Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Beste mensen,

Nu ik vaak met de trein moet reizen erger ik me aan mensen die luid praten en ander irritant geluid.
Wellicht een beetje overdreven maar als je wil werken/lezen ben ik snel afgeleid.

Ik heb me daarom verdiept in een noice canceling headphone en bedacht dat ik de bose qc15 wil kopen.
Maar nu lees ik net dat juist onregelmatig geluid zoals stemmen niet worden gefilterd.

Zijn er headphones die volledig alles afsluiten en je zodoende alleen nog maar de muziek kan horen of gewoonweg de stilte? Ik heb hier ook wel topics gevolgd mbt headphones.

Als blijkt dat er geen oplossing is ben ik bang dat ik toch headphones wil kopen omdat deze meer dan mijn huidige in ears geluid afsluiten.

Suggesties? Tot 200e ongeveer. Had zelf de grado SR125 gevonden bijvoorbeeld.

Gr

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 11:12

Tijn96

In speed we trust

r.brands schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:22:
Beste mensen,

Nu ik vaak met de trein moet reizen erger ik me aan mensen die luid praten en ander irritant geluid.
Wellicht een beetje overdreven maar als je wil werken/lezen ben ik snel afgeleid.

Ik heb me daarom verdiept in een noice canceling headphone en bedacht dat ik de bose qc15 wil kopen.
Maar nu lees ik net dat juist onregelmatig geluid zoals stemmen niet worden gefilterd.

Zijn er headphones die volledig alles afsluiten en je zodoende alleen nog maar de muziek kan horen of gewoonweg de stilte? Ik heb hier ook wel topics gevolgd mbt headphones.

Als blijkt dat er geen oplossing is ben ik bang dat ik toch headphones wil kopen omdat deze meer dan mijn huidige in ears geluid afsluiten.

Suggesties? Tot 200e ongeveer. Had zelf de grado SR125 gevonden bijvoorbeeld.

Gr
een gesloten hoofdtelefoon is het geen wat je zoekt.
de een is natuurlijk beter dan de ander qua afsluiten.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• r.brands
Ja ik ben bang dat het zoiets wordt.

Zijn er van jouw, jullie kant dan suggesties?

Weet wel dat ik grado beyer, etc moet hebben. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat er echt te veel opties zijn haha.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Goeie in-ears sluiten toch ook behoorlijk goed af?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb Sennheiser CX300 in-ears. Sluiten heel goed af. Ook in jouw prijsklasse (heel stuk ruimer dan die van dus :P) zijn in-ears te krijgen.

Life is not about specs, it is about joy!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij heet dat een auto. Volledig van anderen afgesloten ruimte waarin je ... laat maar flauw.

Inderdaad, een volledige over-ear headset nemen of oordopen (maar dan heb je geen muziek). Overigens heb ik zelf van die in-ear dopjes en zolang de muziek aan staat krijg ik vrij weinig mee van mijn omgeving hoor.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat in-ears over het algemeen net ietsje beter afsloten dan gesloten koptelefoons. Vooral de in-ears die je echt diep in je oren moet doen.

[ Voor 21% gewijzigd door TBTL op 10-10-2011 16:41 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Grado's zijn geen goede optie helaas, aangezien deze volledig open zijn. Dat houdt helaas in dat jij (tot een zekere mate) kunt horen wat er om je heen gebeurt, maar dat anderen ook mee kunnen luisteren naar jouw muziek. Zeker als je op reis bent niet ideaal.

Waar je beter naar kunt kijken zijn een setje goed passende (of op maat gemaakte) IEM's, al dan niet met noise cancelling voor het omgevingsgeluid, en muziek waarbij je lekker kunt werken. Als je last hebt van omgevings (=onvoorspelbaar) geluid, ben je er misschien wel bij gebaat om voorspelbaar geluid te horen, bijvoorbeeld rustige, regelmatige muziek.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:05
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/earplugstore/babymuffs.jpg

Voor €5 bij de lokale bouwmarkt!

Verder zul je geen volledige stilte krijgen, de stemmen zijn gewoon wat verder weg. Maak een collectie muziek waar jij je goed bij kunt concentreren en zet dat op met een comfortabele gesloten headset. Dat is naar mijn idee het beste wat je kunt behalen. (voor een fatsoenlijke prijs)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 10-10-2011 16:43 ]

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 23:42
r.brands schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:36:
Ja ik ben bang dat het zoiets wordt.

Zijn er van jouw, jullie kant dan suggesties?

Weet wel dat ik grado beyer, etc moet hebben. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat er echt te veel opties zijn haha.
Grado heeft zover ik weer alleen open hoofdtelefoons gemaakt. Als ik jou was zou ik toch voor een goede in-ear gaan. Die sluiten het beste omgevingsgeluid af. Aantal merken die passen bij het budget zijn volgens mij: Shure, Jays, Etymotic en Ultimate ears

weetikveel!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

FeaR

In GoT we trust

Hoofdtelefoontjes voor onderweg mogen in Accessoires & Navigatie.

AUD > A&N

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewone oordopjes?
http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.nl/

Werken/lezen kan dan nog steeds.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-10 12:11
Inderdaad ik zat zo te lezen, waarom haal je niet gewoon van die oordoppen? Je hebt ze ook opmaat, doorzichtig en ze zitten in je hele oorschelp voor optimaal comfort. Weet zo 123 niet meer een adres waar je ze kan laten maken. Maar dat is de beste oplossing.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 08:50
oordopjes, heb ik ook in als ik ga motorrijden. De keuze is reuze, gewoon te bestellen bij conrad. Ik heb er daar al redelijk wat getest, maar de gewone 3m dopjes die je kan platknijpen zijn al best goed.

zoiets bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/8000_8999/8300/8360/8361/836138_BB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 128% gewijzigd door Bastard op 10-10-2011 16:56 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 21:42
Ik moet zeggen dat mijn Creative EP-630/830 in-ears ontzettend goed dempen. Zelfs zonder muziek wordt het geluid enorm gedempt. Wanneer mensen gaan schreeuwen, wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar over het algemeen vervalt al het geluid voor een groot gedeelte om me heen.

Nog een ander belangrijk voordeel (vind ik) is dat je deze vrij hard kan zetten zonder dat de omgeving er last van heeft. Kijk wel uit, dat je ze niet té hard zet.

Afijn, dit valt misschien een beetje onder budget, maar ik vond het de moeite waard om mijn eigen ervaring te posten.

_@/'

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 09:50

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

De CX-300 II liggen bij de mediamarkt voor 43 euro ;)
Heb er veel plezier van gehad.
Heb er altijd een in, want anders hoor ik niet wat ze in de trein omroepen. (ja, ben een keer te laat uitgestapt)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ga in de stiltecoupé zitten? Dat scheelt ook al.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:34
Ik heb zelf een noise cancelling sennheiser voor op de trein. Ik kan je dat aanbevelen, maakt wel een verschil; alleen is het zo dat er natuurlijk ook grenzen aan die techniek zijn. (passerende treinen, mensen die naast je zitten te spreken).

Er zijn ook nadelen aan; treinconducteurs worden meteen onverstaanbaar. Ze zijn ook duur voor de klank die je krijgt hoewel mijn ook fatsoendelijk is), je hebt megairritante interferentie door je GSM, en er is altijd een soort van statisch zeer zacht ruis aanwezig.

In-ear dopjes zijn idd ook deels noise cancellend. Die hebben dan weer als risico dat je je trommelvliezen kan kapotslaan.

• r.brands
Even wat opmerkingen.

Ik heb al op maat gemaakte oordopjes. Die zou ik idd kunnen meenemen maar licht klassiek tijdens het werken vind ik fijn.

Daarnaast zit ik altijd in de stilte coupe. Helaas zijn er legio (groepjes) mensen die niet stil te krijgen zijn en zelfs muziek op hun mobiel luisteren in de stiltecoupe.

Ik denk dat het dan of inear en noice cancelling wordt. Shure ken ik wel maar was in de veronderstelling dat die dingen 400e plus kostte.

Dank alvast.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 21:42
manzonderdas schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:54:
Ik heb zelf een noise cancelling sennheiser voor op de trein. Ik kan je dat aanbevelen, maakt wel een verschil; alleen is het zo dat er natuurlijk ook grenzen aan die techniek zijn. (passerende treinen, mensen die naast je zitten te spreken).

Er zijn ook nadelen aan; treinconducteurs worden meteen onverstaanbaar. Ze zijn ook duur voor de klank die je krijgt hoewel mijn ook fatsoendelijk is), je hebt megairritante interferentie door je GSM, en er is altijd een soort van statisch zeer zacht ruis aanwezig.

In-ear dopjes zijn idd ook deels noise cancellend. Die hebben dan weer als risico dat je je trommelvliezen kan kapotslaan.
Dat is ook precies de reden dat ik hier niet meer met oordopjes maar met m'n goeie ouwe Sennheiser HD 437 op zit. Het maakt me meteen een stuk bewuster van het volume icm. mijn oren, aangezien ik pertinent wil voorkomen dat mijn omgeving last heeft van mijn geluid. :)

_@/'

• r.brands
Ik heb de sennheiser hd 25-1 II besteld.

Ben benieuwd.

Reviews zijn goed en ze sluiten omgevingsgeluid schijnbaar heel goed af.
We zullen zien.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een setje Shure SE535, die sluiten bizar goed af. Zelfs op laag volume van de muziek klinkt het nog perfect en heb je 0 last van de omgeving. De kleinere broertjes 425/315 hebben als het goed is dezelfde schuimpjes qua afsluiting, alleen mindere geluidskwaliteit. Minder is in dit geval relatief want ook die doppen klinken al enorm goed.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In dit topic wordt een aantal mogelijke oplossingen/producten genoemd voor de topicstarter. Hoe zit het met geluid naar buiten toe? De gebruiker hoort geen storende geluiden meer, maar het is ook niet de bedoeling dat de muziek hoorbaar is voor medereizigers.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb zelf shure 215 IEM, sluiten prima af, beter dan al m'n andere (low budget) IEM, het volume op m'n speler (telefoon / mp3 speler) is echt bizar laag. No way dat anderen iets kunnen horen.
De hogere shures zitten een beetje te ver buiten m'n budget, maar voor €95 ben ik perfect blij met m'n shure 215, muziek klonk nog nooit zo goed onderweg.

Wat ik een voordeel vond van deze IEM is dat er een heel uitgebreid paspakket van oordopjes (foam / soft plastic) erbij geleverd word. En omdat ik voorheen nog wel eens een kabelbreuk had (again, budget IEM) vond ik de optie om alleen de kabel te vervangen bij de 215 ook wel aantrekkelijk. Maar nu ik 'm een tijdje heb kan ik zeggen dat de kabel echt supersterk is dus ik denk niet dat vervanging nodig zal zijn ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
r.brands schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:29:
Ik heb de sennheiser hd 25-1 II besteld.

Ben benieuwd.

Reviews zijn goed en ze sluiten omgevingsgeluid schijnbaar heel goed af.
We zullen zien.
Erg goede keuze. Zelf heb ik ze ook voor vooral in de trein. Ze zijn erg stil voor medereizigers en sluiten daarnaast ook nog eens erg goed af tegen medereizigers. Ook hoef ik hiervoor het volume niet op standje 11 te zetten.

Wel is het natuurlijk zo dat omgevingsgeluid altijd storend kán zijn, ook al heb je de beste afsluitbare hoofdtelefoon. Althans dat is mijn ervaring.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:07
SvMp schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:36:
In dit topic wordt een aantal mogelijke oplossingen/producten genoemd voor de topicstarter. Hoe zit het met geluid naar buiten toe? De gebruiker hoort geen storende geluiden meer, maar het is ook niet de bedoeling dat de muziek hoorbaar is voor medereizigers.
Bij gesloten koptelefoons is er weinig geluid naar buiten toe. Ook enigszins fatsoenlijke in-ear koptelefoons lekken weinig geluid. Tenminste bij niet te gek hoge volumes. Maar ik geloof niet dat TS knetter-harde muziek gaat opzetten als-ie wil werken in de trein ;)

r.brands: laat weten wat je ervaring is! Ik kan ook wel wat meer rust gebruiken tijdens het treinreizen...

[ Voor 7% gewijzigd door Decalies op 23-10-2011 18:34 ]

Pagina: 1