou mooi zijn als de on screen toetsenbord ook daar kan.
je zou zeggen slepen naar het volgende beeldscherm maar dit werkt helaas niet. hij blijft bij de rand hangen.
is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen zonder de touchscreen main monitor te maken?
zo ja hoor ik het graag :)

met vriendelijke groet,
jorian kool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lukt het wel om andere windows naar die monitor te slepen? Want het onscreenkeyboard is in essentie niet meer dan een losse window lijkt me. Hier geeft dat iig geen probleem met een multimonitor setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
ja het lukt wel om andere ernaar toe te slepen. maar de onscreenkeyboard blijft bij de rand hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:06
Welke Windows gebruik je? Ik sleepte zojuist namelijk een onscreen keyboard van het ene naar het andere scherm in Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
windows 7 home premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
weet niemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Nouja het is een venster wat vrij te verslepen is over je desktop wat wordt uitgespreid over 2 schermen dus vrij zou moeten kunnen bewegen. Probeer het eens met de windows toets inhouden en de pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De positie van je monitor zal wel niet staan zoals je denkt.

M.a.w. in WIndows is de positie op links of boven of zo ingesteld terwijl jij je monitor rechts of boven hebt staan.

Je sleept naar links maar moet juist naar rechts (of vice versa)

Controleer de positie van het 2e scherm in de beeldscherminstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
ik weet niet of het specifiek voor dit probleem ook een oplossing heeft,

Maar met een multimonitor set-up kan ik je ultramon adviseren, een handige applicatie! Ik gebruik hem voornamelijk voor het doortrekken van mijn taskbar (smart taskbar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
oke. ik ga het even uitgebreider maken.
ik HEB ultramon. het overzetten werkt niet.
mijn schermen staan in de goede positie want alle andere schermen zijn wel over te zetten.
het is een 22.1" touch screen monitor industrieel. en het onscreenkeyboard blijft altijd met de laatste rand hangen bij mijn main screen.
ik heb hem aan mijn laptop gehangen. ik heb windows 7 home edit. het is een acer laptop.
als je meer info wilt of het probleem ook heb vertel het graag ik wil dit namelijk hebben omdat het makkelijk is voor een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
en hoe werkt het zonder ultramon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
dat deed ik eerst. ultramon heb ik pas sinds gistre geinstalleerd. dus dat is geen conflict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maak ook gebruik van Ultramon en 3 schermen. Schermtoetsenbord verplaatsen doet het hier prima, zowel met de knop in Ultramon als gewoon bovenste balk vastpakken en verslepen.

Natuurlijk lost dat jouw probleem niet op, maar wellicht toch van nut (niet direct reproduceerbaar, wellicht heeft het te maken met displaydrivers of een specifieke functie op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriankool
ach ja. ben nu naar een apart programma gestapt... deze werkt wel perfect. helaas niet dat ie zelf omhoog popt maar dat maakt niet uit. scherm is groot genoeg om hem ergens standaard te plaatsen :)
bedankt voor alle reactie's al hebben ze mijn problemen niet opgelost.
met vriendelijke groet,
jorian Kool
Pagina: 1