Toon posts:

Ethernet over power

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar informatie over ETHERNET OVER POWER. Ik ben zeer ZEKER NIET opzoek naar power over ethernet. Ik kan niet veel (lees nul,niks) vinden erover. Misschien dat ik verkeerd zoek maar dat hoor ik dan graag van jullie. Kunnen jullie mij een BETROUWBARE website geven waarop ik Ethernet over power kan vinden?

Kortom: Waar kan ik info vinden om ethernet over stroom te doen ipv LAN?

Overigens ik heb via Google al mijn research gedaan maar daar niks kunnen vinden.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Bedoel je misschien Powerline?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens op Powerline, dat is de meest gebruikte term daarvoor.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11 18:07

Blord

Hello Kitty !

Zoek eens op powerline. Zo wordt LAN via stroomnet meestal besproken

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bedoel je homeplug/powerline technologie of iets heel anders ?
Wikipedia: HomePlug Powerline Alliance
Wikipedia: Power line communication

[ Voor 63% gewijzigd door Henk007 op 10-10-2011 15:56 ]

Verwijderd

Misschien ook zoeken naar LAN over Power of Internet over Power.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:53:
Zoek eens op Powerline, dat is de meest gebruikte term daarvoor.
Dit is de goede zoekterm _/-\o_ Dank u
De link die je gaf had ik al gevonden maar ik zoek informatie erover.

Heeft iemand ervaring hiermee in een bedrijf omgeving? :? :? :? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 16:12 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
ik heb we wat ervaring met Powerline, en die zijn niet best. Ik vind het instabiel, zeker over grotere afstanden (lees: door meerdere groepen) en zeer onder invloed van overige apparaten die (veel) stroom trekken. Waarom zou je gebruik willen maken van powerline in je bedrijfssituatie in plaats van het trekken van een UTP kabel?

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:58

itarix

404 soul not found

Het schijnt te storen met afluisterapparatuur van de geheimen dienst dus misschien wil je het daarvoor hebben. 8)7

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb het een jaartje terug aangelegd bij een kennis van mij, maar die heeft een paar weken terug toch geinvesteerd in 2 super AP's van TP-Link omdat hij het gezeik moe was. Steeds als de vaatwasser of magnetron aan sprong had hij geen verbinding meer. Zelf heb ik via de centraaldozen (gewoon langs de 230V draden af) een utp kabel getrokken die ergens onder een stopcontactje uitkomt. Werkt veel beter. (jaja, het risico van kortsluiting neem ik voor mijn eigen rekening...)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een simpel setje in gebruik gehad als test, maar merkte dat het gigantisch stoorde op mijn speakers, knap irritant dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u allen voor de reactie. Om het kort te houden: ik ga geen Ethernet over power aka Powerline nemen. De twee reden zijn:

1. Wat ik vanuit jullie reactie begrijp en gelezen heb op internet is stront traag en storingsgevoelig
2. Lang leve de Ethernet kabel. Ik heb er nu eentje zelf getrokken naar de plaats waar ik internet nodig had.

Nogmaals bedankt voor de reactie en Tweakers bedankt voor de ruimte. Er kan een slot op dit forum.
Pagina: 1