Case Cooler Alpha ??

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44
Ik ben op zoek naar een goede case-ventilator. Liefst met RPM-readout, maar is niet noodzakelijk.
In de pricewatch is maar weinig te vinden.

Wie helpt me aan een goede keuze??

Bij OC-shop zie ik Alpha 80mm case coolers, Alpha staat bij mij bekend als erg goed, maar ik vind ze wel behoorlijk duur.
Heeft iemand ervaringen met deze Alpha case-coolers??

[edit]
Sorry, beetje te enthousiast aan t typen geslagen, idd bedoel ik Delta fans
[\edit]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Eehm... waarschijnlijk bedoel je Delta fans... die zijn wel erg goed, maar idd ook duur en lawaaiig.
Ik heb zelf sunon fans. Die zijn veel goedkoper (25 piek bij ned-cool) en presteren ook goed.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

delta fan's zijn absoluut de beste, die 120x120 heeft geloof ik een luchtverplaatsing van 190 cfm. Maar daar betaal je ook voor, en ook heb je een hoop lawaai. Ik heb wel lollige dingen bij conrad gezien, 120x120 op 230v (scheelt weer, hoe je misschien geen nieuwe voeding te kopen, zeker delta gaat richting 25 Watt ( allemaal op je 12v aansluiting dus dat komt dubbel zo hard aan ))
met altijd nog een luchtverplaatsing van 100 cfm, op veel lager toerentallen (1800i.p.v.4000 voor de delta) en lagere prijs dacht F45,=

Verwijderd

Ik ben niet echt een fan van Delta fans ;)

Ze maken een knetter makende jengel toon. Of de grotere zoals de 80 mm het ook doen weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel. Iemand ervaring mee?

De stilste case fans zijn van Panasonic, maar die in Nederland kopen is echt moeilijk.

Papst wordt wel geroemd, maar ik zie bij dezelfde lucht verplaatsing en toerental eigenlijk niet dat ze beter (lees stiller) zijn dan een Sunon. Vroeger was dat dik anders, Sunon was ooit een minne slechte fan, vooral omdat ze geen kogellagers hadden (Het syndroom van de kreunende fan die het opeens opgeeft..)

Nu zijn ze echter met dubbele kogellagers en levenslange garantie.

De beste kwaliteit (en het allerduurst) geeft Sanyo Denki, maar die zijn weer razend moeilijk te krijgen in Nederland....

• Sleepie
Sunon lijkt me een goed alternatief.
Weet iemand waar je die online kunt bestellen, graag met een korte levertijd ?

Ned-cool is op vakantie :(

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 12:18 schreef Sleepie het volgende:
Sunon lijkt me een goed alternatief.
Weet iemand waar je die online kunt bestellen, graag met een korte levertijd ?

Ned-cool is op vakantie :(
Maar tot vrijdag hoor. De 23e is hun laatste vakantie dag dacht ik.

En de plaatselijke Electronica boer zal ze ook hebben. Wees dan alleen erg duidelijk dat je ECHT geen sleeve gelagerde versie wilt hebben, maar één met dubbele kogellagers.. !

• Sleepie
OK, zal die E-boer eens bellen...als daar nog geen M & KZ uitgebroken is :)

Iemand ervaring met die Antec-fan van Nedcool ?

• Demo

Demo

Op woensdag 21 maart 2001 11:39 schreef Hooi het volgende:De stilste case fans zijn van Panasonic, maar die in Nederland kopen is echt moeilijk.
Eehm:? Bedoel je niet Panaflow?
Die zijn volgens mij idd niet in Nl. te krijgen, wel bij CaseETC... maar volgens mij zijn Sunons wel ongeveer vergelijkbaar...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Demo

Demo

Op woensdag 21 maart 2001 12:22 schreef Hooi het volgende:

[..]

Maar tot vrijdag hoor. De 23e is hun laatste vakantie dag dacht ik.

En de plaatselijke Electronica boer zal ze ook hebben. Wees dan alleen erg duidelijk dat je ECHT geen sleeve gelagerde versie wilt hebben, maar één met dubbele kogellagers.. !
Hier in Utreg hebben ze ook Sunons bij de Radio/Electronica Centrum, maar die zijn best duur...

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Op woensdag 21 maart 2001 11:39 schreef Hooi het volgende:
De beste kwaliteit (en het allerduurst) geeft Sanyo Denki, maar die zijn weer razend moeilijk te krijgen in Nederland....
Ik heb hier 2 van die Sanyo Denki (120x120) ligen... komen uit een IBM server... draaien als een tierelier, maar qua geluid niet echt je van het... :( (misschien zou het schelen als ik het standaard gaatjes venster van mun kast weghaal? iemand een idee?)zelfs op 7V net niet te doen... binnenkort maar weer eens die Sanyo in mun kast vervangen door mun Papst koelertje (90x90)... ligt hier ook niks te doen en klonk net iets minder irritant :)

Verwijderd

Je kunt hier kijken of ze wat zinnings voor je kunnen doen (Sunon Nedrerland)
http://perso.wanadoo.fr/sunon/Netherland.htm

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 12:25 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Eehm:? Bedoel je niet Panaflow?...
*knip*
Ja, dat is hetzelfde. Panasonic is de handelsnaam van de bedrijven van de Matshushita familie, en Panaflow is de naam van de fans die Panasonic maakt.

Op de fabriek zal dus wel Matsushita staan, op de fan staat het logotje van Panasonic, en de naam van de fan zelf is Panaflow.

.. of zoiets in die richtin en dergelijke ongeveer ;)

( Je hebt wel een beetje gelijk, Panasonic is eigenlijk de audio divisie van het Matshushita concern.. maar tegenwoordig doen die ook computer prut. Als Ruben zijn Japans cursus af heeft kan'ie ons vast meer uitleggen :P)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Panasonic is de handelsnaam van de bedrijven van de Matshushita familie, en Panaflow is de naam van de fans die Panasonic maakt.

Op de fabriek zal dus wel Matsushita staan, op de fan staat het logotje van Panasonic, en de naam van de fan zelf is Panaflow.
Klopt als een bus. Ik heb hier een 80x80x35 mm Panaflow liggen. Dit staat erop :
Panaflo DC Brushless Matsushita Electric Japan

Heeft jammergenoeg geen RPM read-out. Ga dus bij Narwal Tilburg 2 x Globalwin 80x80x25 mm MET RPM readout halen. Tsja tis 10 minuten fietsen voor me en dat voor F25,- per stuk 8-). Kon met 40 % korting ook aan Sunons komen, die zouden F19,85 kostten maar ZONDER RPM read-out. Dus weinig nut. Nu nog ff me Coolermaster modden zodat die 80x80 erop past!

Succes
Pagina: 1