[Win7] Windows verkenner crasht steeds *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennauu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 15:22
Hallo,

Ik heb een maand geleden een nieuwe laptop gekocht, de ASUS X5QSF.
Sinds dat ik deze laptop bezit heb ik al het probleem dat de windows verkenner niet meer werkt.
Hij draait op Windows 7 Home Premium.

Soms kan ik gewoon een tijdje door mappen kijken en dieper maar tegenwoordig is het zo als ik bijvoorbeeld mijn documenten open of bibliotheek, dan krijg ik het bericht al en dan sluit alles af.

Ik kan de search optie bij start ook niet meer gebruiken, wanneer ik namelijk nog maar c:\ intyp krijg ik het probleem al.

Als ik een bestand die ik gemaakt heb in bijvoorbeeld word kan ik hem niet opslaan omdat ik dan hetzelfde probleem krijg, dan start word gewoon opnieuw op.

Ook als ik bijvoorbeeld een tekstdocument wil openen met een ander standaardprogramma kan dit niet, als ik dan op bladeren druk krijg ik de windows-hostproces (dll32) fout.

In veilige modus doet dit probleem zich ook voort.

Ik heb al geprobeerd om het probleem op te lossen zonder succes:

- ShellExView
- SFC SCANNOW
- Drivers & Updates (ook windows updates zijn allemaal up-to-date)
- Onnodige bestanden & programma's verwijderd
- Totale virus scan
- Bestanden aan het register toegevoegt wat volgens microsoft het probleem zou oplossen
- Het hele logboek gecheckt

Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met Microsoft op de support site. Ik moest m'n product ID invullen maar die wijste me door naar de computerfabrikant, asus dus. Van Microsoft geen support dus tenzij ik €72,- ga betalen.

Toen wou ik live contact openemen met Asus maar dat is niet beschikbaar in Europa, ook is er geen telefoonnummer dat ik kan bellen. Ik heb een e-mail gestuurd maar geen reactie terug met informatie die ik kan gebruiken.

Ik heb wel een Nederlands Microsoft bedrijf aan de lijn kunnen krijgen maar die konden me niet helpen het probleem oplossen, die wouden dat ik een verse nieuwe windows installatie ging doen.

Een systeemherstel is niet nodig omdat ik het probleem al heb sinds de eerste keer dat ik 'm opstarte.

Ik wil absoluut geen nieuwe windows installatie doen, ik heb bestanden gekocht voor veel geld die niet overgezet kunnen worden op een harde schijf of ergens anders waar ik het op zou kunnen slaan, die zou ik dan verliezen en dat kan niet. ook na mijn inzien is het namelijk de fout van Microsoft en Asus samen. Ik zou gewoon een goed werkende laptop moeten krijgen.

Iemand die mij zou kunnen helpen?

met vriendelijke groet,

Menno de Vries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

MannyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:57:
....
dan krijg ik het bericht
....
Welk bericht?

Geef foutmeldingen exact door, tik ze exact over, screenshots. Zoek ermee op Google.
Als het probleem al vanaf het begin is, en gezien je omschrijving denk ik al snel een hardware faillure (harddisk defect, bijvoorbeeld).
Garantie heb je bij je leverancier waar je de laptop hebt gekocht.
Als je bestanden "gekocht" hebt, zijn je gegevens best wel ergens bekend bij de leverancier. Dergelijke dingen moeten gewoon opnieuw, op aanvraag geleverd kunnen worden.
Want harde schijven, om maar wat te noemen, gaan gewoon weleens stuk.

[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 10-10-2011 15:06 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat je ook een schijfprobleem niet mag uitsluiten. Heb je daar al de nodige diagnostiek op losgelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

MannyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:57:
Ik wil absoluut geen nieuwe windows installatie doen, ik heb bestanden gekocht voor veel geld die niet overgezet kunnen worden op een harde schijf of ergens anders waar ik het op zou kunnen slaan, die zou ik dan verliezen en dat kan niet.
Wat voor bestanden heb je dan gekocht die je niet over kan zetten?? Een verse windows installatie is een goed begin om het probleem op te zoeken. Sterker nog: als de notebook kapot is en je stuurt hem op ter reparatie dan is de kans ook HEEL groot dat je een 'schone' windows installatie terug krijgt dus die gekochte bestanden zul je sowieso moeten back-uppen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Wat staat er in Control Panel\System and Security\Administrative Tools\Event Viewer\System voor error (code) ??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT!

Complimenten voor je uitgebreide beschrijving van je pogingen het op te lossen :*

--

Ik pas de topictitel een beetje aan, was: 'Windows vekenner werkt niet meer!'

Het is inderdaad erg belangrijk de precieze foutmeldingen in beeld en voor zover misschien relevant in het event log. Dan is het minder gokken.

Zoals gezegd: controleer inderdaad goed de hardware. Hardeschijf: dat kan je "simpelweg" met een schijfcontrole checken, kijk evt. in OM FAQ
Processor, etc.: laat memtest even een nachtje draaien (www.memtest.org en/of check Hangen en Opstartproblemen troubleshooter)

Bestanden die niet weg kunnen: je wilt sowieso een backup hebben van alle bestanden. Alleen al omdat hardware ooit kapot gaat of gejat kan worden. Als het om software gaat: backup de installers en keys etc, en vaak is er wel een regeling om hardware te vervange via de verkoper. Als het gaat om films/muziek: idem. Bijvoorbeeld bij iTunes kan je prima andere hardware nemen, mar wel wil je het natuurlijk eerst even testen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennauu
Windows verkenner werkt niet meer. Windows verkenner word opnieuw opgestart.
remco_k schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

en gezien je omschrijving denk ik al snel een hardware faillure (harddisk defect, bijvoorbeeld).
Nee, dit is niet het geval. Misschien iets met de processor maar voorderest is alles goed.
ResuCigam schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:10:
[...]

Wat voor bestanden heb je dan gekocht die je niet over kan zetten??
Bestanden, programma's, waar extreme beveiliging opzit van artsen en doktors waar ik niet over mag praten, sorry. De leverancier heeft ze zelf geplaatst en ik kan het niet verplaatsen of eventueel een back-up maken.
Ik zal memtest vannacht even draaien, had er al wat over gelezen maar wist niet zeker of ik er iets mee zou opschieten.

[ Voor 13% gewijzigd door Mennauu op 10-10-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MannyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:36:
[...]
Bestanden, programma's, waar extreme beveiliging opzit van artsen en doktors waar ik niet over mag praten, sorry. De leverancier heeft ze zelf geplaatst en ik kan het niet verplaatsen of eventueel een back-up maken.
Klinkt als iets wat er diep inhakt. Misschien zelfs de oorzaak van het hele probleem?

Adres gegevens van jouw als klant zijn in ieder geval bekend.
Ik zie dit niet als een probleem. Het moet er dan gewoon opnieuw op worden gezet. Thats all.
Hardware storingen zijn niet uniek ofzo, dus zulke situaties zijn echt wel bekend bij die leverancier en die zal er ook niet moeilijk over mogen doen.

... zodat wij ons hier gewoon druk kunnen maken over het echte probleem, ipv een paar beveiligde bestanden.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennauu
remco_k schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:40:
[...]

Klinkt als iets wat er diep inhakt. Misschien zelfs de oorzaak van het hele probleem?

Adres gegevens van jouw als klant zijn in ieder geval bekend.
Ik zie dit niet als een probleem. Het moet er dan gewoon opnieuw op worden gezet. Thats all.
Hardware storingen zijn niet uniek ofzo, dus zulke situaties zijn echt wel bekend bij die leverancier en die zal er ook niet moeilijk over mogen doen.

... zodat wij ons hier gewoon druk kunnen maken over het echte probleem, ipv een paar beveiligde bestanden.
Het probleem was er al voordat het geïntegreerd werd.

Het probleem is ook dat wanneer ik een nieuwe aanvraag zou doen voor de bestanden etc, ik dan een maand zonder zou moeten zitten, wat voor mij nu niet uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MannyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:45:
[...]
Het probleem was er al voordat het geïntegreerd werd.
Duidelijk.
Het probleem is ook dat wanneer ik een nieuwe aanvraag zou doen voor de bestanden etc, ik dan een maand zonder zou moeten zitten, wat voor mij nu niet uit kan komen.
Laten we er maar even niet vanuitgaan dat dat nodig is. Maar als er daadwerkelijk hardware defect is, zal dat toch een keer moeten gebeuren.

Dus, begin in ieder geval met de voorgestelde hardware checkups en controleer op z'n minst je harddisk en memory met de daarvoor geschikte tools.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennauu
Hallo,

Iedereen nog bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Ik kreeg net onverwachts een telefoontje van een Asus medewerker en die vertelde me hoe ik van het probleem af kon komen.

Door de nieuwste windows update werkte er bepaalde software van ASUS niet meer.
Nu had ik bijna alles van asus al verwijdert maar niet de asus webstorage. dat bleek dus de boosdoener te zijn.

Toch nog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Ga toch maar goed nadenken over backup en restore van alle data. Ga er van uit dat je de laptop op een onbewaakt moment uit je handen laat vallen...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1