Toon posts:

fps lag na paar minuten in game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Sinds een maand faalt mijn computer met games counter strike 1.6 draait hij nog wel maar leauge of legends en fifa 12 hapert hij, terwijl hij in het begin alles doet bij league of legends tikt hij 120 fps aan in het begin en na de 10 min dropt hij en blijft hij maar droppen. Soms gaat hij weer iets omhoog maar als er veel aan de hand is zit ik met 10-20 fps want onmogelijk is om te gamen. Mijn vraag is wat kan ik doen zodat het beter word? Ik heb al wat geprobeerd:

Videokaart driver update
eigenschappen prioriteiten naar hoog gedaan ( geen verschil )
Low settings
Gamebooster

PC eigenschappen:

moederbord : Dell inc. model xps m1330
video kaart: nvidia geforce 8400m gs 128kb
cpu: Intel Mobile Core 2 Duo T8300 @ 2.40 ghz

ps. ik heb weinig verstand van computers :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 16:07 ]

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Volgens een forum op EA blijkt dat deze specifieke videokaart problemen geeft met Fifa 12.
http://forum.ea.com/uk/posts/list/1045725.page

Wellicht heeft het daar iets mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
oké dat is dan het fifa verhaal maar league of legends? en ik denk misschien wel meerdere spellen

• svsoke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2023

svsoke

U cheeze?

zou het niet kunnen zijn dat je softarematige versnelling (denk dat je dat wel gebruikt als je zegt dat je fifa12 kan spelen) in het begin de buffer volledig in kan laden maar na die 10 minuten dus niet meer?
Heb je veel achtergrondprocessen? Zo niet, moet je misschien maar eens een goede spywarescanner gebruiken (SuperAntiSpyware o.i.d), die kunnen een (groot) deel van je resources opvreten.

"what if we all die?" "Then my boot will find your ass in hell!"

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Dikke kans dat dit een probleem is met hitte. Je videokaart of processor wordt te warm en gaat daarom langzamer draaien.

Waarschijnlijk zit je PC vol stof.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een virus scan gedaan en ook wat problemen eruit gehaald maar toch blijven de fps drops.

Hoe kan ik dit checken mace en wat zijn de juiste temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
svsoke schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:08:
zou het niet kunnen zijn dat je softarematige versnelling (denk dat je dat wel gebruikt als je zegt dat je fifa12 kan spelen) in het begin de buffer volledig in kan laden maar na die 10 minuten dus niet meer?
Heb je veel achtergrondprocessen? Zo niet, moet je misschien maar eens een goede spywarescanner gebruiken (SuperAntiSpyware o.i.d), die kunnen een (groot) deel van je resources opvreten.
ik heb 48 processen op dit moment en met gamebooster sluit hij veel dingen af dus ik weet niet of dat teveel is?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:14:
ik heb al een virus scan gedaan en ook wat problemen eruit gehaald maar toch blijven de fps drops.

Hoe kan ik dit checken mace en wat zijn de juiste temperaturen?
Dat kan bijvoorbeeld met HWMonitor

Wat zijn goede temps.. Je processor niet hoger dan pak hem beet 70 graden, en je videokaart zeg maar 80~90 graden.

Verwijderd

first off: vlgs Google is dit geen PC maar een notebook! second de snelheid van een videokaart vord bepaald door de noemer van het type otw. 8200 = meest traag alleen voor desktop processing en videoversnelling. 8400 iets minder traag / voor simpele games, 8600 al iets beter 8800 = het beste (en duurst) van die generatie. vaak kan je ook voor iets oudere kaarten beter een iets oudere driver gebruiken dit komt omdat bij nieuwe drivers ook nieuwe berekeningen gedaan worden ivm kwaliteid etc..dus probeer eens een iets oudere (zie guru3d.com) . Zorg dat er geen achtergrond processen zijn, zorg dat de notebook geen stof ophopingen heeft bij de ventilator gaten en ook via de onderkant zijn warmte kwijt kan (desnoods met notebook cooler). Als Windows verder optimaal draait en de instellingen van het spel op minimaal staan kan je gaan bekijken hoeveel "rek" je hebt om de graphics te verhogen. virus scanners en andere achtergrond programmas drukken de prestaties van je game ook de kop in! ..dit is helaas niet de ultime game notebook nieuwe spellen lopen op highend PC's al niet super laat staan op een portable!...hoop dat het helpt!
een programma als gamebooster kan helpen maar test ook zonder om te zien of je verschil merkt dan weet je het zeker !

Verwijderd

Topicstarter
klopt larsiano het is een notebook.

ik denk dat het wel degelijk een temperatuur probleem is want ik deed net een game (league of legends) en hij word echt zeer warm aan de onderkant. wat kan ik doen om de temperaturen te verlagen zodat ik door kan blijven spelen?

Verwijderd

zorgen dat er niet teveel stof inzit + efficiente drivers gebruiken (meestal toch de laatste). Als je ook een Intel chipset hebt kan je natuurlijk niet zonder de nieuwste chipset driver: http://downloads.guru3d.c...f0f58ac237086b1ece47aa30e (staat helaas niet op Tnet meuk)

Verwijderd

Topicstarter
http://imageshack.us/photo/my-images/580/temperatuur.jpg/

de temperatuur na fifa 12 (10 min gespeeld)

ik heb die chipset gedownload en geinstalleerd ik neem aan dat dit de goede voor mij is ? haha sorry ik weet er echt niet veel van

die tmp temperaturen sprongen net naar 95 en 101 probleem?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 17:45 ]

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 06:42
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:37:

die tmp temperaturen sprongen net naar 95 en 101 probleem?
Dat zal idd waarschijnlijk het probleem zijn. Zou zeggen haal eerst de laptop eens uit elkaar en haal het stof eruit. maar aangezien je zelf aangeeft weinig verstand er van te hebben kun je ook bij een PC boer langs gaan en even vragen of hij dat met de compressor wil doen

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat is het enige wat ik kan doen? Aangezien mijn cashflow nogal weinig is en ik niet aanneem dat ik over 2 uur miljonair ben (staatsloterij)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
Laptops worden snel heet.
Om ervoor te zorgen dat er niks gaat smelten, worden ze langzamer (lagere kloksnelheid) als de temperatuur te hoog wordt.

2 dingen die je kan doen.
1) Laptop (laten) schoonmaken van binnen. Zeker als hij het vroeger wel altijd goed deed, zitten de koelers waarschijnlijk vol met stof.
2) Laptop standaard/koeler aanschaffen. Vaak zit een groot deel van het koeloppervlakte van een laptop aan de onderkant. Als die onderkant op een tafel ofzo staat dan koelt dat nogal weinig. Een laptopstandaard/koeler zorgt ervoor dat er koele lucht aan alle kanten bij je laptop kan.

TheS4ndm4n#1919

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat ziet er inderdaad uit alsof hij in thermal security schiet, 75 op de CPU en over de 90 op de GPU zijn meestal typische laptop security temps. Dat ding heeft waarschijnlijk een interne baard. Of een haarbal die hij moet ophoesten. Normaal vind ik één meting niet genoeg, maar deze meting in combinatie met je eigen observaties duiden toch wel heel erg op thermische problemen.

Overigens: die accucijfers zijn ook niet helemaal aan de lekkere kant, doet hij lang of kort op een accu? 82% wear is meestal wel een redelijk betrouwbaar uit te lezen cijfer voor dit programma, maar de max/charge cap's lijken off te zijn.

Die laptopstands zijn natuurlijk van geen enkel nut als de basis slecht is: ze voeren de hitte slechts wat sneller af, en zijn in mijn ervaring eerder last dan lust.

[ Voor 11% gewijzigd door Umbrah op 10-10-2011 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is duidelijk maar ik word van links naar rechts geslingered met oplossingen :P wat is het goedkoopst en het snelst :)?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:18:
het probleem is duidelijk maar ik word van links naar rechts geslingered met oplossingen :P wat is het goedkoopst en het snelst :)?
aller goedkoopst: maak zelf iets van een paar stukjes hout ofzo waar je je laptop mee kan verhogen, zodat er frisse lucht onder kan stromen.
En maak de behuizing van je laptop open en blaas het stof uit de koelelementen (met een busje lucht van een paar euro).

Een laptop standaard kopen in de winkel is een stuk eleganter en steviger, maar kost je een paar tientjes.
Laptop zelf schoonmaken als je niet weet wat je doet is ook niet handig (je moet hem ook weer in elkaar kunnen zetten). laten doen bij de PC boer kost je waarschijnlijk ook een tientje of 2. Misschien heb je een handige neef ofzo die het voor een kratje bier doet.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
oké dus..

naar de pc winkel hier in buurt gaan hem laten schoonmaken dat lijkt mij de enige optie aangezien hier al eens een chéf van de dell is geweest en er zaten zoveel verschillende delen in leek wel een 1000 stukjes puzzel doos.

Verwijderd

Topicstarter
gaat me 25 euro kosten en 5 dagen kwijt of 45 euro 1 dag.. ik woon niet in een bepaald grote stad dus vandaar denk ik .. dus ik ga een busje lucht (air duster) voor de laptop kopen bij een winken in de buurt en kijken of het werkt.

hoe gaat dat in zijn werk? mijn ventilator zit aan de onderkant moet ik dan gewoon met het busje (rietje erbij) door heen spuiten? en dan is voldoende? blijven er dan geen schadelijke resten achter? aangezien ik het naar binnen blaas of is dat niet zo ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 11:38 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Mja, uit elkaar halen is altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik laat hem aan de maker over als het busje lucht niet werkt maar .. kan iemand reageren op de juiste techniek voor het spuiten van de lucht?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

In ieder geval geen stofzuiger, daarmee krijg je last van statische electriciteit en kan je je hardware opblazen.
Als je een compressor hebt kan je het daarmee doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist mijn laptop open gehaald en overal langs gespoten met een bus IT duster (15 euro) vooral bij de vent en heb nogal wat stof weggehaald. maar na 1 pot fifa 12 erna (duurde +- 10 min) ging de temp alweer naar 95 graden. Als ik dan alt tab doe in het spel gaan de graden meteen droppen naar 70-75. Wat kan ik doen? is er een programma waardoor ik mijn vent sneller kan later draaien ik denk speedfan maar daar begrijp ik weinig van. kan iemand me helpen danku

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 16:57 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Meestal worden laptops niet ondersteund door programma's als speedfan. De ventilatorsnelheid wordt normaliter geregeld door de chipset van de laptop zelf. De fabrikant van de laptop heeft het ding door een stel stressituaties gehaald en op basis van warmteproductie een ventilatorsnelheid gespecificeerd. Hierin gaan prutsen lijkt me geen goed idee, als je niet weet waar je mee bezig bent.

Er zijn laptop onderzetters verkrijgbaar met ingebouwde ventilators. Ook kun je laptopstandaarden kopen die de laptop hoger van de grond plaatsen, waardoor de ventilator meer frisse lucht aangeboden krijgt. Hiermee gaan je temperaturen ook omlaag. Het verwijderen van de stof zou echter voldoende moeten zijn.

Ps. je plaatst je laptop toch wel op een harde ondergrond he? Niet stiekem op een kussen of tafelkleed leggen :)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon een houten tafel die schoon is :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een programma gedownload genaamd I8kfanGUI 3.0 waardoor ik mijn fan handmatig kan aanpassen deze heb ik nu op full speed gezet. en het werkt een beetje maar als ik game vliegt hij weer snel naar de 90 95. Verder heeft een maat van mij die nogal wat verstand heeft van computers hem ook opengehaald en verder gekeken naar stof wat niet gevonden kon worden. Mijn vraag is of

http://www.bol.com/nl/p/c...03004005539209/index.html

de oplossing kan zijn of iets anders? kan iemand even reageren als ik hem voor half 11 bestel heb ik hem morgen ;)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Bestel 'm, probeer 'm uit en als het niet werkt stuur je het terug. Dat is het idee van kopen op afstand :)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
http://en.community.dell....-enhancement-details.aspx

hier is het probleem denk ik .. maar mijn engels faalt hulp aub? ik heb btw allang geen garrantie meer.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat M2M zegt, hoewel mijn persoonlijke ervaring is: het is een slecht plakmiddel wat eigenlijk meer hetgeen ONDER de laptop (schoot/bureau) beschermt dan de laptop zelf.

Zitten de heatsinks en fans van je laptop nog wel goed bevestigd? Het komt voor dat er een veertje/schroefje van een sink losschiet, of dat er dingen zijn als excessieve hoeveelheden koelpasta die indrogen en dus in feite hun werk (isoleren) nóg beter gaan doen!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gebeld met dell en het is een fout in de fabrikant van geforce.. het complete moederbord word vervangen het kost mij alleen de monteur (34 euro) had hem ook op kunnen sturen maar dan duurde het veel langer.

allemaal bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1